تاتو ژئومتریک پرطرفدار چیست؟ مفاهیم و معانی این مدل تتو چیست؟ کدام بخش از بدن مناسب انجام تاتو ژئومتریک می باشد؟ پرطرفدارترین و جدیدترین این مدل ها کدام است؟

تاتو ژئومتریک

تاتو ژئومتریک چیست؟ معانی تاتو ژئومتریک – دکتر تاتو ایران

هندسه با مفاهیم تقارن و هارمونی همراه است. دقیقاً به همین دلیل، تاتو های ژئومتریک مدتی است که بسیار ترند شده اند و پرطرفدارند و بطور فزاینده ای توسط مردم و هنرمندان مورد علاقه قرار می گیرند.

این تاتو بدن نه تنها  جذابیت  و زیبایی قوی دارند، بلکه سرشار از معنا و معنویت هستند. در زمان های قدیم تصور می شد که انجام یک تاتو ژئومتریک در نواحی خاصی از بدن می تواند اثرات مفیدی داشته باشد و حتی باعث بهبود بیماری ها و ناراحتی های جسمی شود و تعادل و سختی را به بدن بازگرداند. تاتو های هندسی از شکل‌ها، خطوط یا نقطه‌ها، سیاه یا رنگی تشکیل شده‌اند که وقتی به یکدیگر متصل شوند، آثار هنری واقعی را تشکیل می‌دهند.

معانی تاتو ژئومتریک نمادین

تاتو های ژئومتریک علاوه بر ارزش زیبایی شناختی غیرقابل انکار،  مفهوم مذهبی و معنوی مهمی نیز دارند. اشکال هندسی مختلف با عناصر طبیعی مختلف همراه است.  در زمان های قدیم ایت تاتو ها به عنوان طلسم  دیده می شدند که دارای ویژگی های جادویی هستند و همیشه به عنوان درمان جامع در برابر بیماری های جسمی و روانی مورد استفاده قرار گرفته اند.

تاتو ژئومتریک

پرطرفدارترین طرح تاتو ژئومتریک چیست؟

در یک تاتو ژئومتریک، هر عنصر نقش خاصی را ایفا می کند که هدف از آن به دست آوردن تقارن و تعادل در تاتو است، همانطور که هدف زندگی انسان دستیابی به یک زندگی آرام و با ثبات است.

1-دایره: نشان دهنده کمال اولیه، تمامیت و ابدیت است. اغلب در شکل های پیچیده تر مانند گل نیلوفر آبی، گل رز یا سوسن قرار می گیرد و ویژگی های خاصی به آنها میبخشد.

2-ماندالا : در اصل نماد دینی جهان در آیین هندو است. امروزه این عنصر در دنیای تاتو ژئومتریک یک عنصر محبوب و بسیار پرطرفدار است.

3-جغد: موجودی است که بیانگر خرد و هوش است. با توجه به ماهیتی که دارد، نشان دهنده یک بعد مرموز و جذاب نیز می باشد.

4-آزدها سنتی: شامل یک اژدها یا مار است که دم خود را گاز می گیرد و منشأ آن را در اساطیر یونانی می توان یافت. به طور کلی نماد چرخه زندگی و مرگ است. در برخی موارد دو مار وجود دارد که نشان دهنده انرژی های مکمل و متضاد یین و یانگ هستند.

5-هزارتو: نشان دهنده مسیر انسانی است که طی فراز و نشیب های فراوان به تعادل درونی خود می رسد. جاده می تواند تک باشد یا چندین گزینه ارائه شود.

6-مارپیچ: قدرت خورشید و ماه، تولد و مرگ، تشدید و تضعیف را به تصویر می کشد.

7-مربع: نماد برتری صداقت و اخلاق. عموماً توسط افراد صادقی انتخاب می شود که مایلند این ویژگی کمیاب و ارزشمند را به نمایش بگذارند.

8-هرم: عنصری با تقدس مشخص، نماد پری معنوی است. مراحل آن نشان دهنده مراحل مختلف زندگی و در نتیجه نماد آگاهی کسب شده در دوران رشد است.

 کدام بخش بدن برای انجام تاتو ژئومتریک مناسب است؟

اول، خالکوبی های ژئومتریک اغلب بر روی قسمت های بدن مانند بازو و ساعد انجام می شود. این به این دلیل است که اولین هدف از یک تاتو ژئومتریک زیبایی شناختی است، یعنی نشان دادن بدن خود که به روشی هماهنگ و اساسا زیبا تزئین شده است و بنابراین تاتو عالی برای پوشیدن در نواحی به خصوص قابل مشاهده و اغلب بدون پوشش است.

یکی دیگر از مناطق بسیار محبوب و مورد علاقه برای تاتو های هندسی ، مطمئناً شانه است که به ویژه در تابستان بسیار در معرض دید قرار می گیرد، جایی که تاتو با ماهیچه های فشرده و مشخص، حتی بیشتر برجسته می شود. نواحی دیگری مانند مچ دست ، پشت، گردن، مچ پا و انگشتان ممکن است برای این نوع تاتو مناسب باشند.

مهمترین تیترهای تاتو ژئومتریک