تاتو بدن در جوامع امروزی با سوزن، تیغ و ماشینهای الکتریکی انجام می شود و برخلاف گذشته پذیرفته شده است و افراد با انتخاب نمادهای به بیان حرف دل خود می پردازند

تاتو بدن در جوامع امروزی

تاتو بدن در جوامع امروزی امری پذیرفته شده است – تاتو ایران

خیلی وقت پیش نبود که تاتو یک تابو محسوب می شد. فقط ملوانان، جنایتکاران و باندهای دوچرخه سوار تاتو می کردند. بسیاری از مردم فکر می کردند که انجام تاتو شبیه به امضای حکم اعدام شما است. اما در طول سال ها، درک جامعه از تاتو به طرز چشمگیری تغییر کرده است. امروزه تاتو به عنوان نوعی هنر در نظر گرفته می شود و هر ساله افراد بیشتری آن را انجام می دهند.

تاتو چیست؟

تاتو بدن نوعی هنر است که شامل قرار دادن جوهر در پوست طی تزریق است. تاتو را می توان با ابزارهای مختلف از جمله سوزن، تیغ و ماشین های الکتریکی انجام داد.  تاتو معمولا روی بازوها، پاها، شکم، پشت و شانه انجام می شود.

تاتو در جامعه راه طولانی را پیموده است. آنها قبلاً به عنوان یک تابو در نظر گرفته می شدند، اما اکنون آنها بیشتر و بیشتر به جریان اصلی تبدیل می شوند. بیشتر و بیشتر افراد تاتو می کنند و انگ علیه آنها کم کم از بین می رود.

تاتو قرن هاست که وجود داشته است. آنها برای اولین بار در فرهنگ های باستانی به عنوان راهی برای نشان دادن رتبه یا موقعیت استفاده می شدند. آنها همچنین به عنوان وسیله ای برای شناسایی و یادآوری رویدادهای مهم استفاده می شدند.

در دوران مدرن، تاتو به عنوان تابو در نظر گرفته میشد. این تا حد زیادی به دلیل ارتباط آنها با باندها و جنایتکاران بود. تاتو به عنوان راهی برای شناسایی فردی به عنوان بخشی از یک گروه خاص در نظر گرفته می شد و اغلب برای برقراری ارتباط با پیام های مجرمانه استفاده می شد.

در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، تاتو در بین ملوانان محبوبیت پیدا کرد. این به دلیل ارتباط آنها با دریا بود. ملوانان از آنها به عنوان راهی برای نشان دادن دانش خود در ناوبری استفاده می کردند که باعث می شد آنها با تجربه تر و آگاه تر به نظر برسند.

تاتو بدن در جوامع امروزی
تاتو بدن در جوامع امروزی

تاتو در محل کار

زمانی بود که تاتو در محل کار مورد اخم قرار می گرفت. بسیاری از کارفرمایان معتقد بودند که افراد دارای تاتو غیرحرفه ای هستند و نمی توان آنها را جدی گرفت. با این حال، زمان تغییر کرده و نگرش نسبت به تاتو در محل کار پیشرفت کرده است. امروزه کارفرمایان بیشتری تاتو را می پذیرند و آن را نشانه ای از خلاقیت و فردیت می دانند. برخی از شرکت ها حتی کارمندان خود را تشویق به تاتو می کنند، زیرا معتقدند این کار می تواند روحیه و وفاداری کارکنان را افزایش دهد.

بنابراین، در حالی که تاتو هنوز در محیط کار پذیرفته نشده است، آنها روز به روز بیشتر تحمل می شوند. تا زمانی که از سیاست های کارفرمای خود در مورد تاتو آگاه باشید و مطابق با آنها عمل کنید، برای یافتن شغلی که هنر بدن شما را بپذیرد، مشکلی ندارید.

تاتو و شبکه های اجتماعی

پلتفرم‌ های رسانه ‌های اجتماعی که امروزه در دسترس ما هستند، تأثیر زیادی بر نحوه تعامل ما با یکدیگر و نگاه به جهانمان گذاشته ‌اند. از زمان ایجاد اینستاگرام، فیس بوک و توییتر، تاتو در جامعه بسیار رایج شده است. تصور اینکه اکنون چقدر سریع گسترش یافته اند دشوار است، اما اگر به هفت سال پیش برگردید، تاتو ها به اندازه فعلی محبوب و پذیرفته نشده بودند.

در سال 2010، یک بلاگر آمریکایی یک تاتو کوچک در قسمت داخلی بازوی خود انجام داد که روی آن نوشته شده بود: “عقل”. واکنشی که او دریافت کرد دیوانه کننده بود. مردم او را با همه نام‌ ها صدا می ‌کردند و می ‌گفتند که او بدنش را برای همیشه خراب کرده است. امروزه به ندرت می توان فردی را پیدا کرد که حداقل یک تاتو نداشته باشد.

در سال 2011، یک خواننده اولین تاتو خود را روی مچ دست خود انجام داد که روی آن نوشته شده بود “پسر خدا”. مورد تمسخر بسیاری از مردم قرار گرفت و رسانه ها هر روز او را مسخره کردند. امروز او بیش از 30 تاتو در سراسر بدن خود دارد، از جمله تاتو های بسیار بزرگ مانند تصویر روی ساق پا.

مهمترین تیترهای تاتو بدن در جوامع امروزی