اینکه افراد تمایل به تاتو کردن دارند به جامعه بر میگردد چراکه جامعه سهم زیادی دارد تا بتواند سلیقه و سبک مردم را در بر بگیرد برای همین تمایلات به سمت تاتو بیشتر است

چرا افراد تمایل به تاتو کردن دارند؟

چرا تمایل افراد به تاتو کردن دارند – دکتر تاتو ایران

هنگامی که تاتو ها برای اولین بار در دهه 1800 ظاهر شدند، آنها را نشانه ای از جنایتکار یا منحرف بودن می دانستند. امروزه آنها به طور فزاینده ای رایج شده اند. طبق یک برآورد، 38 درصد از بزرگسالان بین 18 تا 29 سال حداقل یک تتو دارند. به نظر می رسد که تمام دنیا این روزها در حال تاتو هستند. نیاز به بررسی عوامل روانشناختی وجود دارد که ممکن است افراد را برای تصمیم گیری در مورد تتو ترغیب کند.

نگرش ها مطمئناً در مورد تاتو و افرادی که آنها را دوست دارند در حال تغییر است. در حالی که در گذشته، این شکل زیبایی شناختی، فرهنگی یا تشریفاتی از هنر بدن با سبک زندگی جنایی و شوم همراه بوده است. در تاریخ اخیر، تلقی بازتری از تاتو به عنوان یک شکل قابل احترام از اجرا آن برخوردار شده است.

با این حال، مطالعات بین سال‌های 2000 تا 2012 نشان داده است که هنوز دیدگاه های منفی به افراد دارای تاتو وجود دارد و علیرغم افزایش تاتو در نسل‌های جوان، افراد تاتو شده همچنان با تبعیض و انگ منفی مواجه هستند.

تمایل افراد به تاتو

چرا تمایل افراد به تاتو کردن زیاد است؟

جای تعجب نیست که این ننگ به احتمال زیاد کاملاً بی دلیل است. شواهدی وجود دارد که نشان می ‌دهد این کلیشه‌ ها نه تنها تبعیض ‌آمیز هستند، بلکه ممکن است کاملاً بی‌ پایه باشند. مطالعه ای که توسط دانشمندان آلمانی در سال 2007 با استفاده از یک آزمون شخصیت شناسی معروف انجام شد، نشان داد که افراد تاتو شده در زیر مقیاس برونگرایی نمرات بالاتری دارند و در مقیاس فرعی روان رنجوری نمرات پایین تری دارند. قبلاً اعتقاد بر این بود که برونگرایی به عنوان شاخصی برای عملکرد شغلی بالا شناخته شده است.

تاتو می تواند نماد یک داستان زندگی باشد. در برخی موارد، تاتو به پردازش رویدادهای آسیب زای زندگی، مانند از دست دادن یکی از اعضای خانواده یا دوست نزدیک کمک می کند.

همچنین می تواند یک ماجراجویی شخصی باشد. محققان در سراسر جهان که رفتارهای انسان را مطالعه می کنند که علاقه مند به یافتن آنچه باعث می شود افراد بدن خود را تغییر دهند، بوده اند. آن‌ها دریافته ‌اند که افراد دارای تتو گزارش می ‌دهند که احساس جذاب ‌تر، قوی‌ تر و اعتماد به‌ نفس‌ بیشتری دارند که باهث نشان دادن غلبهآن ها  بر ترس و درد. که او را از نظر ذهنی قوی تر می کند می شود.

تاتو به چه شکل انجام می شود؟

فناوری تاتو از سوزن‌ های ساخته شده از استخوان یا چوب به ماشین‌های مدرنی که از یک موتور برای حرکت چندین سوزن برای آستر کردن یا سایه ‌زنی استفاده می‌کنند، تبدیل شده است. اولین دستگاه تاتو مدرن با الگوبرداری از دستگاه حکاکی فلز توماس ادیسون ساخته شد.

نحوه کار دستگاه به این صورت است که جوهر بین چندین نقطه سوزن با استفاده از عمل مویرگی نگه داشته می شود. سوزن ها 50 تا 3000 بار در دقیقه پوست را سوراخ می کنند. سپس جوهر به درم، لایه میانی پوست شما وارد می شود. اگر قرار بود جوهر در اپیدرم، بیرونی ترین لایه، رسوب شود، تاتو به سادگی با میلیون ها سلول پوستی که ما هر روز پوسته پوسته می کنیم، از بین می رود.

هنگامی که جوهر وارد درم می شود، بدن شما نسبت به آن واکنش نشان میدهد. سیستم ایمنی بدن شما ذرات رنگدانه را حس می کند زیرا اجسام خارجی و ماکروفاژها به سمت زخم فرستاده می شوند تا ذرات جوهر مهاجم را در تلاش برای پاکسازی محل التهاب جذب کنند. برخی از ماکروفاژها ذرات جوهر را از طریق سیستم لنفاوی به غدد لنفاوی که در آنجا دفع می شوند، حمل می کنند، در حالی که برخی دیگر به طور دائم در درم باقی می مانند.

برخی از ذرات در ماتریکس ژل مانند درم معلق هستند، در حالی که برخی دیگر توسط فیبروبلاست ها، نوعی سلول بافتی، بلعیده می شوند. به این ترتیب جوهر برای همیشه در پوست شما باقی می ماند. در طی این فرآیند مقداری جوهر در اپیدرم رسوب می ‌کند، در حالی که پوست بهبود می‌ یابد، سلول‌ های اپیدرمی آسیب‌ دیده ریخته می‌ شوند، مانند آفتاب سوختگی پوست کنده می‌ شوند، که باعث می ‌شود اپیدرم شفاف و بدون جوهر و جوهر رسوب ‌شده در درم قابل مشاهده باشد.

تاتو ها دائمی در نظر گرفته می شوند، اما با گذشت زمان، تاتو ها به طور طبیعی محو می شوند زیرا بدن به تجزیه ذرات جوهر خارجی ادامه می دهد. اشعه ماوراء بنفش ساطع شده از خورشید نیز در محو کردن تاتو ها موثر است.

تمایل افراد به تاتو

دلایل بسیار زیادی برای تمایل افراد به تاتو بدن و یا صورت وجود دارد که عبارتند از:

سنت قدیمی

ممکن است فکر کنید که تاتو یک هنر مدرن است زیرا معمولا مردم فکر می کنند که تاتو یک هنر مدرن است و نمیتوانند باستانی بودن آن را درک کنند. یکی از دلایل روانشناختی پشت تصمیم افراد برای تاتو بدنشان این است که این یک هنر باستانی است. قدمت آن حتی به هزاران سال می رسد. افرادی که می خواهند سنت قدیمی تاتو را احیا کنند یا زنده نگه دارند به سراغ تاتو می روند. این یکی از عوامل روانی است که ممکن است افراد را به سمت آن ترغیب کند.

بهبود شخصیت

مردم تاتو را منبعی برای بهبود شخصیت خود می دانند. مانند جواهرات یا سایر لوازم جانبی، مردم برای زیباتر شدن و زیباتر به نظر رسیدن از تاتو استفاده می کنند. که یکی از رایج ترین عوامل روانی است که باعث می شود افراد تاتو کنند.

احساس تعلق

مردم متعلق به یک قبیله خاص، یک گروه سیاسی برای نشان دادن تعلق خود به یک دسته خاص ممکن است تمایل زیادی به انجام تاتو داشته باشند.این احساس ممکن است متعلق به یک علامت، نماد، پرچم یا هر عنصر دیگری از طبیعت باشد که می توانند به شکل تاتو روی بدن افراد متعصب انجام شود.این دسته از افراد برای اینکه به دیگران نشان دهند که متعلق به گروه خاصی از افراد هستند، به سراغ تاتو می روند.

زندگی در لحظه

افرادی که تصمیم به تاتو می گیرند عمدتاً نگرش زندگی در لحظه را دارند. آنها به آینده، مرگ یا مشکلات مربوط به تاتو که ممکن است بعد از چند سال با آن مواجه شوند، فکر نمی کنند. برایشان مهم نیست که در آینده چه اتفاقی برایشان خواهد افتاد. آنها می خواهند شاد زندگی کنند و در زمان حال زندگی کنند.

طبیعت ریسک پذیر و هیجان انگیز

افرادی که همیشه آماده انجام هر کاری هیجان انگیز و مخاطره آمیز هستند، تمایل دارند تصمیماتی مانند تاتو بگیرند. شخصیت متهور و ریسک پذیر فرد را نشان می دهد. کسانی که می خواهند به اندازه کافی نترس و شجاع به نظر برسند که بدن خود را در معرض خطر قرار دهند، کسانی هستند که دوست دارند تاتو کنند.

منحصر به فرد بودن

این یک غریزه اساسی انسان است که منحصر به فرد به نظر برسد. این یکی از عوامل اصلی انتخاب تاتو توسط مردم است. مردم این کار را برای متمایز شدن از جمعیت انجام می دهند. آنها می توانند هر تصویری را انتخاب کنند، هر نام یا عبارتی را بر روی بدن خود برای این منظور بیاورند، حتی یک عکس از یک نفر می تواند به تاتو شما تبدیل شود. گزینه ها و طرح های زیادی وجود دارد که می توانید خودتان را متفاوت جلوه دهید.