بوتاکس زیربغل

بوتاکس زیربغل + عوارض بوتاکس زیر بغل دارد؟

عرق کردن یک فرآیند طبیعی است که همه ما تقریباً به صورت روزانه و به درجات مختلف تحت آن قرار می گیریم. اما، افرادی هستند که بسیار بیشتر از دیگران عرق می کنند و بسیار بیشتر از آن سالم هستند. برای آن‌ها دریافت درمان پزشکی و بوتاکس زیربغل از اهمیت بالایی برخوردار است تا بیش از حد لازم آب و سدیم بدن خود را از دست ندهند.

بوتاکس زیربغل چیست؟

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) و انجمن بین المللی هایپرهیدروزیس ( IHHS ) هر دو اعلام کرده اند و تأیید کرده اند که بوتاکس می تواند به درمان تعریق بیش از حد کمک کند و می تواند تأثیر آن را حدود 82 تا 87 درصد کاهش دهد.

شما می توانید نتایج را در عرض 14-15 روز پس از درمان مشاهده کنید و اثر آن در برخی موارد بین چهار ماه تا بیش از یک سال باقی می ماند. اگرچه تزریق بوتاکس برای کنترل تعریق توسط FDA فقط برای زیر بغل تایید شده است.

با این حال، تحقیقات هنوز ادامه دارد که آیا چنین تزریق هایی می توانند به کنترل تعریق در سایر قسمت های بدن مانند دست ها، صورت، سر یا پاها کمک کنند.

بوتاکس زیربغل

بوتاکس زیربغل برای تعریق بیش از حد

تعریق بیش از حد را می توان با سم بوتولینوم (که معمولاً به عنوان بوتاکس شناخته می شود)، یک سم باکتریایی طبیعی درمان کرد. اگر زیر پوست تزریق شود، به غدد عرق می رسد و به طور خاص تکانه های عصبی ارسال شده به آنجا را مسدود می کند. این بر سایر عملکردهای عصبی مانند احساس یا لمس از طریق پوست تأثیر نمی گذارد. ما خوشحال خواهیم شد که جنبه های مختلف گزینه های درمانی تعریق بیش از حد را در طول مشاوره برای شما توضیح دهیم.

سم بوتولینوم در نورولوژی برای آرام کردن اختلالات عضلانی استفاده می شود. برای درمان تعریق غیرطبیعی، اظهارات قابل اعتماد و علمی قابل تاییدی را می توان با سم بوتولینوم در مورد کیفیت و نحوه عمل بیان کرد. موفقیت روش درمانی را می توان بر اساس تعداد کافی موارد درمانی به طور قابل اعتماد ارزیابی کرد. در مطالعات بالینی، مدت اثر یک درمان تزریقی به طور متوسط ​​شش ماه بود.

عملکرد بوتاکس زیربغل به چه صورت است؟

در حالت ایده‌ آل، شما باید با زیربغل تازه تراشیده سر قرار خود بیایید. قبل از برنامه ریزی تزریق، زیربغل شما کاملاً تمیز می شود تا ناحیه استریل شود. کرم بی حس کننده به شدت ضروری نیست، اما ممکن است در بیمارانی که به ویژه حساس یا عصبی هستند استفاده شود.در نهایت یک سوزن بسیار ظریف تزریق می کنم که دارو را وارد ناحیه مورد نظر می کند. کل فرآیند حدود 30-45 دقیقه طول می کشد.

بوتاکس زیربغل برای خانم ها

بوتاکس زیربغل چه زمانی نباید انجام شود؟

اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید، نباید این درمان را برای هیپرهیدروزیس دریافت کنید. اگر یک اختلال عضلانی یا عصبی، بیماری عصبی عضلانی، میاستنی گراویس، یا سندرم لامبرت ایتون دارید، باید با پزشک معالج خود تماس بگیرید تا مشخص شود آیا این گزینه برای شما بی خطر است یا خیر.

مکانیسم بوتاکس زیر بغل

نوروتوکسین های موجود در تزریق بوتاکس به کنترل عملکردها و ساختار سیستم عصبی شما کمک می کند. به عبارت دیگر، می تواند به تغییر عملکرد انتقال دهنده های عصبی مربوطه که مسئول تعریق بیش از حد هستند کمک کند.

تزریق بوتاکس زیربغل توانایی مسدود کردن انتقال دهنده های عصبی را دارد که به غدد عرق شما هشدار می دهند تا فعال شوند، در نتیجه تعریق بیش از حد در ناحیه تحت درمان را کاهش و کنترل می کند.

اکنون، ممکن است در مورد هزینه چنین درمان هایی تعجب کنید. خوب، بوتاکس فقط باید از مکان های تایید شده انجام شود، زیرا کل فرآیند چقدر مخاطره آمیز است. یک متخصص پزشکی با تجربه بهترین قاضی در مورد نسبت و دوز تزریق بوتاکس خواهد بود. تزریق باید هر 4 تا 12 ماه (بسته به شرایط شما) تکرار شود. بنابراین، این یک روند مداوم است.

کل فرآیند را می توان در عرض 10-15 دقیقه تکمیل کرد. پزشک متخصص ناحیه مورد نظر را با بی حسی موضعی یا یخ بی حس می کند تا به کاهش هر گونه ناراحتی یا درد کمک کند. سپس دوز کوچکی از بوتاکس را به صورت شبکه ای زیر پوست شما تزریق می کند، در حالی که محل های تزریق حدود 1-2 سانتی متر از یکدیگر فاصله دارند.

قبل از انجام فرآیند، ما قویاً به شما توصیه می کنیم که یک جلسه مشاوره با متخصص پزشکی داشته باشید که در آن باید سابقه پزشکی خود را درج کنید تا او بتواند بهتر درک کند که آیا می توانید این روند را انجام دهید یا خیر. همچنین توصیه می شود 3-4 روز قبل از درمان اصلاح نکنید.

همچنین توصیه می شود حداقل تا 24 ساعت پس از درمان، ناحیه تحت درمان را ماساژ یا مالش ندهید. این تضمین می کند که سم به سایر نقاط بدن سرایت نمی کند. در مورد بایدها و نبایدها پس از این درمان با پزشک خود با جزئیات صحبت کنید.

بوتاکس زیربغل برای اقایان

مزایای بوتاکس زیر بغل

  • علیرغم اینکه یک مفهوم نسبتاً جدید است، محبوبیت بوتاکس زیر بغل با سرعت بسیار بالایی در حال افزایش است، به دلیل مزایای متعددی که این فرآیند با خود به همراه دارد، که در میان آنها نکات زیر است.
  • این بسیار موثر است که در گزارش IHHS مشهود است که می تواند تعریق بیش از حد را تا بیش از 80٪ کاهش دهد.
  • این یک درمان غیر تهاجمی است که به دلیل خطرات کمتر و زمان بهبودی کوتاه، همیشه بر درمان های جراحی ترجیح داده می شود.
  • لازم نیست بخش زیادی از زمان خود را به این فرآیند اختصاص دهید زیرا می توان آن را در عرض 10-15 دقیقه تکمیل کرد.
  • این توسط منابع معتبر اصلی مانند FDA و IHHS تایید شده است.

آیا بوتاکس زیر بغل درد دارد؟

تزریق بوتاکس زیربغل و پیشانی اغلب نیازی به کرم بی حس کننده ندارد. اگر بوتاکس در کف دست یا کف پا تزریق شود، همیشه از زیبایی موضعی استفاده می شود. اگر به کف دست تزریق شود، خطر مهارت دست کاهش می یابد.

نتایج قابل انتظار بعد از تزریق بوتاکس زیربغل

بیماران ممکن است بتوانند فعالیت روزانه خود را در همان روزی که جلسه درمانی خود را دارند فورا از سر بگیرند. چند روز طول می کشد تا نتایج اولیه نشان داده شود، اما اثرات کامل تنها پس از چند هفته قابل مشاهده است.

از آنجایی که بوتاکس زیربغل از تعریق بیش از حد جلوگیری می کند، بسیاری از بیماران نگران هستند که کمبود عرق بر کل بدن و نحوه خنک شدن آن تأثیر بگذارد. با این حال، تنها بخش کوچکی از تولید عرق در زیر بغل اتفاق می‌افتد. شما همچنان در سایر قسمت‌ های بدن عرق تولید می‌ کنید، بنابراین درمان‌ های بوتاکس تأثیر منفی بر نحوه تنظیم دمای بدن شما نخواهد داشت.

اگرچه درمان بوتاکس نتایج عالی برای کاهش هیپرهیدروزیس ایجاد می کند، درمان فقط چند ماه قبل از اینکه بدن شروع به متابولیسم تزریق نوروتوکسین کند ادامه دارد. بیماران ممکن است همیشه در مورد تزریق تقویت کننده برای هیپرهیدروزیس با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنند تا تعریق بیش از حد خود را برای مدت طولانی تری کنترل کنند.