تفاوت تاتو با میکروبلیدینگ در سوزن و نوع تکنیکی است که بکار میرود در تاتو دستگاه بزرگ تری استفاده میشود در میکروبلیدینگ سوزن نازک تر و دستگاه کوچکری دارد

تفاوت تاتو با میکروبلیدینگ

[rank_math_breadcrumb]

تفاوت تاتو با میکروبلیدینگ در چیست – دکتر تاتو ایران

میکروبلیدینگ یکی از به روزترین تکنیک‌های افزایش دهنده ابرو در حال حاضر است. نتایج طولانی مدت و توانایی جایگزینی آرایش معمولی ابرو دلیل روی آوردن بسیاری از افراد به این روش درمانی نسبتاً جدید است. میکروبلیدبنگ می تواند ابروهای کم پشت را پر کند، شکل آنها را افزایش دهد و عمق رنگ بسیار بیشتری را در ابروها ایجاد نماید.

وقتی در مورد نحوه عملکرد میکروبلیدینگ می شنوید ، چیزی که به ذهنتان خطور می کند تاتو است: هر دو رنگ را زیر سطح پوست قرار می دهند. مردم حتی تاتو ابرو را انتخاب کرده اند تا همان اثری را داشته باشند که میکروبلیدینگ اکنون ارائه می دهد ! با این حال، به غیر از روش، این دو روش بسیار متفاوت از یکدیگر هستند.

تفاوت تاتو با میکروبلیدینگ
تفاوت تاتو با میکروبلیدینگ

تفاوت اول میکروبلیدینگ و تاتو تقابل رنگدانه است و جوهر

هر چیزی که زیر پوست قرار می گیرد محو می شود، حتی جوهر تاتو دائمی. یکی از تفاوت های اصلی بین تاتو و میکروبلیدینگ این است که جوهر و رنگدانه متفاوت در زیر پوست تزریق میشوند. جوهر تاتو و رنگدانه میکروبلیدینگ مواد بسیار متفاوتی هستند و در طول زمان واکنش متفاوتی از خود نشان می دهند.

میکروبلیدینگ از رنگدانه خاصی استفاده می کند که پس از مدتی مشخص قبل از اینکه به طور کامل از بین برود، محو می شود. این رنگ به گونه ای طراحی شده است که به عنوان یک نسخه روشن تر از رنگ ابرو محو شود و حتی تا انتها ظاهری طبیعی به آن بدهد. جوهر تاتو، در مقابل، به رنگ آبی یا سبز محو می شود. اگر این رنگ را زیر ابرو داشتید، ظاهر آن بسیار غیر طبیعی بود.

عمق تزریق جوهر و رنگدانه تاتو و میکروبلیدینگ

رنگدانه میکروبلیدینگ در لایه بالایی پوست، اپیدرم، در عمق بین 0.08 تا 0.15 میلی متر رسوب می کند. خراش های کوچکی توسط یک ابزار تیغه ای بین اپیدرم و درم، لایه دوم پوست ایجاد می شود.

سوزن های تاتو جوهر را در عمق 1 میلی متری قرار می دهند و به لایه های بیشتری از پوست نفوذ می کنند تا جوهر را در درم رسوب کنند. از آنجایی که در روش میکروبلیدینگ باید لایه‌های کمتری از پوست نفوذ کرد، کل فرآیند نسبت به تاتو دردناک ‌تر است!

برای راحت ‌تر کردن میکروبلیدینگ ، از یک ماده بی‌ حس کننده به نام لیدوکائین روی ابروها استفاده می‌شود. یک جلسه ممکن است تا سه ساعت طول بکشد، زیرا تکنسین باید کار را با دست انجام دهد. هیچ قالبی برای اعمال اشکال واقعی ابرو وجود ندارد.

عمق تزریق جوهر و رنگدانه تاتو و میکروبلیدینگ
تفاوت تاتو با میکروبلیدینگ

بزرگترین تفاوت تاتو با میکروبلیدینگ در چیست؟

این شاید بزرگترین تفاوت بین میکروبلیدینگ و تاتو باشد. تتو ها اغلب به دلیل ماندگاری بالایی که دارند مورد توجه هستند. اگر می خواهید کلمات یا تصویری روی بازو، پا یا صورت شما قرار داده شود، خالکوبی چیزی است که باید با آن زندگی کنید.

از سوی دیگر، میکروبلیدینگ چیزی است که در آرایش به عنوان “آرایش نیمه دائمی” یا SPM شناخته می شود. رنگدانه بعد از حدود یک سال محو می‌شود، بنابراین کسانی که نتایج را دوست دارند باید ابروهای خود را ترمیم کنند تا ماندگاری آن افزایش یابد. برخلاف تاتو، میکروبلیدینگ به افراد اجازه می‌دهد تا با تغییر مد، ظاهر ابروها خود را نیز تغییر دهند.

درد کدام یک بیشتر است؟ تاتو یا میکروبلیدینگ؟

تفاوت تاتو با میکروبلیدینگ در حالی که میکروبلیدینگ معمولاً درد کمتری دارد زیرا تزریق به اندازه کافی به عمق درم نمی رسد، اما دقیقاً یک روش بدون درد نیست. قبل از عمل واقعی، متخصصین زیبایی از کرم بی حس کننده یا بی حسی موضعی برای کاهش درد استفاده می کنند. اکثر بیماران در طول روش اصلاً دردی را احساس نمی‌کنند، اما برخی هستند که هنوز کمی درد شبیه موچین را احساس می‌کنند.

در مورد تاتو ابرو نیز مانند هر تاتو دیگری دردناک است به خصوص در قسمت های حساس مانند صورت. از آنجایی که سوزن ها به اندازه کافی عمیق در درم تزریق می شوند، تمایل به خونریزی بیشتری نیز دارد.

عمق تزریق جوهر و رنگدانه تاتو و میکروبلیدینگ
تفاوت تاتو با میکروبلیدینگ

تاتو را انتخاب کنم یا میکروبلیدینگ؟

تفاوت تاتو با میکروبلیدینگ این به نفع همه است که با تکنسین یا متخصص خود جزئیات این روش را بررسی کنند. با این حال تفاوت تاتو با میکروبلیدینگ ، خانم هایی که پوست بسیار حساسی دارند، تقریباً در همه شرایط باید از هر یک از این دو روش اجتناب کنند. علاوه بر این، زنانی که پوست ظریف یا نازکی دارند، بیشتر از زنان دیگر در معرض زخم های پوستی قرار دارند.

آنها خطر لکه دار شدن ابروهای خود را دارند، علاوه بر این که احتمالاً زخم می شوند. علاوه بر خطر آسیب، تنظیم یک برنامه مالی و آگاهی از ترجیحات شخصی بسیار مهم است افرادی که به ابروهای تیره و پر علاقه دارند میتوانند تاتو را انجام دهند اما میکروبلیدینگ یک انتخاب عالی برای خانم هایی است که می خواهند ابروهایشان طبیعی تر و کم رنگ تر به نظر برسد.

نتایج تاتو طبیعی تر است یا میکروبلیدینگ؟

در میکروبلیدینگ، هر ضربه مو بصورت جداگانه با دست کشیده می شود. تشخیص تفاوت تاتو با میکروبلیدینگ بین موهای طبیعی مشتری و این تار های مو با چشم غیرمسلح غیرممکن است. میکروبلیدینگ ظاهر موهای طبیعی ابرو را ایجاد می کند، برخلاف تتو ابرو، که می تواند بیشتر شبیه یک ابروی پر شده یا یک خط یکدست باشد. میکروبلیدینگ یک جایگزین عالی برای افرادی است که به دلایلی موهای ابرو ندارند.