روانشناسی تاتو چیست و اینکه چه طرح هایی زده شود و این طرح ها مورد استقبال قرار گیرد برای روانشناسی تاتو میتوانید مقاله درج شده را مطالعه کنید

روانشناسی تاتو

[rank_math_breadcrumb]

نظر روانشناسان درباره تاتو

تاتو شما در مورد شما چه می گوید؟ این سوال قرن هاست که پرسیده می شود و پاسخ روشنی وجود ندارد. تاتو نوعی ابراز طراحی است و برای افراد مختلف می تواند معانی مختلفی داشته باشد. این مقاله به بررسی روانشناسی تاتو و آنچه در مورد افرادی که آن را انجام می دهند می پردازد.

واقعیت را به پوست می آورد

برای برخی افراد، تاتو راهی برای زنده کردن و نشان دادن خیالات آن ها است. در ذهن این افراد، تاتو آنها تجسمی فیزیکی از عمیق ترین خواسته های آنها میباشد. به عنوان مثال، تاتو های سورئالیسم، بینایی را به پوست می آورند. مثل قدم زدن با یک اثر هنری روی بدنتان که فقط شما می توانید آن را ببینید و معنای آن را درک کنید. به نوعی باعث می شود که فرد احساس ارتباط بیشتری با تخیل خود کند.

روانشناسی تاتو

این روش می تواند به عنوان یک چیز مثبت یا منفی، بسته به نوع نگاه شما به آن دیده شود. از یک طرف خیلی خوب است که راهی برای ابراز وجود پیدا کرده اند. از سوی دیگر، ممکن است آن را به عنوان نوعی فرار تلقی کنیم. بنابراین، اگر می خواهید کاری روی پوست خود انجام دهید ابتدا در رابطه با معنای آن تحقیق نمایید.

روانشناسی تاتو معنای متفاوتی برای دیگران ایجاد می کند.

برای برخی افراد، تاتو راهی برای بیان یک بیانیه به جهان است. آنها از بدن خود به عنوان بوم نقاشی برای انتقال باورهای خود استفاده می کنند و می خواهند همه آن را بدانند. به عنوان مثال، مردی با تاتو که روی آن نوشته شده است: “من خدای من هستم.” این بیان واضحی از الحاد اوست و برای هر کسی که آن را ببیند پیامی می دهد.

یا یک مثال دیگر، زنی است که تاتو دارد که روی آن نوشته شده است: «عاشق خودت باش». این راه او برای انتقال باورهای قدرت و اعتماد به نفسش به دیگران است. در هر دو مورد، این تاتو ها بیانیه ای را برای جهان ایجاد می کنند. بنابراین، اگر می خواهید بدون گفتن کلمه ای پیامی را به دیگران بیان کنید، مبتوانید از یک تاتو برای انجام آن استفاده نمایید.

روانشناسی تاتو ریسک پذیری و هیجان جویی

یکی از رایج‌ ترین توضیح ‌های روان ‌شناختی برای تاتو این است که آن‌ ها نوعی رفتار پر ریسک هستند. این نظریه نشان می ‌دهد که افرادی که تاتو می ‌کنند، به احتمال زیاد  هیجان‌ خواه هستند. همچنین ممکن است خطرات دیگری مانند درگیر شدن در رفتارهای جنسی پرخطر یا استفاده از مواد مخدر در آنها بیشتر از سایرین باشد.

این تئوری زمانی معنا پیدا می کند که به درد ناشی از تاتو فکر می کنید. درد تاتو بخشی از دلیلی است که برخی افراد آن را بسیار جذاب می دانند. همچنین شایان ذکر است که تاتو ها دائمی هستند، بنابراین سطح مشخصی از تعهد در انجام آن وجود دارد.

روانشناسی تاتو خودبیانگری و هویت

یکی دیگر از توضیحات رایج برای تاتو این است که آنها نوعی ابراز وجود هستند. این نظریه نشان می دهد که مردم از تاتو برای انتقال هویت خود به دیگران استفاده می کنند. به عبارت دیگر، آنها از بدن خود به عنوان بوم نقاشی برای بیان اینکه چه کسی هستند و به چه چیزی اعتقاد دارند استفاده می کنند.

این نظریه با این واقعیت پشتیبانی می شود که مردم اغلب تاتو هایی را انجام می دهند که نشان دهنده علایق یا عقاید آنهاست. به عنوان مثال، شخصی که موسیقی پانک راک دارد ممکن است جمجمه و استخوان های متقاطع را تاتو کند. یک فرد پرشور در مورد طبیعت ممکن است یک درخت را تاتو کند. بنابراین، اگر می خواهید هویت خود را به دنیا نشان دهید، از خود بپرسید که تاتو شما در مورد شما چه می گوید.

منحصر به فرد بودن و فردیت

یکی دیگر از توضیحات رایج برای تاتو این است که آنها راهی برای متمایز شدن از دیگران هستند. این نظریه نشان می دهد که مردم از تاتو برای بیان منحصر به فرد بودن و فردیت خود استفاده می کنند. به عبارت دیگر از بدن خود به عنوان بوم نقاشی برای بیان استایل خود استفاده می کنند.

این نظریه با این واقعیت پشتیبانی می شود که مردم اغلب تاتو های منحصر به فرد و فردی انجام می دهند. به عنوان مثال، شخصی ممکن است لوگوی گروه مورد علاقه خود را تاتو کند یا طرحی منحصر به فرد که هیچ کس دیگری ندارد. این بدان معنی است که تاتو آنها بازتابی از سبک آنها است.

عزت نفس فرد را بهبود می بخشد

یکی از رایج ترین دلایلی که برای انجام تاتو ذکر می شود، افزایش عزت نفس فرد است. افرادی که احساس خوبی نسبت به خود دارند، بیشتر تمایل دارند که خود را از طریق ظاهر خود ابراز کنند، و تاتو روشی محبوب برای انجام این کار است.

برای بسیاری از مردم، تاتو راهی برای نشان دادن این است که به دنیا اعتماد دارند و به آنچه هستند افتخار می کنند. به عنوان مثال، افرادی که دوران سختی را در زندگی خود پشت سر گذاشته اند، اغلب تاتو می کنند تا نشان دهند که بازمانده هستند. علاوه بر این، افرادی که بر اعتیاد یا سایر چالش ها غلبه کرده اند، اغلب تاتو می کنند تا قدرت و انعطاف پذیری آنها را یاد آوری کنند.

تاتو می تواند چیزهای زیادی در مورد شما بگوید، چه از نظر ظاهری و چه باطنی. بنابراین، اگر به فکر انجام یک تاتو هستید، ضروری است از خود بپرسید که چرا آن را می خواهید. چه چیزی از آن به دست آورید؟ و مهمتر از همه، تاتو شما در مورد شما چه می گوید؟ مطمئن شوید که این چیزی است که با آن راحت هستید زیرا تا آخر عمر بخشی از وجود شما خواهد بود. انتخاب یک طرح عالی برای نشان دادن شما و شخصیت شما ضروری است.