فرهنگ تاتو در سراسر جهان به گونه های مختلفی است برای اینکه هر کشور و شهری فرهنگ خاص خود را دارد برای همین فرهنگ تاتو در سراسر جهان متفاوت است

فرهنگ تاتو در سراسر جهان

[rank_math_breadcrumb]

فرهنگ تاتو در سراسر جهان چگونه است – دکتر تاتو ایران

در سال های اخیر، جامعه دستخوش دگرگونی قابل توجهی در مورد دیدگاه ما در مورد تاتو شده است. کسانی از ما که در دهه 1980 یا قبل از آن متولد شده ‌اند، احتمالاً متوجه این موضوع شده‌اند تاتو زمانی در آمریکا یک تابو بود. در آن زمان افرادی که تاتو می کردند آنها را از والدین خود پنهان میکردند. آنها باید از روسای بالقوه پنهان می شدند. اما این روزها به نوعی، همه چیز تغییر کرده است.

فرهنگ تاتو در سراسر جهان

اما اکنون حدود 40 درصد از آمریکایی‌های بین 26 تا 40 سال دارای تاتو هستند. که دیدن آنها در هر بخشی اعم از ارگان های دولتی و یا بیمارستان ها تعجب آور نیست. البته هنوز هم برخی از طرح های تاتو دارای معانی میباشند که بهتر است از اجرای آنها خودداری شود.

آنچه واقعاً باورنکردنی است این است که فرهنگ های مختلف چگونه به تاتو در سراسر جهان نگاه می کنند. در حالی که ما در برخی کشورها تاریخ پیچیده ای با آنها داریم، در بسیاری از فرهنگ ها آنها را نماد پاکی می دانند. آنها می توانند مناسک گذر باشند و پذیرش جامعه را تضمین کنند. آنها ممکن است تنها وسیله ای برای زیبا نگریسته شدن باشند. آنها همچنین ممکن است نشان دهنده یک مراسم مذهبی باشند.

فرهنگ تاتو در سراسر جهان

تاتو در ژاپن

ژاپن تاریخچه پیچیده ای با تتو داشته است. هر فردی که در این کشور زندگی میکند میداند که در مراکز تفریحی عمومی مانند باشگاه و یا استخرها از ورود افراد با تاتو جلوگیری به عمل می آید.

همانطور که مشخص است، بخش بزرگی از بیزاری ژاپن از تاتو به  لطف یاکوزا یا مافیای ژاپنی است. تتو سنتی ژاپنی به عنوان  ایرزومی شناخته می شود. مشکل رابطه ژاپنی ها با خالکوبی در دهه 1600 آغاز شد، زمانی که دولت سیاستی را وضع کرد که بر اساس آن همه مجرمان باید تتو شوند عملی که به عنوان  بوکی شناخته می شود . این امر باعث می شود که آنها نتوانند مجدداً در جامعه پذیرفته شوند. این سیاست برندسازی بیش از 200 سال دوام آورد.

فرهنگ تاتو یاکوزا به عنوان اعتراضی علیه  بوکی شکل گرفت . خالکوبی تمام بدن ساخته یاکوزا بود و تا به امروز محبوب است. حتی امروزه، اگرچه تعداد کمتری از اعضای یاکوزا تتو می‌کنند تا بتوانند در جامعه مورد توجه قرار نگیرند، اما این روند هنوز به عنوان یک آیین گذران دیده می‌شود.

طرح تاتو ژاپنی غنی از نمادگرایی، سنت ژاپنی و داستان سرایی، آنها شامل تصاویری مانند ماهی کوی، اژدها، ققنوس، مار است.

تاتو در آفریقا

آفریقا یکی از قدیمی ترین تاریخ های تتو در هر نقطه از جهان را دارد. از یک  مومیایی مصری پیدا شده  با تاتو مربوط به حدود 2000 سال قبل از میلاد تا نمونه ای که در لیبی یافت شده است، آفریقا  تاریخچه غنی از تتو را ارائه می دهد.  در حالی که اعتقاد بر این است که تتو های مصری نماد چیزهایی مانند باروری و پرستش خدایان است، اما در سایر مناطق آفریقا معانی دیگری دارند.

شمال آفریقا به دلیل تأثیرات اسلامی آن در طول تاریخ، تتو را به عنوان یک تابو دیده است. تاتو شبیه به پاشیدن گرافیتی بر روی بدن است که هدیه ای از جانب خداوند است. صرف نظر از این، هنوز هم تاریخچه ای از تتو در سراسر آفریقای شمالی وجود دارد، شاید به عنوان یک خرده فرهنگ و شاید برخاسته از شورش باشد.

در کشورهای جنوب صحرای آفریقا، عمل منحصر به فردی از تاتو وجود دارد که به عنوان زخم پوست شناخته می شود. در آن، یک تمرین ‌کننده از ابزاری با تیغه ‌ای تیز برای بریدن پوست در الگوهای خاصی استفاده می‌ کند. در نهایت، بافت اسکار روی زخم ایجاد می شود و شکل آن باقی می ماند. اگرچه به دلیل خطر عفونت خطرناک است، اما از این اسکارها برای دفع شر استفاده می شد.

امروزه فرآیند مشابهی به نام سیکاتریزاسیون به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. در آن، هنرمند پوست را عمیقا برش می دهد و سپس دوده یا خاکستر را به زخم می مالد. دوده یا خاکستر باعث می ‌شود که پوست روی زخم به سمت بالا بیرون بزند و جای زخم سه‌ بعدی ایجاد شود. تاتو های معمولی نیز محبوبیت پیدا کرده اند. در بسیاری از قبایل، پیچیدگی تتو نشان دهنده وضعیت اجتماعی فرد است.

فرهنگ تاتو در سراسر جهان

تاتو در هند

تتو  برای قرن ها  در قبایل پراکنده در وسعت شبه قاره هند رایج بوده است. قبایل تتو ها را به عنوان جواهرات غیرقابل سرقت یا وسیله ای برای غیرجذاب جلوه دادن زنان جوان برای قبایل همسایه می دانستند که در غیر این صورت ممکن است آنها را بدزدند. در شمال شرقی، شکارچیان سر خالکوبی‌هایی روی صورت خود می‌کشیدند که نشان می ‌داد چند نفر جان خود را از دست داده‌اند.

شبه قاره هند محل زندگی طولانی و پیچیده ای از ساکنان است که نمی توان تمام سنت های تاتو موجود را بازگو کرد. در برخی فرهنگ‌ها، تتو وسیله‌ ای برای نشان دادن افراد طبقه پایین‌ تر بود تا آنها را در جامعه پایین نگه دارد.

امروزه، تتوها شکلی مشابه با فرهنگ غربی پیدا کرده‌اند، و جوانان آن را به عنوان یک بیانیه مد می‌ گیرند. این نشان دهنده فرصتی برای هندی ها است تا تاریخچه خود را در هنر بدن زنده نگه دارند در حالی که به سمت آینده کشور در حال توسعه سریع حرکت می کنند.

تتو در ایالات متحده

تاتو در ایالات متحده را می توان به دو دوره تقسیم کرد: تاتو در فرهنگ بومیان آمریکا قبل از استعمار، و تتو در فرهنگ معاصر آمریکا.

شاید محبوب ‌ترین نمونه از تاتوهای بومی آمریکایی که وارد ذهن بریتانیایی‌ها شد را بتوان در سفر چهار مرد موهاوک به لندن در اوایل دهه 1700 یافت. این مردان بر روی سینه، صورت و بازوهای خود خالکوبی شده بودند و به سختی می توان از شور و حرارتی که در لندن ایجاد کردند اغراق کرد. مردم مجذوب تتو ها و خود مردان شدند. این به عنوان یک عالم کوچک از دیدگاه ‌های غربی در مورد بومیان عمل می‌کرد مردم به یکباره مردان را به عنوان نجیب تحسین می‌کردند در حالی که آنها را به عنوان وحشی تحقیر می‌ کردند.

در هر صورت، تاتو در میان قبایل آمریکا رایج بود. آنها با استفاده از ابزارهای تیز مانند سوزن و استخوان برای سوراخ کردن پوست، سپس با مالیدن دوده تیره به زخم باز ایجاد شدند. تتو وسیله ای برای جشن گرفتن دستاوردهای زندگی و جنگ بود.