آموزش و پیشرفت یک تاتو کار چگونه است؟ حقوق و چشم انداز شغلی تاتوکار به چه شکلی است؟ وظایف روزانه والزامات مورد نیاز این شغل چیست؟محل کار یک تاتو کار چگونه است؟

تاتوکار

[rank_math_breadcrumb]

تاتو کار کیست ؟ نحوه ورود تاتوکار به‌ حرفه – دکتر تاتو ایران

تاتوکار کسی است که تصاویر یا کلمات دائمی را روی پوست ایجاد می کند. اینکار با تزریق جوهربه زیر سطح پوست با سوراخ کردن آن با سوزنی کوچک انجام می شود. تاتو یکی ازقدیمیترین هنرهای شناخته شده برای بشر است.که در زمانهای قدیم نه تنها برای تزئین، بلکه برای اهمیت مذهبی یا بعنوان وضعیت نمادین استفاده می شد.

 هنر تاتو برای یک تاتو کار چیست؟

در چند مقطع ازتاریخ، تاتو حتی برای علامت گذاری بردگان، زندانیان و سایر جنایتکاران نیز مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه به طور کلی بعنوان نوعی تزئین و بیان شخصیت و خصوصیات خود استفاده می شود. برخی ازطرح ها می توانند بسیار ساده باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است بسیار پیچیده باشند. تصاویر مختلف میتوانند ازگلهای ساده و شخصیت‌های کارتونی گرفته تا پرتره‌ها و صحنه‌های آراسته‌تر باشند. درحالی که هر طرح ممکن است برای صاحبش معنای عمیقی نداشته باشد، اما بیشتر تاتوها دارای معانی خاصی برای صاحبانشان هستند ویک نقطه عطف در زندگی آنهابه حساب می آیند.

 هنر تاتو برای یک تاتو کار چیست؟

یک تاتو کار چه میکند؟

تاتوکار یک هنرمند حرفه ای است که بر اساس درخواست مشتری طرح را ایجاد و اعمال می کند. بسیاری ازکلینیکهای تتو گالری های خود را دراختیار مشتریان خود قرار میدهند تا ازبین آنها طرح مورد نظر و علاقه خود را انتخاب کنند و یا اگر مشتریان خود طرح مورد نظر خود را بهمراه داشته باشند آن رابه تاتوکار خود نشان میدهند تایک تتو سفارشی برای آنها طراحی کنند. طرح مورد نظر ابتدا توسط تاتو کار روی کاغذ با فونت مناسب و مورد نظر شما طراحی میشود و سپس محل قرارگیری تصویر چندین بار تنظیم میشود تا مشتری راضی باشد.

عوامل بیماری‌زا و بیماریهای زیادی وجود دارند که براحتی ازطریق خون منتقل می‌شوند ویک تاتوکار باید درایمنی مشتری و اطمینان ازاستریل شدن تمام وسایل قبل ازهر نوبت و اینکه سوزنهابعد ازهر نوبت دور ریخته شود، مراقبت بیشتری داشته باشد.

پس از اعمال تاتوروی پوست، برای جلوگیری ازعفونت و اطمینان ازبهبودی مناسب، باید ناحیه مورد نظر تمیز نگه داشته شود. تاتوکار مراقبتهای بعدی مناسب رابه مشتری بیاموزد.

تاتوکار باید بتواند با درخواستهای مشتری سازگار شود و نیازهای مشتری را برآورده کند و همچنین به مشتریان درمورد مسائلی از جمله اندازه، شکل، رنگ‌آمیزی و قرارگیری روی بدن مشاوره دهد.

وظایف روزانه یک تاتوکار:

  • تمیز کردن و استریل کردن تجهیزات
  • تمیز کردن و استریل کردن محل کار
  • فکر کردن به طرحهای جدید و ترسیم آنها
  • اپدیت نگه داشتن آخرین روند درتاتو
  • ملاقات تاتوکار با مشتریان برای بحث درمورد ایده های آنها
  • آموختن مراقبتهای بعدی مناسب به مشتریان
  • آپدیت نگه داشتن آخرین روشهای بهداشتی و ایمنی
  • تمیز کردن و استریل کردن تجهیزات
  • ایجاد و ترسیم طرح های جدید
  • رزرو نوبت برای مشاوره و بحث درمورد قیمت.
  • با آخرین روند  و همچنین روش های جدید بهداشتی و ایمنی همراه باشید
  • انجام تاتو مشتریان با روشی ایمن و بهداشتی توسط تاتوکار
  • پاکسازی نواحی مختلف پوست مشتریان با استفاده ازصابون آنتی باکتریال.
  • مشاوره به مشتریان درمورد اندازه، رنگ و محل مناسب .
  • با دقت‌به مشتریان گوش دهید تا ایده های آنها را درک کنید.
  • طرح‌ها رابه مشتریان درصورتی که طرحی درذهن ندارند ،با خونسردی نشان دهید.
  • شابلون کردن طرحهای انتخابی روی پوست مشتری و استفاده ازتفنگ تاتو برای ایجاد طرحهای دائمی.
  • پوشاندن مناطقی که اخیراًتاتو شده اند با پانسمان های استریل.
  • دستورالعمل هایی رابه مشتریان درمورد نحوه مراقبت ازنواحی تازه تاتوشده بدهید.

وظایف روزانه یک تاتوکارچیست؟

محل کار یک تاتوکار چگونه است؟

تاتوکار پس ا سالها تجربه، سالن خود را راه اندازی میکند، اما اکثر هنرمندان معمولاً دریک کلینیک شروع بکار میکنند که دارای تمام تجهیزات لازم، کتابهای بسیاری ازطرحها ویک فضای کاری اختصاصی برای مشتریان  است. ساعات کار معمولاً ازساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر یا بعد ازآن، شش روز درهفته است. هر قرار ملاقات نیازبه تمرکز شدید دارد و جای کمی برای خطا دارد. به همین دلیل باید تمام دقت خود رابه کار بگیرید.

حقوق تاتوکار

اداره کار، اطلاعات حقوق و دستمزد خاصی را برای افرادیکه حرفه ای کار میکنند ارائه نمیدهد. بااین حال، مانند بسیاری از  مشاغل هنری، دستمزد دراین حرفه ثابت نیست و بسته به مهارت و موقعیت تاتو و موارد دیگر، میتواند متفاوت باشد.

چشم انداز شغلی تاتوکار

تاتوکار ممکن است درابتدا بخواهد دریک سالن کار کنند. این نوع اشتغال به آنها امکان کسب تجربه و کسب درآمد را میدهد. پس ازمدتی، بسیاری از تاتوکار تصمیم میگیرد کلینیک خود را راه اندازی کنند. البته قبل ازاینکه کلینیکها بتوانند شروع بکار کنند، ابتدا باید توسط وزارت بهداشت مورد بررسی قرار گیرند تا اطمینان حاصل شودکه آنها ازتمام قوانین و مقرراتی که باید قبل ازشروع حرفه تاتو پیروی کنند، پیروی میکنند.

الزامات تاتوکار

  • دیپلم و یا تمام کردن دوره دبیرستان
  • مجوز دولتی تاتو
  • گواهی پاتوژن های خونی
  • آموختن CPR
  • ارائه نمونه کارهای خوب
  • انجام کار دریک کلینیک معتبر
  • مهارتهای ارتباطی عالی
  • مهارتهای خدمات مشتری استثنایی
  • جزئیات گرا و هنرمند

الزامات تاتوکار

ساعات کاری تاتوکار

ازشما انتظار میرودکه حدود 30 ساعت درهفته کار کنید. بسیاری تاتوکار ها متوجه میشوندکه شنبه شلوغ ترین روز آنهاست.

شما ساعت‌های نسبتاً استانداردی کار میکنید، اما ازآنجایکه فرآیندی بسیار دشوار است و باید برای دوره‌های طولانی و پایدار دریک زمان تمرکز کنید، احتمالاً این ساعت به بلوکهای کوچک‌تر تقسیم میشود تا عملکرد شما درهیچ زمانی کاهش نیابد.

ورود تاتوکار به این حرفه

تنها راه واقعی ورودبه این حرفه ازطریق دوره کارآموزی است، زیرااین یک کار حرفه ای است و نیازبه دوره سفارشی یادگیری ازیک تاتوکار حرفه ای دارد. برای اینکه بعنوان کارآموز پذیرفته شوید، و اینکه مشخص شود استعداد هنری واقعی دارید، بایدبه این کار علاقه واقعی نشان دهید. ممکن است دردوره اول نتیجه نگیرید، ممکن است که هزینه های زیادی را لازم باشد صرف این کار کنید و حتی ممکن است مجبور شوید کار خود را کنار بگذارید. همچنین باید درنظر داشته باشیدکه تجهیزات خود را خودتان باید خریداری و تهیه کنید. اما درصورتیکه برای اینکار وقت و علاقه خود را بگذارید قطعا نتیجه خوبی خواهید گرفت.

آموزش و پیشرفت یک تاتو کار

دراین حرفه شما جنبه های مهم شغل مانند تکنیکهای مختلف، سلامت و ایمنی و مهارتهای طراحی رابه عنوان بخشی ازدوره کارآموزی خود به عنوان یک تاتوکار یاد خواهید گرفت که میتواند تا سه سال طول بکشد. کارشناسان توصیه میکنند که پس ازحدود پنج سال کار زیر نظر و درکنار هنرمندان دیگر، میتوانید به تنهایی به موفقیت دست پیدا کنید.

قبل ازاینکه بتوانید تاتو رابه درستی شروع کنید،به مجوزی ازشورای محلی خود نیاز داریدکه گواهی برای تاتو، سوراخ کردن و الکترولیز ارائه می دهدکه شما نمی توانید بدون آن کار کنید.

یک تاتوکار چگونه کار میکند؟

ازآنجایی که صادر شدن مدرک تتو نمیتواند دال بر هنر و استعداد تاتوکار باشد، بنابراین باید خودآموز باشد و برای تسلط بر هنر تاتو و تقویت مهارتهای خلاقانه خود، تمرین زیادی داشته باشد. تاتوکار برای تمرین درابتدا روی میوه‌ها، مانند گریپ فروت و پرتقال، سپس روی خودشان و سپس دوستان نزدیک تمرین میکنند.

یک تاتوکار چگونه کار میکند؟

چگونه می توان فهمید که بعنوان یک تاتوکار حقوق و دریافتی شخص چگونه خواهد بود؟

بر اساس موقعیت مکانی، صنعت و تجربه تاتوکار ، محدوده پرداخت و دریافتی را میتوان محاسبه کرد. همچنین با پرسش ازدیگر تاتوکار ها دراین باره میتوان به یک میانگین دستمزد پی برد.

آیا یادگیری تاتو برای تاتوکار بودن سخت است؟

از نقطه نظر هنری، تاتوکار سالها تمرین نیاز دارد تا درنهایت فردی حرفه ای ازآن بدل شود. اما بااین حال دراین زمینه درحال حاضر رقابت بسیاری است. بهترین کاری که میتوانید انجام دهیداین است که برای یک استاد تاتو بصورت کارآموزی کار کنید تااز آنها بیاموزید. همچنین درهنگام گذراندن اوقات فراغت ایده های خود را مرور کنید وبه خلق طراحی های جدید بپردازید.

سوالات متداول در مورد تاتوکار

چقدر طول میکشد تا تاتوکار شوم؟

آیا باید تاتوکار شوم؟

آیا تاتوکار میتوانداز خانه کار کند؟

برنامه یادگیری چقدر طول میکشد تا یک تاتوکار شوید؟

برای شروع تاتوکار به چه چیزی نیاز دارد؟تاتوکار چه میکند؟

حرفه های مشابه تاتوکار چقدر دستمزد میگیرند؟