طراحی انواع مدل های تاتو مار برای علاقمندانی که دوست دارن این مدل پر طرفدار تاتو مار را بزنند میتوانند با دیدن نمونه کار های ما میتوانید تصمیم بگیرید

تاتو مار

تاتو مار در انواع طرح ها و طراحی تتو مار – دکتر تاتو ایران

تاتو مار : مارها به دلیل تطبیق پذیری، از محبوب ترین تاتو های مردانه هستند. آنها را می توان برای هر قسمت از بدن شما، از سینه گرفته تا انگشتان، و تنوع گسترده طرح ها به این معنی است که با استایل هر پسری مطابقت دارند. چه به دنبال یک جوهر فوق العاده مردانه باشید و چه چیزی شیک تر و ساده تر، یک تاتو مار وجود دارد که می توانید آن را سفارشی کنید تا آن را مال خود کنید.

معنی تاتو مار

تاتو مار در فرهنگهای مختلف معانی مختلفی دارد. از آنجایی که مارها پوست می اندازند، اغلب با تولد دوباره و دگرگونی مرتبط هستند و آنها را به یک انتخاب عالی جهت تاتو برای افرادی تبدیل میکند که تغییرات قابل توجهی در زندگی خود داشته اند. هندوئیسم و ​​برخی فرهنگهای غرب آفریقا، مارها را نمادهای معنوی میدانند. در ژاپن، مارها رفاه، خوش شانسی و حفاظت را به ارمغان می آورند. مسیحیان ممکن است به دلیل داستان کتاب مقدس آدم و حوا، مارها را با وسوسه و خیانت مرتبط کنند. در همین حال، نماد اوروبورو – خوردن دم مار توسط خودش – نشان دهنده جاودانگی و ابدیت است.

طرحهای تاتو مار

تاتو مار و رز

تاتو مار و گل رز یک تتو نمادین میباشد. گل رز یک طرح تاتو بسیار سنتی و جهانی است که دلیل آن ارتباط با عشق است. هنگامی که با یک مار ترکیب میشود، به معنی وسوسه عاشقانه و اشتیاق طاقت فرسا تغییر میکند. سبک هنری گوتیک یا سنتی به خوبی با طرح مار و گل رز همراه است.

تاتو مار کوچک

اگر به دنبال یک تاتو مینیمال یا ساده هستید، یک تتو مار کوچک برای شما یک گزینه عالی است و اندازه کوچک آن را برای قرار دادن روی انگشت، دست یا پشت گوش ایده آل میکند. قاعده کلی هنگام انتخاب یک تاتو کوچک این است که جوهر مشکی و طراحی ساده را انتخاب کنید تا به برجسته تر شدن طرح کمک کنید.

تاتو سر مار

یکی از جالبترین گزینه‌های تاتو سر مار است که آنها را برای مردانی که میخواهند تاتو مار ترسناک و مردانه داشته باشند، عالی می‌کند. این طرحها با تمرکز بر روی دندانهای نیش و سم، طراحی و تتو میشوند و همچنین این تاتو انرژی و حرکت زیادی دارد.

تاتو مار در حال خوردن خودش

این تتو یک نماد باستانی است که اوروبوروس نامیده میشود. قدمت این تصویر عرفانی به هزاران سال پیش باز میگردد و نشان دهنده چرخه زندگی، مرگ و تولد دوباره است. همچنین نماد وحدت میباشد. برای کسانی که می خواهند یک تتو مار معنوی یا تاریخی داشته باشند، این یک انتخاب عالی است و برای نواحی مختلف، از جمله ساعد، سینه یا پشت شما مناسب است.

تاتو مار دو سر

مار دو سر نشان دهنده یک نبرد درونی است. به عبارتی نماد دو بخش متضاد شخصیت شما است که باید با هم متحد شوند، مانند جنبه تهاجمی و جنبه صلح آمیز شما. یک مار دو سر همچنین میتواند نشان دهنده داشتن دو “مسیر” در زندگی و انتخابهای دشوار باشد.

تاتو مار مامبا سیاه

یکی از خطرناکترین و سمی ترین مارهای روی زمین، مامبای سیاه، بومی آفریقا است و به خاطر سرعت و چابکی باورنکردنی اش معروف است. همچنین علیرغم ظاهر بی ضررش در هنگام تهدید بسیار تهاجمی شناخته شده است. در نتیجه، تاتو مار مامبا سیاه یک انتخاب عالی برای افرادی است که ویژگیهای مشترک با این حیوان دارند. یکی از مصداقهای علاقه به این نماد مربوط به طرفداران تیم بسکتبال آمریکایی ادای احترام به کوبی برایانت، بازیکن این تیم که نام مستعار او بلک مامبا بود، میباشد.

تاتو مار و خنجر

تاتو خنجر به خودی خود میتواند نماد محافظت یا مرگ باشد، اما اگر یک مار را به آن اضافه کنید، می تواند معنی را کاملاً تغییر دهد. برخی ها تتو مار و خنجر را به معنای غلبه بر موانع و رویارویی با ترسها تفسیر میکنند. برخی دیگر مار پیچیده به دور خنجر را به عنوان نمادی برای خدای رومی عطارد تعبیر میکنند، زیرا گفته می شود که توسط آپولو به او عصای جادویی داده شده است که بعداً به کادوسئوس تبدیل شد؛ و آن عصایی بود با مارهای در هم تنیده. تتو مار و خنجر به خوبی میتواند روی نواحی بزرگ پوست مانند ساعد، سینه، پشت یا حتی ران قرار گیرد.

تاتو مار و جمجمه

تاتو مار و جمجمه جذابیت گوتیکی دارد و اگر میخواهید یک تتو برجسته داشته باشید این یک انتخاب ایده آل است و معانی مختلفی هم دارد. در حالی که برخی ممکن است تتو مار و جمجمه را به عنوان نماد مرگ یا زهر تفسیر کنند، این طرح همچنین نشان دهنده چرخه بی پایان زندگی، مرگ و تولد دوباره است. به طور سنتی، طرح یک مار در چشم جمجمه نیز میتواند نماد دانش باشد.

تاتو مار پیچیده شده دور شمشیر به چه معناست؟

مار پیچیده شده دور شمشیر میتواند معانی مختلفی داشته باشد. مارها نماد نیروی زندگی، باروری و خرد هستند، در حالی که شمشیرها نشان دهنده شجاعت، قدرت و محافظت هستند. آنها با هم میتوانند به معنای محافظت از زندگی، شجاعت یا حتی مبارزات دنیوی باشند. از طرف دیگر، این میتواند تفسیری مدرن از کادوسئوس باشد، عصایی که هرمس در اساطیر یونان حمل میکند. در اساطیر رومی، همان عصا در اختیار عطارد بود و به طور مشابه، میتواند نشان دهنده عصای اسطوره ای یونانی اسکلپیوس باشد که نمادی از پزشکی و شفا است.

نماد شناسی تاتو مار در فرهنگهای مختلف

  • در فرهنگهای آفریقایی، مارها را نمادی از خرد میدانند.مردم مارها را محافظ و نگهبان اماکن مقدس و معابد میدانند. از نظر تاریخی، مارها مانند مصر باستان به عنوان محافظان قدرتمند خدایان و الهه ها دیده میشدند.
  • در اساطیر یونان، مارها به عنوان نمادی از ثروت، سلامتی و پزشکی در نظر گرفته میشدند.به همین دلیل است که نماد جهانی سازمانهای مراقبتهای بهداشتی در سراسر جهان یک مار را به تصویر میکشد. این رایجترین نماد و لوگوی مراکز بهداشتی و درمانی، دانشگاه ها، شاخه های داروسازی و موارد دیگر است.
  • در بودیسم و ​​هندوئیسم، مار یا ناگا نشان دهنده یک خدا، تولد دوباره و مرگ است.به لطف توانایی مارها در ریختن پوست قدیمی و رویش پوست کاملاً جدید، به طور کلی تتو مار با نماد تبدیل شدن و تولد دوباره گره خورده است.
  • در فرهنگ بومیان آمریکا، مارها به عنوان نماد زندگی و تولد دوباره دیده میشوند.با این حال، نماد مارها از قبیله ای به قبیله دیگر متفاوت است. این گونه است که ما قبیله پوئبلو و دیدگاه آنها نسبت به مارها و نمادهای باروری را داریم و از سمت دیگر فرهنگ اوجیبوا که در آن مار به عنوان نمادی از شفا، تولد دوباره و دگرگونی دیده میشود.

همانطور که میبینید، بسته به فرهنگ، یک مار میتواند آرایه ای از نمادهای مختلف داشته باشد که نشان دهنده موضوعی مثبت یا منفی باشد. بطور کلی، نمادگرایی تتو مار حول تولد دوباره، تجدید، و دگرگونی میچرخد، زیرا مار توانایی پوسته اندازی و التیام آن را دارد.

معانی و تعابیر دیگر مار عبارتند از موارد زیر:

  • مارها اغلب نماد چرخه زندگی هستند. در برخی فرهنگها، مانند فرهنگ داهومین آفریقا، یا اسطوره‌های اسکاندیناوی، مارها اغلب در طراحی ها و تتوها دم خود را گاز میگیرند یا به دور خود پیچیده میشوند.
  • مارها اغلب نماد جاودانگی نیز هستند.
  • از آنجایی که مارها به عنوان نمادهای باروری و شکوفایی نیز دیده میشوند، اغلب به تصویرهای مادر زمین گره خورده اند یا به عنوان ارتباط مستقیم انسان با زمین دیده میشوند.

منشاء معانی انواع تاتو مار

اساطیر یونانی – پیشگو تیرسیاس

تیرسیاس، در اساطیر یونانی، یک بیننده کور و پیشگو بوده است. او به دلیل دست داشتن در بسیاری از تراژدی های اساطیری شناخته شده است و حتی توسط نویسندگان باستانی مانند اوریپید، اوید، سوفوکل و پیندار از او یاد شده است.

تیرسیاس در جوانی دو مار نر و ماده را در حال جفت‌گیری دید، مار ماده را کشت و بلافاصله به زن تبدیل شد. این یک طلسم بود که وی برای باطل شدن آن باید 8 سال صبر میکرد و مجدد به محل دگرگونی خود بازمیگشت. تیرسیاس هشت سال بعد بازگشت و مار نر را کشت و دوباره به ظاهر مرد درآمد. هرا ملکه آسمانها و زئوس پادشاه خدایان  در بحث خود بر سر لذت جنسی زن و مرد او را مورد قضاوت قرار دادند و او گفت که لذت جنسی زن بیشتر است. هرا بینایی او را گرفت و زئوس به وی قدرت پیشگویی عطا کرد.

الهه مار مصری

الهه مصری وادجت به عنوان مار کبری مصری به تصویر کشیده شد. گاهی در تتو مار، الهه را به صورت مار با سر زن یا زنی با سر مار نشان میدادند. اعتقاد بر این بود که او از هوروس شیرخوار پرستاری کرده است. مارها، به ویژه مارهای کبری، در مصر باستان از جایگاه الهی برخوردار بودند. آنها اغلب به عنوان نمادی از حاکمیت، اقتدار، خرد و رهبری در نظر گرفته می شدند. به همین دلیل، مارهای کبری را اغلب روی تاجها و نقابهای فراعنه حکاکی میکردند و بر روی زیارتگاهها و کاخها و دیگر مکانها به تصویر در می آوردند.

تتو مار عدن

مار عدن بر اساس بسیاری از تفاسیر مذهبی بدنام ترین مارها برای بشر شناخته شده است. چرا که این مار عامل اغوای حوا و سپس آدم بود که منجر به خوردن سیب ممنوعه و اخراج آنها از باغ عدن شد. این شناخته شده ترین تفسیر داستان میباشد که از کتاب پیدایش گرفته شده است. بسیاری از ادیان تفسیر مشابهی دارند، جایی که مار به عنوان تجسم شیطان و قدرت شر بر عقل انسان دیده میشود.

تاتو مار ژاپنی

هبی یا مار ژاپنی یکی از محبوبترین طرحهای تتو مار است. در ژاپن باستان، مار نماد خوش شانسی و یکی از بهترین متحدان بشر بود. این امر مخصوصاً در صورتی صدق میکند که یک مار سفید باشد. در ژاپن، مارها به عنوان نمادی از محافظت در برابر بدبختی و همچنین نمادی از ثروت و خوش شانسی شناخته میشوند. وقتی صحبت از نمادگرایی خاص تتو مار در ژاپن میشود، به طور کلی حول محور تولد دوباره، تجدید و دگرگونی میچرخد.

در بودیسم ژاپنی، مارها به عنوان نمادهای ثروت، موسیقی، شعر، خرد، زنانگی و همچنین آب (دریاچه ها، دریاها، رودخانه ها) دیده میشوند. این به خاطر الهه بنزایتن است که با مارهای به اصطلاح خوش شانسش شناخته میشود. او کنترل کاملی بر آب داشت و بسیاری از مردم برای جلوگیری یا پایان دادن به بلایای طبیعی ناشی از سیل و خشکسالی به او دعا میکردند.

اوروبوروها

یکی از شناخته‌شده‌ترین نمادهای باستانی تاتو مار، نمادی است که مار را در حال گاز گرفتن دم خود نشان میدهد که به نام اوروبوروس نیز شناخته میشود. به طور کلی، این به عنوان نمادی از چرخه های زندگی، دایره ابدی، چرخه زندگی و مرگ، تناسخ، تجدید مداوم، دگرگونی و موارد دیگر شناخته می شود. البته بسته به فرهنگ مرجع، تعبیر این نماد تغییر میکند. نماد اوروبوروس از مصر باستان سرچشمه میگیرد. حالت چرخشی این تتو مار نشان دهنده چرخه زندگی و چرخه تغییرات ساده ای مانند آب و هوا است. این نماد میتواند برای همه چیز اعمال شود؛ از تغییر فصول گرفته تا ماهیت چرخه ای کلی جهان و موجودات دیگر.

در فرهنگ بومی آمریکا، وقتی مار به عنوان حیوان روحی شما ظاهر میشود، به طور کلی به معانی زیر میرسد:

  1. التیام‌بخش
  2. تحول، زندگی تغییر میکند.
  3. روح مار به نیروی حیات، انرژی اولیه متصل است.

برخی از معانی دیگر عبارتند از:

  • چرخه ها
  • تولد دوباره
  • صبر
  • باروری
  • ابدیت
  • تعادل
  • حیله گری
  • بینش
  • اطلاع
  • التیام‌بخش
  • عقل
  • حفاظت
  • دانش، خرد
  • تشریفات
  • جوانسازی
  • دگرگونی
  • دانش غیبی یا پنهان
  • مرد/زن، یین یانگ، دوگانگی

مارها حیوانات شکارچی هستند که برخی از نژادهای آنها دارای قویترین و کشنده ترین زهر روی کره زمین هستند. این به شکل گیری معنای آنها به عنوان خطرناک در فرهنگ های جودو-مسیحی کمک کرده است. یکی دیگر از معانی معمول تاتو مار، وسوسه و گناه است که به داستانهای کتاب مقدس در مورد سیب ممنوعه مربوط میشود. با این حال، در بسیاری از فرهنگ ها، مار نمادی از باروری و نیروی زندگی خلاق است که تا حدی به دلیل شکل فالیک مار است.

تاتو مار در انواع متفاوت

معنی تاتو مار زنگی

مار زنگی معروف به جغجغه نماد قدرت و باروری است. این تتو نمادی از مرگ و دگرگونی است.

معنی تتو مار کبری

مارهای کبری که سمی ترین مارها هستند، مقدسترین مارها هستند و کبری به عنوان بزرگترین مار سمی در جهان دیده میشود. در هند، مار کبری مقدس برای مردم بومی است و این نماد قدرت است. همچنین بسیاری از افسانه ها از آن می گویند که خدای بودا را در هنگام خواب از خورشید محافظت میکند.

در مصر، تاتو کبری نماینده چندین خدای باستانی بود و کلئوپاترا با آن مرتبط است، اما گفته میشود که او از زهر کبری برای پایان دادن به زندگی خود استفاده کرد. اعتقاد بر این بود که یک مار کبری که در مقبره توتانخامن پیدا شد محافظ بوده است.

معنی تاتو مار افعی

افعی ها که به عنوان مارهای خائن در نظر گرفته میشوند، نمادهای مختلفی دارند:

  • افعی های جوان نماد کودکانی بودند که علیه والدین خود توطئه میکردند.
  • در قرن شانزدهم، افعی نماد یک زن معمولی بود که آماده بود تا مردان را با شهوت نیش بزند.
  • افعی ها به طور غریزی حمله میکنند، به عنوان بخشی از طبیعت آنها، هیچ استدلالی برای آنها وجود ندارد، بسیار کشنده هستند و همین آنها را به یک دشمن مشترک تبدیل کرده است.

معنی تتو مار پایتون

در بسیاری از ادیان در سراسر آفریقا، مارهای پیتون مقدس و مورد احترام هستند. در نیجریه نیز مشاهده چنین باورها و مذاهبی هنوز رایج است. در این مکانها، کشتن مار پیتون ممنوع است و اغلب مجازاتهای بسیار جدی را به دنبال دارد.