تاتوکار ماهر چه ویژگی هایی دارد که میتواند از بقیه افراد متمایز شود و اینکه برای رسیدن به مرحله ی یک تاتو کار حرفه ای چه نکاتی را باید بدانیم و رعایت کنیم

تاتوکار ماهر

چیکار کنیم تا تاتوکار ماهر در تهران شویم – دکتر تاتو ایران

حرفه ای شدن در هنر تتو به طیف وسیعی از مهارتها نیاز دارد، از توانایی هنری گرفته تا دانش سلامت و ارتباط موثر. طرحهایی که یک تاتوکار ماهر برای مشتریان خود انتخاب تتو میکنند، تا آخر عمر خواهند ماند، بنابراین داشتن مهارتهای طراحی عالی و همچنین مهارتهای اجتماعی و ارتباطی برای درک ترجیحات آثار هنری مشتری بسیار مهم است.

برای تبدیل شدن به یک تاتوکار ماهر به چه مهارتهایی نیاز است؟

داشتن دانش بهداشتی برای ایمن نگه داشتن مشتریان مهم است. اگرچه درحال حاضر توصیف حرفه ای بودن و میزان موفقیت یک تاتوکار ماهر از تعداد تتوهایی که زده است توسط عموم شناخته میشود، اما برای اینکه یک تاتو کار ماهر باشید نیاز نیست که تعداد بسیار زیادی تتو زده باشید.

درآمد یک تاتوکار ماهر

طبق گزارشات انجام شده درآمد و دستمزد تاتوکار ماهر بستگی به سالنی دارد که در آن کار میکند. همچنین موقعیت مکانی و شهری که درآن کار خود را شروع میکنید نیز در این امر تاثیر بسزایی دارد. اگر درحال حاضر بدنبال گسترش حرفه خود هستید روی ساختن نمونه کارها تمرکز کنید. کارفرمایان و مشتریان مایلند بهترین کار شما را ببینند. بسته به ترجیحات خود، میتوانید وب سایت راه اندازی کنید، کاتالوگ چاپ کنید یا از شبکه های اجتماعی برای نمایش طرحهای خود استفاده کنید.

انواع مهارتهای مورد نیاز برای یک تاتوکار ماهر

مهارتهای هنری

اگر استعداد هنری دارید، انجام کارهایی که مسیر شما را برای رسیدن به یک موفقیت کامل برای تبدیل شدن به تتوکار ماهر هموار میکند بسیار عالی و موثر است. حتی با داشتن توانایی طبیعی، مهارتهای خود را با دوره های هنرهای زیبا یا تجسمی گسترش دهید. چیزی که اغلب مشتریها میخواهند ایجاد تتو زیبا و یا ترمیم و اصلاح تتو قبلی آنها به بهترین شکل ممکن است.

بنابراین تاتوکار ماهر باید بداند که چطور این طرح را باید تجسم کند و آنطور که مشتری میخواهد تحقق بخشد. از آنجایی که رقابت دراین حوزه بسیار تنگاتنگ است بنابراین تا آنجا که میتوانید مهارتها و تواناییهای هنری خود را بهبود بخشید و آنها را گسترش دهید تا به موفقیت بالا در این حوزه برسید. همچنین حتما نیاز است که دوره کارآموزی خود را نزد تتوکار ماهر بگذرانید و مدرک و مجوز انجام این کار را دریافت کنید. این دوره ممکن است تا چند سال هم زمان ببرد.

مهارتهای سلامت

ایمنی مشتریان برای هر کلینیک تتو باید در اولویت و مهم باشد. بنابراین الزامات تاتو کار ماهر شامل مهارتها و دانش درموارد ضروری سلامت و بهداشت است. بسیاری از کشورها از هنرمندان تتو میخواهند که کمک های اولیه را بدانند. تاتوکار ماهر باید بداند که چگونه از شیوه های کنترل عفونت که توسط مراکز کنترل بیماری و پیشگیری ایجاد شده است، پیروی کنند. طبق این شیوه نامه هنرمندان تتو باید بتوانند ساختار و عملکرد پوست را شناسایی کنند، بیماریهای پوستی رایج را تشخیص دهند، اثرات جای زخم بر بدن را بدانند و فیزیولوژی بهبود زخم را تشخیص دهند.

انجام تستهای پوستی آلرژی نیز بخشی از کار است. تتو کار ماهر باید آموزش ببیند تا مراجعین را از نظر علائم مصرف داخل وریدی مواد مخدر، زخمهای باز و ضایعات معاینه کنند. آنها همچنین باید بدانند که چگونه دستها، تجهیزات و پوست مشتریان خود را استریل کنند. برخی از کالجهای محلی اموزش‌هایی را در زمینه کنترل بیماری‌زای خونی و کنترل عفونت، با کلاسهایی که انتقال بیماری و مسائل قانونی را پوشش می‌دهند، ارائه میدهند.

مهارتهای مردمی

تاتوکار ماهر باید به خوبی با مردم رفتار کند، از جمله گوش دادن بدقت و برقراری ارتباط موثر. آنها باید بتوانند دستورالعملهای مشتری را برای طراحیها بشنوند و درک کنند و همچنین درمورد تجهیزاتی که استفاده میکنند و همینطور انتخاب سوزنها با مشتریان مشورت کنند. آنها باید بتوانند سوابق پزشکی مشتری را درک کرده و از آنها بگیرند، تعیین کنند که آیا تتو به مشتری آسیب میرساند یا خیر و رضایت آگاهانه از مشتری برای تتو دریافت کنند. تاتوکار ماهر همچنین باید بصورت شفاهی و کتبی نحوه مراقبت از تتو را توضیح دهد، از جمله اموزش به مشتریان درمورد علائم عفونت و زمانی که ممکن است نیاز به پیگیری با پزشک خود داشته باشند.

مهارتهای تمرکزی

تاتوکار ماهر هم به استقامت روحی و هم جسمی نیاز دارد. آنها به استقامت بدنی نیاز دارند تا برای مدت طولانی بی حرکت بنشینند و باید قدرت ماندگاری ذهنی برای تمرکز روی طراحی دقیق را داشته باشند. آنها همچنین باید هماهنگی دست و چشم خوبی داشته باشند. دستگاه‌های تتو متشکل از ابزارهای فولادی با سوزنهایی هستند که پوست را تا 3000 بار در دقیقه سوراخ میکنند، بنابراین هرگونه از دست دادن تمرکز یا دست ناپایدار میتواند منجر به اشتباهات دردناک و پرهزینه‌ای برای مشتریان شود.

شرایط شغلی یک هنرمند تاتو

حرفه یک هنرمند تتو به همان اندازه چالش برانگیز است که سودمند هم هست. از یک طرف، این فرصت به‌شما میدهد تا جنبه خلاقانه خود را بیان کنید و مهارتهای خود را به یک تجارت پرسود تبدیل کنید. از سوی دیگر، سالها ممکن است تمرینات و یا دوره کارآموزی شما زمان ببرد تا به پتانسیل کامل خود برسید. ورود به این صنعت آسان نیست و حتما باید روی خودتان کار کنید.

شرح شغل هنرمند تاتو

استعداد در طراحی و نقاشی به‌معنای حرفه ای بودن در امر تتو نیست. آنچه لازم است برای تبدیل شدن به تاتوکار ماهر داشته باشید اشتیاق، مسئولیت پذیری، صبر و توجه به جزئیات است. همچنین اگر تصمیم به باز کردن یک کلینیک تتو دارید، به‌هوش تجاری نیاز خواهید داشت. هزینه و تعهد زمانی لازم برای ایجاد یک حرفه دراین زمینه نیز نباید نادیده گرفت.

توجه داشته باشید که هر ایالت مقررات متفاوتی برای تاتوکار ماهر دارد. بعنوان مثال، بر اساس کنفرانس ملی قانونگذاران ایالتی، گرجستان، تتو در یک اینچ از حدقه چشم ممنوع میکند. می سی سی پی از هنرمندان تتو میخواهد گواهی ثبت معتبر صادر شده توسط وزارت بهداشت داشته باشند. ماساچوست فقط به‌پزشکان واجد شرایط اجازه تتو را میدهد. در ایالتهای دیگر نیز، هنرمندان تتو موظف به دریافت مجوز هستند.

الزامات تحصیلات یک تاتوکار ماهر

اموزش رسمی برای تاتوکار ماهر و مشتاق اختیاری است. با این حال، ممکن است برای کسب تجربه، بهبود مهارتهای خود و دریافت مجوز، نیاز به‌شرکت در کلاسهای هنر و تکمیل دوره کارآموزی داشته باشید. تتو ممکن است شکلی از هنر بدن باشد، اما همچنین به اموزش درمورد اقدامات بهداشتی و ایمنی نیاز دارد. تمام سطوح، ابزار و سوزنها باید استریل باشند. اداره ایمنی و بهداشت شغلی هشدار میدهد تاتو کار ماهر ممکن است در معرض عوامل بیماری زا از طریق خون، مانند هپاتیت B و HIV، قرار بگیرند. عوارض احتمالی پس از تتو ممکن است شامل جای زخم، خونریزی، درد، واکنشهای آلرژیک یا عفونت باشد.

درحالی تجربه های هر تاتوکار ماهر میتواند متفاوت باشد، اما بطور کلی تاتوکار ماهر هنر خود رااز طریق کارآموزی یاد می گیرد. این به آنها فرصت میدهد تا مهارتهای خود را زیر نظر یک مربی با تجربه تمرین کنند. بخاطر داشته باشید هنرمندان حرفه ای تتو تمایل دارند از ترفندهای تجارت خود محافظت کنند. درحالی میتوانید اصول تتو را در طول دوره کارآموزی یاد بگیرید، باید تکنیک خود رادرطول سالها توسعه دهید. گزینه دیگر این است که در کلاسهای تتو شرکت کنید.

بعنوان مثال، آکادمی تتو فلوریدا، تنها مدرسه در نوع خود است مجوز اداره اموزش ایالت را دریافت کرده است. دانش آموزان این شانس دارند درمورد طراحی تتو، سبکهای هنری، زیست شناسی پوست، مدیریت کلینیک تتو و تاریخچه این هنر بیشتر بیاموزند. اگر ایالت شما به‌مجوز برای تتو نیاز دارد، ممکن است برای تمدید مجوز خود نیاز به ادامه تحصیل داشته باشید.

استانداردهای لازم برای یک تاتو کار ماهر

وظایف و مسئولیتهای شما بعنوان تاتوکار ماهر بسیار حساس و مهم میباشد و اکثر متخصصانی که این مسیر شغلی را دنبال میکنند به‌تنهایی کار میکنند و در انتخاب ساعات کاری خود آزادی عمل دارند. برخی ترجیح میدهند به استودیوهای تتو بپیوندند تا بتوانند درمورد این نوع کسب و کار بیشتر بیاموزند و تجربه ای در دنیای واقعی کسب کنند. فعالیتهای روزانه آنها معمولاً شامل موارد زیر است:

  • استفاده از طرحهای اصلی یا از پیش ساخته شده تتو
  • نظافت و ضد عفونی تجهیزات و محل کار آنها
  • استفاده از بهترین روشها
  • رزرو قرار ملاقات
  • ایجاد روابط با مشتریان جدید و موجود
  • اطمینان به‌مشتریان درمورد ایمنی تتو و اموزش مراقبتهای بعدی

برخی از سالنهای تتو همچنین از کارمندان میخواهند برای هپاتیت C و سایر بیماریهای منتقله از طریق خون واکسینه شوند.