کاور جای اسکار با تاتو چقد پوشانندگی دارد؟ آیا تاثیر مثبتی در ظاهر ایجاد می کند؟ چه مدل زخمهای با کاور جای اسکار با تاتو پوشانده میشوند؟ اجرا در دکتر تاتو ایران

کاور جای اسکار با تاتو

[rank_math_breadcrumb]

کاور جای اسکار با تاتو چقدر تاثیرگذار است – دکتر تاتو ایران

راه های زیادی برای پوشاندن موقت اسکار وجود دارد. آستین‌های بلندتر و پارچه ها می‌توانند به حفظ برخی از جای زخم‌ها کمک کنند،. هر کسی که به دنبال راه حل دائمی تر است که بتواند با آن بطور کلی جای اسکار خود را بپوشاند. که بهترین آنها استفاده از تاتو است. با استفاده از یک تتو سنتی میتوانید با ظرافت بالایی بی انکه کسی متوجه شود اسکار خود را بپوشانید،  می توانید کاملاً یک جای زخم را با یک تاتو بپوشانید. شما میتوانید اسکار خود را با طرح های مختلفی بپوشانید.

تاتو اسکار هایپرتروفیک

اسکار هایپرتروفیک نوعی زخم است که بیشتر در بین جوانان شایع است. آنها همچنین در نتیجه سوختگی شایع هستند. افرادی که پوست تیره دارند بیشتر این نوع اسکارها را تجربه می کنند. اسکارهای هیپرتروفیک معمولاً قرمز، ضخیم و تا حدودی زیاد هستند. آنها فقط در ناحیه اصلی زخم رشد می کنند و اغلب خارش یا احساس درد دارند. اسکار معمولاً چند هفته پس از آسیب ایجاد می شود و به طور کلی پس از یک سال یا بیشتر به طور کامل بهبود می یابد.

به محض اینکه اسکارهای هیپرتروفیک به طور کامل بهبود یابد، می توان آنها را تتو کرد. احتمال نسبتاً کمی وجود دارد که این نوع اسکار پس از بهبودی کامل تحریک شده و گسترش یابد. معمولاً حداقل یک سال طول می کشد تا اسکار هیپرتروفیک به طور کامل بهبود یابد. اسکارهای بزرگتر و عمیق تر اغلب ممکن است کمی بیشتر طول بکشد.

کاور جای اسکار با تاتو

تاتو  اسکارهای آتروفیک

اسکارهای آتروفیک اغلب سفید، نرم و درست در زیر پوست قرار دارند. اینها اسکارهایی هستند که بعد از جراحی های ساده، سوختگی یا بریدگی عمیق ایجاد می شوند.

علائم کشش نیز در این دسته قرار می گیرند. ترک‌های پوستی زمانی ایجاد می‌شوند که پوست خیلی سریع کشیده شود. این موارد معمولاً نتیجه افزایش سریع وزن یا بارداری هستند. برخی نیز در سنین نوجوانی آنقدر سریع رشد می کنند که پوست قادر به نگه داشتن آن نیست و در نتیجه علائم کشش ایجاد می شود. شایع ترین مکان هایی که علائم کشیدگی را تجربه می کنند روی باسن، ران ها، شکم و بازوها هستند.

نوع دیگری از زخم ها که متعلق به این گروه است، اسکارهای ناشی از آکنه یا آبله مرغان است. اینها اغلب شبیه فرورفتگی های گرد و کوچکی هستند که درست زیر سطح پوست قرار دارند. اینها اسکارهایی هستند که زمانی ایجاد می شوند که روند بهبودی پوست قطع شود.

تاتو روی اسکارهای آتروفیک مشکلی ندارد. شما باید منتظر بمانید تا آنها به درستی بهبود یابند، اما پس از آن بزرگترین چالش پیدا کردن موتیف مناسب برای تتو خواهد بود. به عنوان مثال، تتو های تک رنگ بزرگ در اینجا برای پوشاندن علائم کشش یا جای آکنه توصیه نمی شود. از آنجایی که پوست زیرین اغلب تغییر رنگ می دهد، رسیدن به یک تاتو یکنواخت دشوار خواهد بود. بنابراین بهترین ها تاتو های چند رنگی هستند که در آن تفاوت های رنگی چندان برجسته نخواهد بود.

تتو روی اسکارهای آتروپیک مشکلی ندارد. شما هنوز باید منتظر بمانید تا آنها به درستی بهبود یابند، اما پس از آن بزرگترین چالش پیدا کردن طرح مناسب برای تتو خواهد بود. تتو های تک رنگ بزرگ برای پوشاندن علائم کشش یا جای آکنه توصیه نمی شوند. این به این دلیل است که پوست زیر اغلب تغییر رنگ می دهد. بنابراین گرفتن یک تتو صاف دشوار خواهد بود. بنابراین انتخاب مناسب ممکن است یک تتو چند رنگ باشد که در آن تفاوت رنگ آنچنان برجسته نباشد. برای اسکارهای جراحی، اغلب انتخاب طرح هایی که شکلی شبیه به زخم عمل دارند، رایج است.

تاتو اسکار کلوئیدی

کلوئید چالش برانگیزترین نوع اسکار برای تتو است. کلوئیدها اغلب اسکار های ضخیم و قرمز رنگ با شکل گرد و بافت اسکار نامنظم هستند. آنها می توانند مدت ها پس از آسیب واقعی رخ دهند و بافت زخم می تواند فراتر از ناحیه زخم اصلی گسترش یابد. کلوئیدها در افراد جوان و در افرادی که پوست تیره تری دارند بیشتر دیده می شود.

اگر نوع پوستی دارید که شما را مستعد ابتلا به این نوع اسکار می‌کند، ممکن است ایده خوبی باشد که قبل از انجام تتو بزرگ ‌تر، ناحیه کوچک ‌تری را امتحان کنید. این به این دلیل است که خود خالکوبی ممکن است واکنش کلوئیدی را حتی در پوست سالم ایجاد کند.

اگر می‌خواهید روی اسکار کلوئید تاتو کنید، قانون اساسی و اصلی این است که حداقل یک سال به جای زخم فرصت دهید تا روند بهبودی کامل شود. در مورد زخم ‌های عمیق ‌تر و بزرگ ‌تر، این دوره بهبودی می‌تواند بسیار طولانی‌تر باشد، اغلب 3 تا 5 سال قبل از اینکه بتوانید با خیال راحت تتو کنید. اگر جای زخم خود را خیلی زود تتو کنید، خطر تحریک جای زخم و بدتر شدن آن وجود دارد. اگر اسکارهای کلوئیدی دارید، مراجعه به یک تاتوکار با تجربه بسیار مهم است، زیرا این مشکل ترین نوع اسکار برای تاتو است.

شاید ایمن ترین کار این باشد که از تتو روی کلوئید خودداری کنید. تاتوکار مناسب در بسیاری از موارد قادر به ارائه راه حل خلاقانه ای خواهد بود که در آن این اسکارها می توانند خلاقانه به عنوان بخشی از تاتو بدون نیاز به تتو مستقیم روی جای زخم ها ادغام شوند.

مراقبت پس از تاتو اسکار

مراقبت پس از تاتو اسکار

هنگامی که انجام تتو اسکار خود را به اتمام رساندید، مراقبت های مناسب پس از آن برای دستیابی به یک اثر طولانی مدت بسیار مهم است. روند بهبود زخم شبیه هر تاتویی است و خوشبختانه مراقبت بعد از آن بسیار ساده است. تاتو آرتیست شما جلسه شما را با بانداژ کردن تتو شما به پایان می‌رساند، اما وقتی به خانه رسیدید می‌توانید بانداژ را بردارید و آن را تمیز کنید.

تاتو خود را با آب ولرم و صابون بدون عطر قبل و بعد از خواب بشویید و سپس پماد مراقبت های بعدی خود را در یک لایه نازک و یکنواخت بمالید. این روند را دو بار در روز به مدت حداقل پنج روز و تا دو هفته تکرار کنید، بعد از آن میتوانید یک لوسیون سبک و بدون عطر را جایگزین آن کنید. هدف اصلی این است که تاتوی اسکار خود را در تعادل بهینه رطوبت نگه دارید: تا روی آن با پماد و کرم پوشانده نشود.