ماندگاری تاتو بسار در انتخاب نوع دستگاه و جوهر آن دارد برای اینکه ماندگاری تتو شما بالا باد نیاز است از جوهر مرغوب استفاده کنید و از تکنیک حرفه ای استفاده کنید

ماندگاری تاتو به چه عواملی بستگی دارد

[rank_math_breadcrumb]

3 نکته طلایی برای ماندگاری تاتو و ماندگاری تتو چه قدر است

ماندگاری تاتو عملکرد اصلی ماکروفاژها فاگوسیتوز است، یعنی توانایی ترکیب ذرات خارجی در سیتوپلاسم خود. سپس، هنگامی که این سلول ها به “زخم” ناشی از تتو میرسند، شروع به ترکیب جوهر رسوب کرده در تلاش برای از بین بردن آن می کنند. تیم تحقیقاتی ما توضیح میدهد که ماندگاری جوهر تتو روی پوست به‌این دلیل است که ماکروفاژها رنگدانه را جذب می‌کنند و پس از مرگ، رنگدانه موجود در ماکروفاژها آزاد می‌شود و توسط یک ماکروفاژ جدید ترکیب می‌شود.

علاوه بر این، ثبات الگوی این واقعیت است که ماکروفاژها امکان حرکت کمی در داخل پوست دارند و ذرات رنگدانه خیلی بزرگ هستند که نمی‌توانند از طریق عروق لنفاوی به غدد لنفاوی تخلیه شوند. بنابراین، بدن مبارزه با تتو را از دست میدهد، اما در تلاش برای از بین بردن آن، تا آخر عمر با آن مبارزه میکند.

ماندگاری تاتو
ماندگاری تاتو

چگونه میتوانم ماندگاری تاتو را افزایش دهم؟

رنگ و ماندگاری تتو ، خطوط و سایه ‌ها همگی می‌توانند بر مدت زمانی که تتو بر روی بدن شما ماندگار میشود، تأثیر بگذارند. با این حال، علاوه بر رنگ و مواد ماندگاری تتو تا حد زیادی به تکنیک هایی که هنرمند استفاده میکند، کیفیت جوهر و لوازم خالکوبی بستگی دارد.

هر تتوکار حرفه ای باید بتواند بهترین اجرا برای یک تتو را انجام دهد. پس با توجه به‌این موضوع باید تمامی تاتو بدن تلاش خود را برای یافتن یک تاتو کار حرفه ای انجام دهید و به یک فرد با سابقه برای انجام این کار مراجعه نمایید تا با استفاده از بهترین و با کیفیت ترین مواد و لوازم اقدام به تتو شما نماید.

اگر در مورد ماندگاری تاتو و شرایط مراقبتی تتو سوال دارید حتما موضوع را با تتوکار خود در میان بگذارید. بسته به‌نتیجه دلخواهتان، ممکن است تصمیم بگیرید که طرحی را کمی بزرگتر کنید تا خطوط واضح تر باشند یا سایه را اضافه یا حذف کنید. هنرمندان توصیه میکنند قبل از انجام هر نوع تتو،در ابتدا مشورت کنید و تمامی سوالات خود را یک به یک بپرسید.

تاثیر محل تاتو بر ماندگاری آن

متخصصان تأیید میکنند که محل ماندگاری تاتو شما احتمالاً بر روند پیری آن تأثیر میگذارد. دست‌ها، پاها و داخل دهان به دلیل بافت پوست و قرار گرفتن دائمی آن در معرض آب و محصولات، احتمالاً بدترین مکان‌ها برای تتو هستند.

پزشکان همچنین می‌گوید که نواحی که اغلب چین می‌خورند، مانند آرنج و زانو، مستعد محو شدن هستند. و در حالی که آنها اذعان میکنند که خالکوبی دست و پا از اهمیت بالایی برخوردار است، اما ما همیشه موضوع ماندگاری را به مشتریانمان گوشزد میکنیم. اگر می خواهید تتو شما در درازمدت هم همچنان مانند روز اول پر رنگ و زیبا باشد باید به محلی که تتو انجام میدهید هم دقت داشته باشید. بعنوان مثال، لومپیی قفسه سینه، بازوها، پاها و معده را بعنوان گزینه های بهتری برای ماندگاری طولانی مدت هستند.

ماندگاری تاتو
ماندگاری تاتو به چه عواملی وابسته است

عوامل تخریب کننده ماندگاری تتو چیست؟

  • نور خورشید

بزرگترین دشمن خالکوبی خورشید است – به‌همین دلیل است که SPF و محافظت در برابر نور خورشید برای حفظ تتو و شادابی آن برای مدت طولانی تری حیاتی است.

اشعه ماوراء بنفش خورشید، چه جوان و چه پیر، تأثیر بسیار زیادی بر روی خالکوبی های شما دارد. نور خورشید معمولاً دلیل محو شدن خالکوبی های ما  است.

با افزایش سن، الاستین پوست بدلیل نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش آن تجزیه میشود. این بدان معنی است که پوست شما نمی تواند به‌حالت اولیه خود بازگردد و در نتیجه دچار افتادگی و چروک میشود. روش جدید با میکروشیدینگ و میکروبلیدینگ برای ابرو های خود چهره ای زیبا بسازید.

  • روال مراقبت های بعد از آن ضعیف است

تنها راه مهم برای اینکه هر خالکوبی بخوبی سن داشته باشد، مراقبت پس از خالکوبی خوب است. این یکی از بهترین و آسان‌ترین راه‌ها برای اینکه خالکوبی در طول زمان خوب بنظر برسد، است.

  • جوهر با کیفیت بد

یکی دیگر از عوامل پیری ضعیف خالکوبی، جوهری است که هنرمند شما از آن استفاده میکند. جوهرهای ارزان‌تر معمولاً بد  و سریع پیر می‌شوند. آنها همچنین به عنوان یک خطر برای سلامتی محسوب میشوند زیرا ممکن است کنترل نشده باشند.

  • قرار دادن تاتو

یکی دیگر از عوامل پیری تتو بستگی به‌محل خالکوبی شما دارد. این تأثیر زیادی روی خالکوبی دارد زیرا آثار هنری ممکن است بدلیل چین و چروک و افتادگی پوست شما به خطر بیفتند. خطوط ممکن است درهم و برهم شوند، رنگ ها محو شوند، و جوهر اصلی ممکن است قابل تشخیص نباشد.

  • رنگ جوهر شماره

کیفیت رنگ جوهر خالکوبی شما را بسیار بهتر میکند. رنگ‌های تیره ‌تر، بویژه سیاه، بسیار کمتر از رنگ‌های روشن ‌تر، بویژه قرمز محو می‌شوند. رنگ های سیاه و خاکستری معمولا بیشتر از خالکوبی های رنگی دوام می آورند.

ماندگاری تاتو چه قدر است
عوامل تخریب کننده ماندگاری تتو چیست؟

بهترین راه برای مراقبت از تاتو و افزایش ماندگاری آن چیست؟

چند روز اول پس از انجام تتو بسیار مهم است، زیرا ناحیه تحت درمان اساساً یک زخم باز است، بنابراین باید از آن در برابر تحریک و عفونت محافظت کنید. به‌این ترتیب، ناحیه را تمیز و از عوامل خارجی مانند آب، محصولات مراقبت از پوست تحریک کننده یا اصطکاک فیزیکی محافظت کنید.

همچنین، ماندگاری تاتو شما احتمالا پوسته پوسته میشود، اما آن را انتخاب نکنید. میکروپیگمنتیشن جدای از خطر بالای عفونت، این میتواند باعث ایجاد زخم شود و منجر به تغییر تتو شما شود. درعوض، اجازه دهید پوستتان کار خودش را انجام دهد و آن را با مرطوب کننده و ضد آفتاب در طول فرآیند تغذیه کنید.