ترمیم تاتو قدیمی با شرایط خاصی باید انجام شود و دلایل مختلفی نیز برای رنگ پریدگی تتوها عنوان می شود. در این مقاله به نحوه انجام ترمیم تاتو قدیمی پرداخته شده است

ترمیم تاتو قدیمی

[rank_math_breadcrumb]

ترمیم تاتو قدیمی چند وقت یکبار باید انجام شود؟ – تاتو ایران

افراد به دلایل مختلف تاتو بدن یا صورت می کنند: بیان خود، اهداف هنری و یا فرهنگ. دلیل شما برای انجام تتو هرچه که باشد، می توان گفت که سطحی از وابستگی عاطفی به هنر در شما وجود دارد. و به همین دلیل، کشف اینکه تتو مورد علاقه شما شروع به نشان دادن علائم قدیمی شدن می کند، می تواند ناراحت کننده باشد.

هنگامی که متوجه شدید که چرا تتو ها در طول زمان تغییر می کنند، می توانید اقداماتی را انجام دهید تا پیری تتو را کاهش دهید وبا ترمیم تاتو قدیمی آن را دوباره زیبا کنید.

ترمیم تاتو قدیمی

چه چیز باعث قدیمی شدن تاتو میشود؟

همگی ما احساس میکنیم که تتوها برای همیشه ماندگار هستند اما متاسفانه در صورت نگهداری نامناسب تاتوها به هیچ عنوان مانند روز اولشان ماندگار نخواهند بود.

اگرچه آنها  به طور کامل محو نمی شود، اما علائم واضحی از قدیمی شدن را نشان می دهد که می تواند زیبایی طراحی اصلی را خراب کند. با محو شدن شادابی، رنگ و خنکی کلی تتو، مهم است که بدانید دقیقاً چه چیزی باعث از بین رفتن آنها میشود.

7 دلیل احتمالی قدیمی شدن تاتو عبارتند از:

نور خورشید

قبل از اینکه به برنزه کردن و آفتاب گرفتن در تابستان فکر کید بهتر است به فکر تتو خود باشید که در برابر آفتاب رنگ خود را از دست ندهد. نور خورشید عامل شماره یک قدیمی شدن تتو است زیرا اشعه ماوراء بنفش خورشید بر تتو شما تأثیر شدیدی دارد. اشعه های خورشید توسط پوست جذب می شود و رنگدانه تاتو شما را از بین می برند.

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید در یک دوره طولانی می تواند تتو شما را شبیه یک لکه جوهر کند. نه تنها تتو شما تحت تأثیر قرار می گیرد، بلکه پوست شما به احتمال زیاد از شروع زودهنگام چین و چروک و افتادگی در اثر قرار گرفتن بیش از حد خورشید رنج می برد. به همین دلیل مهم است که به طور مداوم از SPF به عنوان بخشی از مراقبت از تتو و مراقبت از پوست خود استفاده کنید.

مراقبت های بعدی ضعیف

متأسفانه، مراقبت های بعد از آن اغلب نادیده گرفته می شود، به خصوص توسط افرادی که در انجام تتو مبتدی هستند. همانطور که پس از انجام سوراخ کردن گوش برای دور نگه داشتن باکتری ها به مراقبت های بعدی نیاز دارید، پس از انجام تتو نیز به مراقبت های بعدی نیاز دارید.

عدم رعایت مراقبت های بعدی مناسب بر روند بهبودی تاتو شما تأثیر می گذارد و این موضوع میتواند باعث کاهش ماندگاری آن شود. دستورالعمل های مراقبت پس از تاتو خود را به دقت دنبال کنید تا در نهایت یک تتو سالم و ماندگار داشته باشید.

جوهر یا روش بد اجرا

بسیاری از اوقات، دلیل محو شدن ناگهانی تتو شما به شما ربطی ندارد، بلکه در نتیجه کار تاتو آرتیست شما است. جوهر یا تکنیک تتو شما می تواند بر کیفیت تتو شما تأثیر زیادی بگذارد.

جوهر با کیفیت پایین می‌تواند به خراب شدن سریع ‌تر تتو شما کمک کند، زیرا جوهرهای بی کیفیت و ارزان ‌تر تمایل به  این دارند که زودتر رنگ خود را از دست بدهند و قدیمی بنظر بیایند. حتی بدتر از آن، آنها می توانند برای سلامتی شما مضر باشند زیرا ممکن است مواد به کار رفته در آنها با پوست همخوانی نداشته باشند و باعث ایجاد مشکلات پوستی و انواع عفونت شوند.

همچنین، برای انجام ترمیم تاتو قدیمی خود باید به دنبال یک تتو آرتیست حرفه ای و با سابقه باشید تا برایتان بهترین کار را اجرا نماید. تاتو آرتیست شما باید به اندازه کافی مجرب باشد که جوهر را به درم (لایه میانی پوست) تزریق کند که محل ایده آلی برای تتو شما است.

هنگامی که درم از بین می رود، ممکن است تتو شما مانند یک لکه روی هیپودرم باشد که بیشتر به محو شدن آن کمک می کند.

محل تاتو

احتمالاً هرگز به آن فکر نکرده اید، اما محل تتو شما نیز می تواند به قدیمی شدن آن کمک کند.

نواحی از بدن شما که با افزایش سن بیشتر مستعد چروک شدن یا افتادگی هستند، می توانند بر تتو شما تأثیر بگذارند، زیرا تتو ممکن است مخدوش شود یا طرح اصلی خود را از دست بدهد. چین و چروک و افتادگی تنها مواردی نیستند که باید به آنها توجه کنید – افزایش وزن یا کاهش وزن در اطراف ناحیه تاتو شده نیز می تواند تتو شما را قدیمی کند. نمونه هایی از چنین نواحی عبارتند از: بازوها، شکم یا پاهای شما.

رنگ جوهر

بیشتر مردم دوست دارند تتو هایشان پر جنب و جوش و رنگارنگ باشد. اما متأسفانه، رنگ‌های پر جنب و جوش مانند قرمز با گذشت زمان و به مرور تاتو شما محو می‌شوند. رنگ‌ های تیره ‌تر مانند سیاه و خاکستری بسیار بیشتر از تاتوی رنگی دوام می ‌آورند. رنگ‌هایی که احتمالا محو می‌شوند، رنگ‌های سفید هستند که تقریباً بلافاصله محو می‌شوند.

جزئیات تاتو

هر چه تتو شما دقیق تر باشد، بدتر می شود. جزئیاتی مانند سایه‌ زنی برای افزودن عمق بیشتر و خطوط فوق‌ العاده نازک احتمالاً سریع ‌تر از زمانی که خطوط برجسته و طرح‌ های بزرگ ‌تر را انتخاب کرده بودید محو می ‌شوند.

جزئیات تتو و تاثیر آن در قدیمی شدن تاتو

سبک زندگی

جدا از تتو، سبک زندگی شما در پیری کل بدن شما نقش دارد. اگر سبک زندگی ناسالمی مانند سیگار کشیدن یا خوردن غذاهای ناسالم دارید، پوست شما به احتمال زیاد افتادگی و چین و چروک دارد که می تواند بر یکپارچگی تتو شما تأثیر بگذارد.

اگر کاری را انجام می دهید که عمدتاً در خارج از منزل است، باید از محافظ UV استفاده کنید. همانطور که در بالا ذکر شد، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید بدون محافظت از آفتاب می تواند باعث محو شدن تاتو شما شود. و البته فراموش نکنید که هیدراته و فعال بمانید تا بدن خود را خوش فرم نگه دارید.

 

ترمیم یک تاتو بی رنگ و قدیمی به چه صورت است؟

وقتی یک تتو به شرایط خاصی می رسد، هیچ مقدار ژل لایه بردار نمی تواند آن را زنده کند. در این زمان یک تاتو آرتیست حرفه ای بهترین فرد برای کمک به شما است. اطراف یک تتو قدیمی می تواند دوباره با یک خط مشکی محکم و واضح ترسیم شود. این امر وضوح آن را افزایش می دهد و به هنرمند تتو این فرصت را می دهد تا جزئیاتی را برای ترمیم تاتو قدیمی به آن اضافه کند، به خصوص در قسمت هایی از طراحی که کوچک و پیچیده هستند و به دلیل پخش شدن جوهر جزئیات خود را از دست داده اند. پرتره‌ها و طرح‌هایی که شامل چهره‌ها می‌شوند می‌توانند از برخی کارهای ترمیمی بسیار سود ببرند.

ترمیم رنگ:  رنگ ها معمولاً اولین چیزی هستند که در یک تاتو نشان دهنده کهنگی آن هستند. رنگ ‌آمیزی مجدد تتو های محو شده که خطوط اصلی خود را حفظ کرده‌ اند، می‌تواند آن‌ها را دوباره به  روز کند. این همچنین فرصتی برای ترمیم هر گونه ایراد و بخشی است که قبلا آن را دوست نداشتید.

اکثر تاتو آرتیست ها برای ترمیم طرح هایی که خود آنها را تتو کرده اند هزینه بسیار ناچیزی را دریافت میکنند بنابراین بهترین کار این است که تتو قدیمی خود را پیش فردی ترمیم کنید که تاتو را از ابتدا برای شما اجرا کرده است.