مزوتراپی یکی از جدید ترین روش های جدید کم تهاجمی است که امروز برای ترمیم پوست و مو مورد استفاده قرار میگیرد مزوتراپی قیمت ثابتی ندارد اما میتوانید تماس بگیرید

مزوتراپی

[rank_math_breadcrumb]

مزوتراپی چیست و بهترین روش جدید مزوتراپی – دکتر تاتو ایران

فهرست مطالب

مزوتراپی یکی از پرطرفدارترین و کم تهاجمی ترین روش های ارایشی است. هدف از انجام آن بهبود فرآیندهای ترمیم و تجدید بدن است. درمان همیشه بطور مستقیم در نقطه ای که مواد قرار است اثر کنند انجام می شود. این یک روش تزریقی است که مقادیر کمی از مواد فعال را به لایه میانی پوست می رساند. مواد در زیر سطح پوست بهتر از روی سطح پوست عمل می کنند. مزوتراپی در حال حاضر بطور گسترده در درمان درد و بویژه در پزشکی زیبایی استفاده میشود. پزشکان با کمک مزوتراپی موادی را زیر پوست تزریق میکنند و مواد تزریقی باعث زیبا دیده شدن و جوانسازی پوست میشوند.

ویژگی های بهترین متخصص برای انجام مزوتراپی

مزوتراپی فقط توسط یک متخصص پوست، زیبایی شناسی یا جراح پلاستیک و در محیط استریل کلینیکی باید انجام شود که محیط باید کاملا استریل باشد و تمامی پروتکل های بهداشتی درآن رعایت شود. اطمینان حاصل کنید که متخصصی که انتخاب می‌کنید تجربه انجام این نوع درمان را داشته و بر اساس آن آموزش دیده است. همچنین میتوانید اطلاعات مربوط به مکانی که قرار است مزو تراپی را درآن انجام دهید و همچنین درمورد متخصص در اینترنت بطور کامل مطالعه نمایید و نمونه کارها را قبل از مراجعه بررسی نمایید.

مزوتراپی
مزوتراپی

خدمات مزوتراپی کلینیک دکتر تاتو ایران چیست؟

مزو تراپی جز دسته خمات زیبایی تزریقی میباشد که با تزریق به لایه میانی پوست انجام میگیرد و باعث بهبود گردش خون و بهبود اوضاع پوست و آبرسانی آن میشود این روش هم برای پوست و هم برای مو قابل انجام است. در کلینیک دکتر تاتو ایران هم تمامی خدمات مربوط به مزوتراپی مو و همچنین صورت زیر نظر متخصص انجام میگیرد.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه انواع مزو تراپی و مراجعه به کلینیک تاتو ابران میتوانید با شماره های قرار داده شده بر روی سایت تماس حاصل نمایید.

هزینه مزوتراپی  و عوامل تاثیر گذار بر آن

مزوتراپی کامل ترین و کارامدترین روش در تقویت پوست و مو است و به همین جهت هم بسیار پر طرفدار است.برای انجام آن متخصص آرایشی شما با استفاده از سوزن نانو ترکیبات مخصوص را به لایه میانی پوست صورت و یا سر تزریق میکند و باعث طراوت و جوانی پوست میشود.

اما موارد متعددی وجود دارد که میتواند بر هزینه آن تاثیر بگذارد. در مرحله اول انتخاب نوع مزوتراپی است که در پوست صورت انجام شود و یا سر و باقی موارد آن عبارتند از:

  • شهرت و اعتبار کلینیک زیبایی و متخصص مزوتراپی شما
  • منطقه ای که درآن اقدام به درمان میکنید.
  • مواد استفاده شده برای تزریق مزو تراپی
  • تعداد تزریق ها
  • تعداد جلسات مورد نیاز
  • هزینه مشاوره
  • برند ماده تزریقی
  • هزینه کلینیک
مزوتراپی
مزوتراپی

مزوتراپی بر روی شادابی پوست چه تاثیری دارد؟

تزریق های مزوتراپی پوست را تحریک میکند و درنتیجه بازسازی پوست را تحریک میکند. ترشح هورمون های شادی و مواد ضد التهابی وجود دارد. این بر درک درد تأثیر می گذارد. سوراخ‌های ریز در بافت نیز باعث افزایش گردش خون و تامین اکسیژن در ناحیه تحت درمان می‌شود. تزریق یک مجمع از مواد فعال در زیر پوست ایجاد میکند.

مواد فعال درمدت زمان طولانی تری دقیقاً بجایی میرسند که مورد نیاز هستند. بنابراین مزوتراپی جایگزین مناسبی برای درمان درد معمولی است. همانطور که مواد فعال به زیر پوست تزریق میشوند، از سد پوستی عبور کرده و به فضای بین سلول ها می رسند. این باعث تحریک متابولیسم و ​​تحریک بازسازی سلولی میشود. این بطور قابل توجهی اثر عوامل جوان کننده پوست را بهبود میبخشد.

مطالعات کمی درمورد تأثیر مزوتراپی وجود دارد. توصیه پزشکی برای این روش درمانی در بسیاری از موارد بر اساس تجربه شخصی پزشک است. با این وجود، مطالعات نشان میدهد که مزوتراپی برای درد میتواند جایگزینی برای مسکن های سنتی باشد.

کاربرد در زمینه زیبایی شناسی تا به امروز بسختی مورد بررسی قرار گرفته است. با این حال، مطالعات اولیه نشان میدهد که سلولهای پوست پس از درمان فعال تر و مقاوم تر هستند. یک مطالعه همچنین تأثیر آن را در برابر تغییرات پوستی مرتبط با افزایش سن، مانند از دست دادن خاصیت ارتجاعی یا سطح زبر پوست نشان میدهد.

قبل از مزوتراپی چه مراقبت های باید انجام شود؟

  • 8هفته قبل مزوتراپی : از اپیلاسیون و بند انداختن خودداری نمایید.
  • 4هفته قبل مزوتراپی : حداقل 4 هفته قبل و یا بین لیزردرمانی پوست را در معرض اشعه ماوراء بنفش یا برنزه کردن قرار ندهید.
  • 2هفته قبل مزوتراپی : 1 تا 2 هفته قبل ویزیت باید ازمصرف داروهای حساس به تزریق اجتناب نمایید.
  • 1هفته قبل مزوتراپی : از لایه برداری شدید، میکرودرم ابریژن یا لایه برداری خودداری کنید. ناحیه درمان نباید قبل درمان خشک یا پوسته پوسته باشد.
  • 24-48 ساعت قبل مزوتراپی : از کرم های سفید کننده یا محصولات خوشبو کننده استفاده نکنید. توصیه می‌شود 48 ساعت قبل درمان، روغن‌ها را روی ناحیه درمان نمالید.
مزوتراپی
مزوتراپی

لطفا همچنین:

  • بلافاصله قبل یا بعد درمان از شنا در آب قوی کلردار خودداری کنید.
  • هنگام شرکت در جلسات درمانی از پوشیدن لباسهای تنگ خودداری کنید.
  • با نوشیدن آب زیاد بدن را آبرسانی کنید.
  • با لباس مناسب از پوست در برابر آفتاب محافظت کنید و قبل اولین درمان و بین جلسات درمانی بعدی ازکرم ضد آفتاب با SPF 30+ استفاده کنید اما کرم های ضدآفتاب تا 24 ساعت پس از درمان های برنامه ریزی شده استفاده نکنید.

مراقبت های بعد از مزوتراپی چیست؟

  • بعد اتمام مزوتراپی از مواردی مانند حمام داغ، سونا، حمام بخار و دوش آب گرم خودداری کنید.
  • از شنا در آب های بشدت کلردار خودداری نمایید
  • از کرم های سفید کننده استفاده نکنید.
  • پس از درمان انجام ورزش های سنگین خودداری کنید
  • از محصولات معطر مانند صابون، کرم یا عطر خودداری کنید.
  • اجازه دهید هر گونه واکنش موقت پوست مانند قرمزی بطور طبیعی فروکش کند.
  • ناحیه تحت درمان را لمس نکنید، خراش نکشید و یا به هیچ وجه آن را تحریک نکنید

مزایای انجام مزوتراپی چیست؟

با افزایش تعداد افرادی که برای ارتقای سلامت و تندرستی به داروهای هومیوپاتی و مبتنی بر عصاره گیاهی ارگانیک متوسل میشوند ، طبیعی است که از فرمولهای گیاهی و ویتامین برای افزایش زیبایی استفاده شود. مزوتراپی به شما این اطمینان را میدهد که فقط غلظت سالم مایع در پوست شما نفوذ می کند تا آن را جوان کند.

اگر نمی خواهید تحت عمل جراحی قرار بگیرید و بجای آن می خواهید با استفاده از داروهای موثر گیاهی برای پرورش پوست خود از درون، ظاهری درخشان و سالم داشته باشید، مزوتراپی یک انتخاب عالی است. برای تغذیه، التیام و تجدید پوست، یک کوکتل مزوتراپی معمولی ممکن است شامل اجزای فعال متعددی باشد. این درمان دارای مزایای بی شماری است، ازاین رو یکی از مرجع ترین روش های زیبایی است. برخی‌از مزایا عبارتند از

  • ظاهر پوست را بهبود می بخشدمزوتراپی یک گزینه عالی برای افرادی است که مایل به درخشندگی بیشتر روی پوست، بخصوص در ناحیه صورت و گردن هستند. بر اساس اجزای مورد استفاده، این روش به لکه های پیری، تغییر رنگ و لکه ها کمک میکند. این درمان رنگ پوست شما را روشن و صاف می کند و الاستین و کلاژن را تحریک می کند تا لطافت را بصورت بازگرداند.
  • ویتامین ها و سایر مواد مغذی را فراهم میکند – ویتامین ها، سرم ها و سایر ترکیبات مغذی از اجزای موثر به پوست شما تزریق میشود و به پوست شما احساس تازگی و شادابی میدهد. هنگامی که مزوتراپی توسط یک متخصص انجام می شود، تضمین میکند که مواد مغذی به اندازه کافی به پوست شما داده می شود.
  • نیازهای مختلف پوست را برطرف می کند – شما مواد مغذی شخصی را برای پوست خود دریافت میکنید، چه بدنبال یک داروی ضد پیری باشید یا بخواهید روشنایی پوست صورت و گردن خود را افزایش دهید. پوست یک تقویت کننده انرژی دریافت میکند و اثرات قابل توجهی پس از درمان مشاهده میشود.
  • پوست را هیدراته نگه می دارد – مزوتراپی همچنین به افزایش رطوبت پوست کمک میکند و پوست را پر، سفت و سالم میکند.
  • جایگزین جراحی های گران قیمت – نسبت به سایر روشهای درمانی و جراحی های پلاستیک، نفوذ کمتری دارد و می تواند علاوه بر مراقبت از پوست ضد پیری شما نیز مورد استفاده قرار گیرد. برای بهبود ظاهر خود نیازی به جراحی ندارید. پس ازتزریق سرمهای غنی شده ازطریق سوزن روی پوست، پوستی طبیعی و سالم بدست می آورید.
  • حذف چربی – مایع تزریق شده دیواره های سلولهای چربی را میشکند و به چربی اجازه میدهد تا ازبین برود. سیستم لنفاوی چربی اضافی را دوباره جذب میکند و آن را ازطریق فرآیند متابولیک طبیعی بدن تخلیه میکند. ازآنجایی که آنزیم‌های آن سلولهای چربی را مختل می‌کنند، این درمان به بهبود تصویر سلولیت کمک می‌کند.
  • ریزش مو – نازک شدن و ریزش مو را میتوان با ترکیبی از تغذیه و دارو درمان کرد. پوست سر با تقویت کننده ویتامین با استفاده از یک کوکتل خاص تجویز میشود که می تواند گردش خون را بهبود بخشد و فولیکول مو را بهتر تغذیه کند. ایده خوبی است که به محض مشاهده اولین آثار ریزش مو شروع به درمان کنید، زیرا این کار روند نازک شدن مو را کند یا متوقف میکند.

مزوتراپی

چگونگی دارو رسانی با مزوتراپی

ویتامین ها، اسیدهای آمینه، آنتی اکسیدان ها و اسید هیالورونیک موادی هستند که پوست زیبا از آنها ساخته شده است. در فواصل منظم با بهترین سوزن ها به لایه میانی پوست تزریق میشوند، میکروسیرکولاسیون پوست را بهبود می بخشند و طراوت، استحکام و شادابی بیشتری را تضمین می کنند. یک کوکتل منحصر به فرد ازمواد فعال ساخته شده از مواد طبیعی به مقابله با مشکلات مختلف پوستی مانند چین و چروک، علائم کشش یا سلولیت کمک میکند.

معایب مزوتراپی چیست ؟

از آنجایی که مواد فعال فقط در ناحیه کوچکی از بدن استفاده می شود، عوارض جانبی به ندرت با مزوتراپی رخ می دهد. روش درمان با مزوتراپی کاملا ایمن و بی خطر است.

با این حال، برخی بیماران این عوارض جانبی را تجربه می کنند:

  • کبودی (هماتوم) در محل سوراخ
  • آثار خراش روی پوست
  • قرمزی خفیف
  • تورم پوست
  • واکنش آلرژیک به مواد فعال مورد استفاده

اگر متوجه این عوارض مزوتراپی شدید، فورا با پزشک خود صحبت کنید. او میتواند یک ماده فعال با تحمل بهتر انتخاب کند یا دوز را تنظیم کند.

مزوتراپی درد دارد؟

میزان درد مزوتراپی بستگی به حساسیت بیمار دارد. در واقع این درمان به هیچ وجه دردناک نیست زیرا فقط از میکروسوزن های کوچک استفاده میشود. علاوه بر این، این روش درحال حاضر پس از2 تا 3 دقیقه تمام شده است. پس درهر مرحله چنانچه احساس هرگونه درد و ناراحتی داشتید حتما موضوع را با متخصص خود در میان بگذارید.

معایب مزوتراپی چیست ؟
معایب مزوتراپی چیست ؟

مزوتراپی چند جلسه طول می کشد؟

یک درمان مزوتراپی حدود 30 دقیقه طول میکشد. برای هر بیمار یک کوکتل دارویی جداگانه تهیه میشود. سپس پوست تمیز و ضد عفونی می شود. درصورت تمایل میتوان از کرم بی حس کننده استفاده کرد. سپس کوکتل مواد فعال با تزریقهای میکرو و سوزنهای بسیار ظریف وارد پوست میشود. در نهایت، یک کرم ماده موثره ویژه بدنبال دارد. تعداد جلسات مزوتراپی در مجموع 2 جلسه میباشد.

همانگونه که قبلا ذکر شد انجام مزوتراپی کاملا بدون درد است و در جلسه اول با شما دراین زمینه مشاوره میشود و سپس بر اساس مناطقی که نیاز به تزریق دارند مواد و ترکیبات با سوزن های نانو به پوستتان تزریق میشوند حتما برای انجام درست تزریق و طی روند کامل جلسات درمانی به متخصص مراجعه نمایید.

فاصله بین جلسات مزوتراپی چقدر است؟

زمانی که برای مزوتراپی به متخصص مراجعه میکنید وی روند درمانی شما را بعد مشاوره در همان جلسه اول شروع میکند اما تعداد جلسات شما به همین جلسه محدود نمیشود شما برای ترمیم و به پایان رساندن مراحل تزریق خود ه یک جلسه دیگر نیاز دارید که جلسه دوم بعد 2 تا 3 هفته از جلسه اول انجام میگیرد.

انواع کاربردهای مزوتراپی

از مزوتراپی در دو روش زیبایی و پزشکی استفاده میشود که عبارتند از:

  • کاربرد آرایشی

طب زیبایی از اثر مزوتراپی به سه روش استفاده می کند:

  • پیشگیرانه، برای مراقبت بهتر از پوست
  • التیام بخش، برای بهبود کیفیت پوست صورت، گردن، دکلته و دست ها
  • همراه با سایر مداخلات زیبایی شناختی

مزوتراپی اغلب اثرات مثبتی بر روی مشکلات زیر دارد:

  • ریزش مو (آلوپسی): مواد فعال ریشه مو را تحریک کرده و رشد جدید را تحریک میکند.
  • اسکار یا اختلالات رنگدانه : سوراخ ها باعث تحریک بازسازی و تجدید سلول می شوند. درنتیجه اسکارها و لکه های رنگدانه کمتر قابل توجه میشوند.
  • چین و چروک : مزوتراپی صورت علائم پیری را کاهش میدهد.
  • سلولیت : مزوتراپی همراه با درناژ لنفاوی باعث بهبود رنگ چهره و ساختار بافت همبند می شود.
  • اختلالات گردش خون: ترکیبی از سوراخ ها و مواد فعال باعث تحریک گردش خون در پوست میشود.
  • تعریق بیش از حد: سوراخ‌ها و مواد فعال بر غدد عرق تأثیر می‌گذارند.
  • مزوتراپی به عنوان درمان درد

مزوتراپی به عنوان درمان درد
مزوتراپی به عنوان درمان درد

اغلب در برابر دردهای ناخوشایند در بیماری های مختلف زیر کمک می کند:

  • بیماری های مزمن مفاصل و ستون فقرات
  • آرتروز
  • فتق مزمن دیسک
  • سندرم ستون فقرات کمری، سندرم ستون فقرات گردنی
  • سندرم درد منطقه ای پیچیده (CRPS)
  • تاندونیت
  • سردرد تنشی
  • میگرن
  • سندرم درد میوفاشیال (MSS)
  • درد شکم
  • کبودی، کشیدگی، رگ به رگ شدن

درمان جای زخم با مزوتراپی

مزوتراپی بعنوان یک روش کم تهاجمی، موضعی و عمدتاً داخل پوستی، می تواند برای اختلالات ترمیم زخم بطور کلی و برای اشکال خفیف تر اختلالات گردش خون موضعی استفاده شود. مثال‌های زیر توضیح می‌دهند که مزوتراپی در چه مواردی می‌تواند کمک کند.

بهبود زخم و اختلالات گردش خون اغلب در یک نفس ذکر میشود، اگرچه پدیده های زمینه ای را می توان به وضوح از یکدیگر متمایز کرد.

بهبود زخم به توانایی بدن ما در بستن زخم ها و ترمیم بافت آسیب دیده بدن اشاره دارد. این فرآیند تعمیر در مراحل مختلف و تا حدی همپوشانی انجام میشود. بین ترمیم زخم اولیه و ثانویه تمایز قائل می شود:

  • زخم های التیام اولیه دارای لبه های برافروخته هستند و فقط زخم های کوچک یا نازکی از خود بجای می گذارند.
  • درمورد زخم های التیام ثانویه، نقص بافتی وجود دارد و زخم با تاخیر و اغلب با زخمهای گسترده یا نامناسب بهبود می یابد.
  • شکل سوم ترمیم زخم، ترمیم اپیتلیال در زخم های سطحی است.
  • درحالی که زخم‌ها می‌توانند گاه به گاه ایجاد شوند و توسط نوکسای مکانیکی، شیمیایی، حرارتی و دیگر ایجاد شوند، گردش خون (هموپرفیوژن) پوست، سیستم اسکلتی عضلانی و همه اندام‌ها فرآیندی مداوم است که می‌تواند به طریق مختلف، چه بصورت حاد و چه مزمن، مختل شود.

مزوتراپی برای لک صورت

لک صورت میتواند برای تمامی ما ناراحت کننده و آزار دهنده باشد و به همین خاطر بسیاری افراد میخواهند ازشر لکهای صورت خود درهر نوعی و هر سایزی راحت شوند یکی‌از روش های موثر در ازبین بردن لکه هایی مانند جای جوش، لک بارداری، لک ملاسما، کک و مک ،قرمزی و غیره استفاده از روش مزوتراپی است که با تزریق ترکیبات دارویی تمامی مشکلات پوستی درمان خواهند شد.

مزوتراپی و اثر آن بر جای جوش

مزوتراپی یک درمان غیرجراحی و پزشکی است که شامل تزریق عصاره گیاهی طبیعی به زیر پوست برای تحریک تولید کلاژن، افزایش گردش خون و کاهش سلولهای چربی است. همچنین به بهبود اسکارهای آکنه، چین و چروک و رگهای صورت کمک میکند. این روش برای نفوذ محلول به ناحیه مورد نظر بدن استفاده میشود.

درمان چروک پوست با مزوتراپی

اگر تصمیم به انجام مزوتراپی برای ازبین بردن چین و چروک خود دارید، باید آماده باشید که در درازمدت به خواسته خود برسید. شما باید جلسات مزوتراپی زیادی را درمدت زمان قابل توجهی داشته باشید که ممکن است بسیار پرهزینه و ناخوشایند باشد. با این حال، نتایج درمان اغلب واضح و خوشایند است و می‌توان با استفاده ازکرم‌های ضد چروک مختلف که درحال حاضر در بازار وجود دارد، به آنها کمک کرد و آنها را ازبین برد.

پزشک شما همچنین ممکن است توصیه کند که رژیم غذایی و ورزش خود را برای تکمیل درمان مزو تراپی خود تغییر دهید. این برای خلاص شدن از شر سموم ازبدن و کمک به سلامت پوست است. همچنین باید بطور منظم پوست خود را مرطوب کنید و بطور روزانه از ضد آفتاب استفاده کنید.

مزوتراپی خط خنده
مزوتراپی خط خنده

اثر مزوتراپی روی سوختگی پوست

سوختگی حرارتی عامل اصلی تروما در سراسر جهان است. درحال حاضر، هیچ توافقی درمورد درمان بهینه سوختگی‌های با ضخامت جزئی (درجه دوم) ایجاد نشده است، همانطور که با تنوع گسترده در مواد مراقبت از زخم در دسترس منعکس شده است. کارایی نسبی محصولات مورد استفاده برای درمان سوختگی حرارتی با ضخامت جزئی نامشخص است. مزو تراپی بسته به محل سوختگی شامل تجویز داخل پوستی عوامل مختلف میباشد.

مزوتراپی خط خنده

برای بسیاری از ما، خطهای بینی و لب یا خطوط لبخند چیزی برای لبخند زدن نیستند. این خطوط و چین های حک شده ازکناره بینی به گوشه دهان می روند که درنتیجه از دست دادن حجم صورت و خاصیت ارتجاعی پوست با افزایش سن رخ میدهد. آنها باعث میشوند افراد مسن تر، خسته یا ناراضی بنظر برسند – حتی اگر شما احساس جوانی و شادابی کنید. خوشبختانه درمان این خطوط با پرکننده‌های پوستی مزوتراپی می‌تواند حجم جوانی ازدست رفته را جبران کند و تولید کلاژن در این ناحیه را تحریک کند و درنتیجه ظاهر آن چروک‌ها و چین‌های ناخواسته صورت را که لبخند ما را پنهان می‌کنند، به حداقل برساند.

مزو تراپی خط اخم

خط اخم که بعنوان خطوط گلابلار نیز شناخته می شوند، خطوط ظریف و چین و چروک هایی هستند که بین چشم ها، بینی و پیشانی ایجاد میشوند و بمرور زمان با اخم کردن مداوم ظاهر می شوند. ازآنجایی که پوست جوان‌تر الاستیک و پر از کلاژن است، این خطوط سطحی با توقف اخم ناپدید می‌شوند، اگرچه با افزایش سن، خطوط اخم باقی می‌مانند و عمیق‌تر می‌شوند. اما با تزریق به موقع و درست مزوتراپی میتوان تا حدود زیادی جلوی این خطوط را گرفت.

لیفت صورت با مزوتراپی

مزوتراپی برای جوانسازی پوست با ترویج تولید الاستین و کلاژن استفاده میشود و به ناحیه صورت ظاهری صاف و جوان می بخشد و باعث لیفت پوست میشود. با استفاده از آمینو اسیدها، ویتامین‌ها و مواد معدنی که مستقیماً به پوست تزریق می‌شوند، متابولیسم تسریع می‌شود، پوست تغذیه می‌شود، سموم دفع می‌شوند و گردش خون بهبود می‌یابد و اکسیژن و مواد مغذی بیشتری برای پوست فراهم می‌کند.

این درمان‌ها پوست را درخشان‌تر، آرام‌تر، سفت‌تر و درخشان‌تر می‌کنند.

افرادی که بدنبال راههای بهتری برای ازبین بردن چین و چروک هستند، میتوانند مزوتراپی را درنظر بگیرند.

مطمئناً تفاوت زیادی در ظاهر فرد قبل و بعد مزو تراپی وجود دارد.

ازآنجایی که مشکلات آرایشی را ازبین می برد، نه تنها ظاهر بهتری دارد، بلکه احساس بسیار بهتری نیز دارد و به اعتماد به نفس فرد می افزاید.

مزوتراپی و میزان اثربخشی آن در درمان سلولیت

سلولیت اکثریت زنان را درگیر میکند و یک نقص زیبایی غیر قابل قبول است. بنابراین، بانوان بدنبال روشهای موثر برای کاهش سلولیت هستند. مزو تراپی داخل جلدی یکی ازاین روش هاست. طبق تحقیقات انجام شده مزو تراپی داخل جلدی باعث کاهش شدت سلولیت میشود. سطح پیوند دندانه دار هیپودرم-درم و ضخامت هیپودرم در مقایسه با پایه بطور قابل توجهی کاهش میابد.

مزوتراپی و میزان اثربخشی آن در درمان سلولیت
مزوتراپی و میزان اثربخشی آن در درمان سلولیت

مزو تراپی دورچشم

بسیاری افراد با بالا رفتن سن دچار کیسه های زیر چشم می شوند. که این مشکل در دور چشم می تواند شما را بزرگتر ازآنچه هستید نشان دهد و عزت نفس را کاهش دهد. این روزها گزینه های زیادی وجود دارد که می توانید ازبین آنها برای کاهش ظاهر کیسه های چشم خود انتخاب کنید. یکی ازاین درمان ها  با مزوتراپی که بشدت رو به افزایش است مزو تراپی است، زیرا ایمن، موثر و نسبتاً بدون درد است.

مزوتراپی برای کیسه های چشم شامل تزریقهای ریز زیر چشم است. مواد حاصل ازتزریق به سلولهای چربی پخش میشود و چربی را استخراج میکند. سپس بدن ازاین چربی بعنوان سوخت برای متابولیسم استفاده میکند. از دست دادن چربی زیر چشم با کاهش کیسه ها ظاهری بسیار جوان تر می دهد.

مزو تراپی درمان قطعی سیاهی و پف زیر چشم

علل سیاهی دور چشم متفاوت است: استعداد ژنتیکی، گردش خون بد، رژیم غذایی ناسالم، کمبود خواب، واکنشهای آلرژیک، سیگار کشیدن. طبیعی است که با گذشت سال ها رباطهای ما که لایه چربی زیر چشم را نگه میدارند ضعیف میشوند و درنتیجه آن را بیشتر نمایان میکنند. ناپدید شدن بافت چربی سیاهی دور چشم را آشکارتر میکند، درحالی که بیشتر اوقات، حلقه های تیره و کیسه ها بدلیل اختلالات گردش خون و شبکه سیاهرگی برجسته ظاهر میشوند.

مزو تراپی میتواند به میزان قابل توجهی رنگ حلقه های زیر چشم را بهبود بخشد و حجم کیسه های چربی را کاهش دهد. نتایج تنها پس از دو درمان مشهود است، اما بهینه آن 4 تا 6 درمان در هفته است. کوکتل مزو تراپی شامل اسید هیالورونیک، ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و همچنین سایر مواد فعالی است که بر میکروسیرکولاسیون اثر می گذارند. این درمان ظاهر ناحیه زیر چشم را بهبود می بخشد، خطوط ریز اطراف چشم را کاهش میدهد و سیاهی و ظاهر خسته را کاهش میدهد.

تفاوت مزوتراپی با فیلر زیر چشم چیست؟

فیلر جادوی زیبایی برای سالها برای بازگرداندن جوانی صورت و دست ها است. برای پرکردن جای خالی گونه ها، لب ها، زیر چشم ها، اطراف دهان و خطوط لبخند استفاده می شود تا خطوط و چین و چروک های سن ازبین برود. همچنین به تغییر برخی جزئیات مانند شکل بینی، انحنا یا شکل لبهای نازک و همچنین اصلاح برخی ناهنجاری ها مانند عدم تقارن لب یا صورت کمک میکند. و مزوتراپی یکی‌از خلاقانه ترین تکنیک ها در دنیای زیبایی، درمان زیبایی غیر جراحی است.

مزیت مزوتراپی علاوه بر عوارض موقت بلافاصله پس از درمان که بیش از48 ساعت طول نمی کشد، عدم وجود عوارض جانبی است. این درمان زیبایی مزوتراپی از تزریق موضعی استفاده می کند. ازاین تکنیک برای رفع مشکلات مختلف پوست، درمان مشکلات ریزش مو، حل کردن چربی و رفع سلولیت استفاده میشود هر دو روش با تزریق و با مواد متفاوت انجام میشود.

مراقبت های پس از مزوتراپی چشم

  • اگر قرمزی همچنان ادامه داشت، تا زمانی که برطرف نشد، به استفاده از اسید گلیکولیک برنگردید.
  • خشکی ودهیدراته شدگی پوست کاملا طبیعی است لطفا از مرطوب کننده اضافی استفاده کنید.
  • تا 24 ساعت بعد مزوتراپی از آفتاب گرفتن، حمام آفتاب، سونا یا حمام بخار استفاده نکنید.
  • همیشه ضد آفتاب توصیه شده استفاده کنید.
  • بمدت 5 روز از الکترولیز، اپیلاسیون، بلیچینگ (صورت) خودداری کنید.
  • بمدت 3-5 روز در آب کلردار شنا نکنید.
  • بلافاصله بعد از تزریق ورزش و تعریق نکنید.
  • حتما با مواد معدنی آرایش نمایید.
  • اگر تحت درمان با لیزر یا IPL هستید،از مشاوره مستقیم استفاده کنید.

ماندگاری مزوتراپی دور چشم

پس از درمان نهایی مزو تراپی و با توجه به کیفیت مواد تزریقی، اثرات آن میتواند حدود 2 تا 5 سال باقی بماند. برای دریافت بهترین پاسخ حتما به متخصص برای تزریق مراجعه نمایید.

مزوتراپی زیر چشم چند جلسه است؟
مزوتراپی زیر چشم چند جلسه است؟

مزوتراپی زیر چشم چند جلسه است؟

برخی موارد مزوتراپی ، شما حتی می توانید نتایج را پس ازتنها یک درمان مشاهده کنید. هر زمان که احساس کردید نیاز به تقویت و ترمیم مجدد دارید میتوانید این کار را انجام دهید. این گفته، نتایج همچنین به نیازهای فردی بستگی دارد. برخی از آنها تنها پس ازیک جلسه نتایج را مشاهده خواهند کرد، اگرچه برخی دیگر باید دو یا چند جلسه مزوتراپی را قبل مشاهده نتایج انجام دهند.

بطور کلی، ما یک دوره حداکثر 3 درمان را در فواصل منظم برای بهترین نتیجه توصیه میکنیم. علاوه بر این، می توانید یک درمان سالیانه برای بهینه سازی نتیجه زیر چشم داشته باشید.

مزوتراپی غبغب

مزوتراپی یک روش ارجح در درجه اول برای غبغب، شکاف، دست، گردن و پوست سر است. در واقع برای احیای پوست، افزایش متابولیسم سلولی و به تاخیر انداختن پیری در پوست ساخته شده است. این روش دارویی که ترکیبی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی مانند A، D، E است. از سلنیوم، گرینکو بیلوبا و اسید هیالونوریک که تعادل رطوبت و حجم پوست را تامین میکند استفاده میشود. این کوکتل ویتامینی آماده شده روی صورت، گردن، صورت و دست ها اعمال میشود.

برای موفقیت‌آمیز بودن مزو تراپی، تعداد جلسات بر حسب گروه سنی متفاوت است، اما بطور متوسط ​​بین 4 تا 6 جلسه انجام می‌شود و هر جلسه تقریباً 20 دقیقه طول می‌کشد.