ماندگاری آرایش دائم صورت تا چه زمانی طول می انجامد. عوامل موثر بر ماندگاری آرایش دائم صورت کدام است؟ چرا باید در کلینیکی تخصصی و حرفه ای این کار را انجام دهیم؟

ماندگاری آرایش دائم صورت

[rank_math_breadcrumb]

ماندگاری آرایش دائم صورت تا چه زمانی طول می کشد – تاتو ایران

آرایش دائمی از نظر فنی یک تاتو است و همه ما می دانیم که تتو تا آخر عمر باقی می ماند. با این حال، برخلاف تتو بدن، آرایش دائم صورت طوری طراحی شده است که در طول زمان محو شود. چند دلیل برای این وجود دارد. رنگدانه های موجود در آن به اندازه جوهر تاتو بدن غلیظ نیستند و آرایش دائمی به همان عمق تاتو بدن تزریق نمی شود و فقط به لایه پوستی پوست تزریق می شود. همچنین صورت هر روز در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار می گیرد که به تدریج رنگدانه ها را محو می کند.

عوامل موثر بر ماندگاری آرایش دائم صورت

مراقبت های بعد از آن: این موضوع یک عامل بزرگ در حفظ آرایش شما است. برای دریافت بهترین نتایج، باید دستورالعمل‌های مراقبت ‌های بعدی متخصص خود را دنبال کنید. اگر این کار را دنبال نکنید ممکن است آرایش دائم صورتتان در کوتاه مدت از بین برود.

تکنیک: تکنیک تکنسین شما و همچنین عمق تزریق جوهر عاملی برای تعیین مدت ماندگاری آرایش دائمی است. از آنها بپرسید که از کدام تکنیک استفاده خواهند کرد. این موضوع به سبک آرایشی که انتخاب می کنید بستگی دارد.

رنگدانه ها: یکی دیگر از عوامل تعیین کننده در ماندگاری رنگدانه های مورد استفاده است. ارگانیک کلمه ای است که به طور گسترده در این زمینه اشتباه برداشت شده است. وقتی در مورد رنگدانه ها صحبت می شود، ارگانیک به این معنی است که از یک ترکیب آلی نامحلول با غلظت رنگ بالا تشکیل شده است. بنابراین، رنگدانه های آلی به طور کلی بیشتر از رنگدانه های معدنی دوام خواهند داشت.

عوامل موثر بر ماندگاری آرایش دائم صورت
ماندگاری آرایش دائم صورت

نوع پوست: به طور کلی، پوست‌های چرب نسبت به پوست‌های خشک، رنگدانه‌ها را سخت ‌تر حفظ می ‌کنند. دلیل این امر این است که روغن با رنگدانه مخلوط می شود، آن را رقیق می کند و در نهایت از آن خارج میشود. بنابراین، میکروبلیدینگ یا تاتو مو با دستگاه بهترین گزینه برای پوست های چرب نیست، اما استفاده از پودر بهترین و ماندگارترین نوع آرایش دائمی صورت در قسمت ابرو ها است.

سن: پوست های بالغ تر معمولا رنگدانه ها را برای مدت طولانی تری نسبت به پوست های جوان حفظ می کنند. پوست مسن نازک تر است و گردش سلولی کندتری دارد.

سبک زندگی: عواملی مانند میزان قرار گرفتن صورت شما در معرض نور خورشید، میزان ورزش  یا به طور مشخص تر، میزان عرق کردن و همچنین محصولات مراقبت از پوست که  بعد از آرایش دائمی خود استفاده می کنید، همگی بر مدت زمان ماندگاری آن تأثیر خواهند داشت.

 

آیا آرایش دائمی صورت واقعا دائمی است؟

آرایش دائی چه در قسمت ابروها، چه پلک‌ها لب‌ها یا سایر انواع آرایش دائمی صورت مانند از بین بردن اسکار، کشیدن ابرو یا تقویت مژه‌ها) دائمی در نظر گرفته می‌شوند. یک رنگدانه روی لایه پوستی بالایی پوست شما تاتو می شود و شما نمی توانید حتی با شستشو آنها را از بین ببرید.

با این حال، مانند سایر تتو ها و تزریق رنگدانه، آرایش دائمی در معرض محو شدن با گذشت زمان و قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. از آنجایی که این فرآیند زیبایی روی صورت شما اعمال می شود، ممکن است بیشتر از سایر تاتو ها در معرض محو شدن باشد. ممکن است در آینده نیاز داشته باشید که آرایش دائمی خود را ترمیم تا رنگ مورد نظر خود را حفظ کنید.