مراقبت بعد از تاتو چگونه باید باشد برای اطلاعات بیشتر در خصوص مراقبت بعد از تاتو لازم به ذکر است که به سایت مراجعه و درصورت نیاز به مشاوره تماس بگیرید

مراقبت بعد از تاتو

[rank_math_breadcrumb]

مراقبت بعد از تاتو چگونه باید باشد – دکتر تاتو ایران

وقتی تاتو می کنیم، می خواهیم که عالی به نظر برسد. برای اینکه این اتفاق بیفتد باید از همان لحظه اول مراقب تاتو باشید و همیشه از دستورات متخصص تاتو پیروی کنید. نشانه هایی برای مراقبت بعد از تاتو که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت، تنها کمک به بهبود اولیه تاتو نخواهد بود. برخی از آنها، مانند استفاده از کرم تاتو ، همیشه توصیه میشود تا در طولانی مدت تاتو وضوح خود را داشته باشد.

مراقبت بعد از تاتو که به تازگی انجام شده است.

مراقبت بعد از تاتو

ما در بخش زیر مراحلی را که برای مراقبت بعد از تاتو باید دنبال کنید به شما نشان می دهیم:

  1. به تاتوکار خود توجه کنید : او فردی حرفه ای در این زمینه است و دستورات او مهمترین چیز برای مراقبت از تاتو شماست.
  2. مراقب بانداژ اولیه باشید: حداقل دو ساعت آن را بگذارید. تاتویی که به تازگس زده شده است مانند یک زخم باز است، اگر آن را به خوبی نپوشانید، ممکن است توسط باکتری هایی از خارج که مخفیانه به ناحیه تتو شده نفوذ میکنند عفونی شود.
  3. مقدار زیادی آب و صابون : از صابون ضد باکتری و آب گرم استفاده کنید.
  4. برای مراقبت بعد از تاتو پس از شستشو آن را رد هوای آزاد خشک کنید : اجازه دهید پس از شستشو در هوا کاملاً خشک شود و به هیچ وجه سعی نکنید از حوله و یا دستمال های زمخت برای خشک کردن آن استفاده نمایید.
  5.  کرم تاتو صحیح را بمالید: پس از خشک شدن و سفت شدن، وقت آن است که یک لایه نازک از کرمی را که تاتوکار شما توصیه کرده است، بزنید. توجه کنید لایه کرم باید نازک باشد تا بخوبی جذب شود.
  6. مجدداً تکرار کنید : این عمل باید 3 تا 5 بار در روز برای مدت زمان بهبودی ناحیه انجام شود و بستگی به اندازه و مساحت تاتو دارد.

برای مراقبت بعد از تاتو از چه کارهایی باید خودداری کرد؟

  1. خواه تاتو بزرگ باشد یا کوچک ، باز هم در هر صورت به مراقبت نیاز دارد.
  2. تاتو در زمان بهبودی ممکن است مقداری همراه با خارش باشد اما به هیچ وجه نباید آنرا بخارانید، خشک شدن پوست، ترشح جوهر و پوسته پوسته شدن آن طبیعی است. هر چه کار رنگی بیشتری بگیرید، یا طرحتان ضخیم‌تر باشد، احتمال وقوع این اتفاق بیشتر است. باید بگذارید جوهر تاتو خشک شوند و خود به خود بریزد، در غیر این صورت ممکن است مناطقی بدون رنگدانه باقی بمانند.
  3. از استحمام و دوش گرفتن کوتاه خودداری کنید و البته از استحمام در دریا نیز خودداری کنید.
  4. در 15 روز اول به هر قیمتی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید. می توانید از پارچه برای پوشاندن تاتو خود استفاده کنید یا آن ناحیه را در معرض دید قرار ندهید. پس از بهبودی، می توانید آن را به طور متوسط ​​و همیشه با فاکتور حفاظتی بالا در معرض نور خورشید قرار دهید.
  5. مراقبت های داخلی بعد از تاتو به اندازه مراقبت های بیرونی مهم است. انجام تتو به معنای تحت تأثیر قرار دادن سیستم ایمنی بدن است، بنابراین در چند هفته اول از افراط و تفریط خودداری کنید (الکل، تنباکو، فعالیت های شدید و غیره) ممنوع است.

بسته به روند بهبودی شما، ناحیه تتو و مراقبتی که از آن کرده اید، در حدود 4 یا 6 هفته بهبود می یابد.

مراقبت بعد از تاتو تا چه مدت باید ادامه داشته باشد؟

روند بهبود طبیعی تتو بین 7 تا 14 روز طول می کشد، مدت زمانی که بسته به اندازه تتو و ناحیه آن شده و همچنین واکنش بدن شما متفاوت است.

توجه به تاتو و مراقبت ویژه از آن بسیار مهم است تا به خوبی و سریع التیام یابد.

برای شستن روزانه آن باید از صابون خنثی استفاده کنیم و برای تتو از کرم مناسب استفاده کنیم. این کرم به شما کمک می‌کند تا زخم تاتو را سریع‌تر و کارآمدتر ترمیم کنید و پوست را هیدراته و در شرایط عالی نگه دارید. این نوع کرم محل را تسکین می دهد و اجازه می دهد تاتو درخشش و رنگ خود را از دست ندهد. شما باید از استفاده از کرم های معطر خودداری کنید یا از مقدار زیادی کرم استفاده کنید که از تنفس پوست جلوگیری می کند.

یک لایه نازک از کرم تاتو باید همیشه روی پوست مالیده شود، به اندازه ای که اطمینان حاصل شود که منافذ به سرعت بسته می شود و از از بین رفتن بیش از حد جوهر یا محافظت نشدن مناسب از تاتو جلوگیری می کند. اگر از کرم مناسب روی یک خالکوبی تازه استفاده نکنید، مدت زمان بیشتری طول می کشد تا بهبود یابد، خطر بهبود ضعیف یا عفونت بیشتر خواهد بود، به خصوص اگر آن را به درستی نشویید، و این خطر وجود دارد که نتیجه نهایی تتو آن چیزی که انتظار داشتید نباشد.

در طول مراقبت بعد از تاتو از چه کرم هایی استفاده کنیم؟

کرم های مناسبی که تتو آرتیستتان برایتان تجویز کرده در ابتدا به بهبود تاتو تازه در 15 روز اول کمک می کنند. از طریق مواد لیپیدی آن، یک لایه محافظ نازک بر روی پوست ایجاد می شود که به عنوان یک سد محافظ عمل می کند، پوست را مرطوب می کند و از از دست رفتن آب بیش از حد جلوگیری می کند. سپس می توانید از یک مرطوب کننده بدون بو و الکل استفاده کنید تا به پایان روند بهبودی و هیدراته کردن تتو بهبود یافته کمک کند.

هنگام استفاده از آن، بسیار مراقب باشید که باعث هیدراتاسیون بیش از حد نشود. هنگامی که تاتو بطور کامل بهبود یافت، مراقبت و مرطوب کردن پوست با مرطوب کننده همچنان مهم است.

کرم های تاتو فواید زیادی دارند و به شما در موارد زیر کمک می کنند:

  • از بین بردن سوزش – هنگامی که تاتو تازه است، جوهر می تواند پوست را حساس تر کند. یک کرم خوب به کاهش خارش، التهاب، بثورات و سایر تحریکات پوستی کمک می کند.
  • جلوگیری از عفونت – مرطوب کننده از ایجاد دلمه جلوگیری می کند و پارگی ها را مسدود می کند و از رشد باکتری ها جلوگیری می کند.
  • تغذیه پوست : آنها با مواد مغذی و ویتامین ها ساخته شده اند که به بهبود و تسریع روند بهبودی کمک می کند.
  • ظاهر تاتو خود را بهبود بخشید – آنها به حفظ رنگ ها و خطوط کمک می کنند تا آن را روشن نگه دارید، درست همانطور که انجام شد.

 غذاهای مناسب برای مراقبت بعد از تاتو که به بهبود زخم هم کمک میکند

برای تسریع روند بهبودی پوست مراقبت بعد از تاتو، باید غذاهای غنی از ویتامین های C، E و A مصرف شود، زیرا دارای اثر آنتی اکسیدانی هستند. ترکیبات ضد التهابی مانند امگا 3؛ و غذاهای غنی از پروتئین، اعم از حیوانی یا گیاهی.

برخی از غذاهای غنی از آنتی اکسیدان عبارتند از: فندق، بادام زمینی، بادام، آووکادو، کدو تنبل، هویج، پرتقال، کلم بروکلی، سیر، پیاز، میوه های قرمز، گوجه فرنگی، ماندارین، انبه، سیب زمینی شیرین، چاشنی سوئیسی ، پاپریکا و اسفناج.

از سوی دیگر، غذاهای ضدالتهابی آنهایی هستند که سرشار از چربی های خوب هستند، مانند سالمون، ماهی تن، ساردین، روغن زیتون و چیا، بذر کتان و کنجد. همچنین، متخصصان نشان می‌دهند که غذاهای غنی از پروتئین باعث بهبودی پوست نیز می‌شوند، زیرا بخش مهمی از ساختار اندام‌ها، رگ‌های خونی، سلول‌ها و بافت‌ها هستند. برخی از آنها عبارتند از: تخم مرغ، عدس، لوبیا، شیر و ماست کم چرب، پنیر کم چرب، ماهی، مرغ و بوقلمون.