تتو رنگی طرفداران خاص خودش رو داره که بعضی ها برای همین تتو سیاه و سفید را جایگزین تاتو رنگی میکنند که از دیگر افراد خاص تر بنظر برسند

همه چیز درباره تتو رنگی

بهترین تتو رنگی و ماندگاری تاتو رنگی روی بدن چگونه است؟

خدمات تاتو بدن | خدمات تاتو صورت | دکتر تاتو ایران : در سال های اخیر تمایل افراد به تتو رنگی بسیار زیاد شده است و این گرایش در بین جوانان بیشتر دیده می شود. عموما تاتو را با نقش و نگارهای سیاه بر روی بدن می شناسند اما در گذشته استفاده از تاتو جنبه درمانی هم داشت.

اما امروزه تاتو را به عنوان عملی با رنگ های زیبایی می شناسند که نقش و نگارهای متفاوتی را با این رنگ ها ایجاد می کند. معمولا پر کاربردترین رنگ ها در تاتو سیاه، قهوه ای، سبز، سفید و قرمز هستند و با توجه به سلیقه ی مشتری و طرح انتخابی از انواع رنگ ها استفاده می شود.

در سراسر دنیا تاتو کردن به یک روش مشابه انجام می شود و استفاده از سورن الکتریکی ابزار اصلی انجام تاتو است.

اما این عمل گاها خطرناک هم می باشد چون مراکز غیر بهداشتی زیادی با رنگ های غیر استاندارد و بهداشتی این کار را انجام می دهند که عملا با جان انسان ها بازی می کنند و بعد از گذشت مدتی پوست دچار حساسیت های زیادی شده است.

تتو رنگی

تتو رنگی چیست؟

اگر به اطراف خود نگاهی بیندازید حتما بر روی بدن بخصوص دست افراد طرح های رنگی مانند گل را خواهید دید. تاتو رنگی چیزی است که در بین زنان و مردان جوان بسیار جذاب و زیبا به نظر می رسد و تمایل به انجام دادن آن هم هر روز بیشتر می شود.

با تاتو رنگی پوست بدن شما تبدیل به یک بوم زنده خواهد شد و شما می توانید طرح دلخواه خود را به تاتو آرتیست بدهید تا آن را برای شما اجرا کند.

در هر قسمتی از بدن می توان تاتو را انجام داد اما دست ها و بازوها بیشترین متقاضیان انجام تاتو هستند.

نقوش و طرح های رنگی که روی پوست بدن ایجاد می کنند در واقع همان خالکوبی یا تاتو هستند که امروزه با رنگ های متنوع ایجاد می شوند و آن را تاتو رنگی می گویند که نقوش را واقعی تر و زیباتر نشان می دهد.

همانطور که در بالا هم گفتیم اگر تاتو برای درمان انجام شود فقط از رنگ های سبز و قهوه ای و مشکی استفاده می کنند اما اگر جنبه تزئینی داشته باشد انواع رنگ های زیبا را به کار می گیرند.

مدت زمان ماندگاری تتو رنگی

حتما تا بحال با تبلیغات و آگهی های انجام تاتو رنگی دائمی یا موقت مواجه شده اید. آیا این امکان وجود دارد که بتوان یک طرح را دائمی بر روی پوست بدن تاتو کرد؟

و مورد بعدی اینکه آیا ممکن است که تاتو به لایه های عمیق پوستی نفوذ کند و آیا ممکن است با گذر زمان تاتو خود به خود پاک شود و کیفیت اولیه خود را از دست دهد؟

تمام این سوالات برای افرادی که می خواهند برای اولین بار یک طرح خاص را خالکوبی کنند پیش می آید و این دغدغه ها ممکن است تردیدهایی را در این خصوص به وجود بیاورد.

تاتوها معمولا ماندگاری طولانی مدت دارند اما گاها ممکن است نیاز به ترمیم داشته باشند و با تغییر سایز بدن تاتو هم تا حدودی تغییر پیدا کند.

اما به طور کلی ماندگاری تاتو رنگی به نوع رنگ بستگی دارد معمولا رنگ های اورجینال و اصل ماندگاری بالا و کیفیت بالایی دارند و برعکس رنگ های فیک و تقلبی علاوه بر ماندگاری کوتاه مدت باعث عوارض جبران ناپذیری خواهد شد.

نواع طرح تتو رنگی

تاتو رنگی و ساده با تاریخچه ای پر فراز و نشیب همراه است. در گذشته زنان بر روی صورت خود انواع طرح های ساده نظیر ماه ستاره و … را خالکوبی می کردند و این کار رواج بسیاری در بین بعضی از قبایل داشت.

اما در عصر حاضر تاتو نقش و نگارها در بین دختران و پسران زیاد شده است. طرح تاتو کاملا شخصی و سلیقه ای است بعضی از افراد طرح ها و نقش هایی را می پسندند که با ان ها خاطره خوب دارند و با خالکوبی آن در واقع خاطره خوب خود را ثبت می کنند.

انعطاف پذیری و تنوع طرح در تاتو به قدری زیاد است که دغدغه ای از این بابت برای افراد باقی نمانده است.
انواع طرح های تاتو می تواند ساده، رنگی، سه بعدی و … باشد.

برخی از طرح های رایج شامل طرح گل رز، طرح های مربوط به نماد تولد، طرح مربوط به چهره اشخاص، طرح انواع حیوانات و پرندگان و … می باشد.

تاتو رنگی نوشتاری هم بسیار پر طرفدار است و از گذشته تاکنون همچنان طرفداران خاص خود را دارد از خالکوبی شعرهای زیبا و متن های معنی دار گرفته تا اسم های خاص همچنان پرطرفدار هستند.

مراقبت لازم بعد از تتو رنگی

تاتو رنگی یکی از برندهای محبوب در سال های اخیر بوده است و برای اینکه طرح زده شده برای شما از کیفیت و ماندگاری بالایی برخوردار باشد و همچنین سلامت شما حفظ شود باید مراقبت های لازم را انجام دهید.

چون این کار با استفاده از سوزن انجام می شود و باز شدن پوست مستعد عفونت خواهد بود پس مراقبت های لازم این عوارض را کاهش می دهد. در زیر به چند مورد از این مراقبت های ضروری اشاره می کنیم.

چون تاتو رنگی با تزریق جوهر به زیر پوست همراه است و عدم پوشش مناسب بر روی آن باعث ورود میکروب ها و باکتری ها به داخل آن می شود.

پس بعد از زدن تاتو بهتر است پوست را با وازلین بمالید و محل تاتو را بانداژ کنید. این کار از تحریک و ساییده شدن محل تاتو با پوست می کاهد.

پانسمان محل تتو رنگی

بهتر است پانسمان تاتو را چند ساعت نگه دارید تا اگر مایع یا تراوش اضافه ای از محل تاتو بیرون امد گرفته شود و بعد از آن می توانید با آب ولرم و صابون بدون عطر محل تاتو را شستشو دهید.

محل تاتو را در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار ندهید.
اگر محل تاتو علایم عفونت را داشت حتما به پزشک مراجعه کنید.
از کرم ضد آفتاب بر روی محل تاتو اجتناب کنید چون این کار روند بهبود را کند می کند.
از پوشیدن لباس های تنگ در محل تاتو خودداری کنید.
از شنا کردن تا زمان بهبودی کامل بپرهیزید چون ممکن است محل تاتو دچار عفونت شود. هیچوقت محل تاتو را نخارانید.
قرمزی های سطحی تا چند روز کاملا طبیعی هستند. از تاتو کار بدن خود مدت زمان مراقبت و روش های مراقبت را کاملا بپرسید و به توصیه های او توجه کنید.