نحوه ساخت رنگ تتو به روش های مختلفی برای ساخت رنگ تتو از خاکستر چوب وجود دارد میتوان برای تولید رنگ تاتو از آن استفاده کرد.در چند حرفه ای نیست ولی استریل است.

نحوه ساخت رنگ تتو از خاکستر چوب

نحوه ساخت رنگ تتو و چگونگی نحوه ساخت رنگ تتو – تاتو ایران

خدمات تاتو بدن | آموزش تاتو بدن | دکتر تاتو ایران : وش های مختلفی برای تولید و ساخت رنگ تتو وجود دارد. از خاکستر چوب یا شراب سفید برای تولید رنگ تاتو می توان استفاده کرد هرچند که این فرایند حرفه ای نیست اما استریل می باشد؛ اما نباید انتظار داشت که ماندگاری و کیفیت این رنگ تاتوی تهیه شده مانند رنگ تاتوی ساخت کمپانی های معتبر باشد.

همچنین هر کسی می تواند با استفاده از رنگ دانه جوهر خشک و مواد دارای استاندارد بهداشتی رنگ تاتویی شبیه آن که تاتو کارها استفاده می کنند برای خود بسازد. البته ناگفته نماند که در هنگام مخلوط رنگ تاتو باید موارد بهداشتی و ایمنی رعایت شود و استفاده از ماسک دهان و دستکش ضروری است.

مراحل ساخت رنگ تتو از خاکستر چوب

۱-چوب باید سوزانده شود تا به خاکستر تبدیل شود.

برای اینکه رنگ تاتوی ساخته شده خوب جواب دهد و مشابه رنگ تاتوی اصلی باشد باید چوب به طور کامل سوزانده شود و هیچ اثری از رنگ های اصلی چوب در آن دیده نشود و خاکستر کامل سیاه باشد. در ضمن خاکستر مورد استفاده باید کاملا سرد باشد.

هنگام استفاده از خاکستر برای رنگ تاتو باید به این نکته را بدانید که رنگ سایه ی هر چوبی متفاوت است. خاکستر چوب های تیره رنگدانه های سیاه تری را تولید می کنند و خاکستر چوب های روشن تر رنگ دانه های خاکستری تری را تولید می کنند.

۲-خاکسترها باید آسیاب شوند.

پس از آنکه چوب انتخاب شده سوخته و به خاکستر تبدیل شد باید آنها را آسیاب کرد، ذرات خاکستر باید به طور یکدست و تا جای ممکن آسیاب شود تا بتوان آن ها را تبدیل به رنگ تاتوی صاف و قابل استفاده کرد.

۳-انتخاب شراب ناب و خالص

برای تبدیل خاکستر چوب به رنگ تاتو، باید با یک مایع مخلوط شود. بعضی از مردم برای این کار از آب مقطر استفاده می کنند اما هنگام استفاده از رنگ تاتو و فشار سوزن به زیر پوست احتمال ورود میکروب به داخل پوست وجود دارد اما اگر از شراب ناب مانند عرق جو و یا ودکا به عنوان مایع مخلوط شده استفاده کنید، الکل هر نوع میکروبی را از بین می برد و همچنین مانع تغییر رنگ تاتو شده و شفاف و زلال باقی می ماند.

۴-مخلوط کردن خاکستر و شراب

باید خاکسترها و شراب را به مدت ۲۰ دقیقه در یک همزن ریخته و مخلوط کنید. مخلوط بدست آمده باید آبکی باشد (مواد بدست آمده باید کاملا صاف و یکدست باشد).

نمی توان نسبت دقیق مایع به خاکستر را بیان کرد زیرا به نوع چوب و میزان آسیاب شدن خاکسترها بستگی دارد. پس بهترین کار این است که شراب را کم کم اضافه کنید.

۵-مقادیر خاکستر و مایع را در نظر داشته باشید.

اگر قصد زدن یک خالکوبی بزرگ را دارید، باید خاکستر و شراب مورد استفاده را بررسی کنید. چون احتمال دارد که شما به تعداد بیشتری جوهر برای مخلوط نیاز داشته باشید و دانستن مقدار دقیق باعث می شود که رنگدانه جوهر تاتو ثابت حفظ شود.

چگونگی ساخت با استفاده از خاکستر کاغذ

یکی دیگر از روش های خانگی تهیه و ساخت رنگ تاتو استفاده از خاکستر کاغذ می باشد هرچند که این روش جواب می دهد اما صد درصد سالم نیست و زیاد نمی توان به آن اطمینان کرد.

مراحل ساخت این رنگ با استفاده از خاکستر کاغذ به شرح زیر است:

۱-تهیه کردن یک کاسه نسوز

۲-تهیه کردن یک کاغذ سفید و تمیز (بهتر است برای این کار از کاغذ A۴ استفاده شود و در طول انجام کار از دستکش استفاده کنید).

۳-کاغذ را درون کاسه انداخته و آن را بسوزانید و خاکستر تولید شده را کاملا سرد کنید. (مواظب باشید گوگرد کبریت داخل خاکستر درون کاسه نریزد).

۴-برای تهیه رنگ تاتو باید مقدار زیادی کاغذ را بسوزانید تا بتوان به مقدار کافی رنگ تاتو ساخت.

۵-خاکستر به دست آمده را با آب مخلوط کنید. باید مواد تهیه شده به اندازه کافی رقیق باشد تا به سوزن بچسبد. (بهتر است برای ریختن آب از قطره چکان استفاده شود).

۶-سوزن را داخل مواد بزنید و با سوزن آغشته به مواد زدن تاتو را شروع کنید. (حتما باید سوزن استریل شده باشد. برای این کار سوزن را چند ثانیه با حرارت گرم کنید تا ضدعفونی شود).

ساخت رنگ تتو با استفاده از پیگمنت جوهر خشک

یکی دیگر از روش های خانگی که افراد با استفاده از آن می توانند رنگ تاتوی خود را تهیه کنند استفاده از پیگمنت جوهر خشک است که به شیوه ی زیر انجام می شود:

۱-انتخاب پودر پیگمنت

شرکت های که کار پخش رنگ تاتو را انجام می دهند پودر پیگمنت را نیز برای فروش دارند. اول باید رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید بعد اقدام به خرید نمایید.

قابل ذکر است که برای تهیه این پودر حتما از یک شرکت معتبر پخش رنگ تاتو خرید کنید تا از سالم بودن آن مطمئن باشید، چون شرکت های معتبر پودر غیر ایمن و دارای مواد سمی به شما نمی فروشند. باید دقت کنید که از جوهر رنگی که در رنگ خودرو کاربرد دارد استفاده نکنید.

مخلوط کردن هاماملیس با پروپیلن گلیکول و گلیسیرین با درجه دارویی

باید پودر پیگمنت را به مایعات با درجه دارویی مخلوط کنید. برای ساخت یک پایه مایع باید مواد را به اندازه های ذکر شده مخلوط کنیم.
۸۰۰ گرم هاماملیس-حدود دو پیمانه-(موجود در فروشگاه های آرایشی و بهداشتی)، تقریبا به مقدار نیم گرم گلیسرین درجه دارویی-دو و یک چهارم قاشق چای خوری، نیم گرم پروپیلن گلیکول-دو و یک چهارم قاشق چای خوری

۳-اضافه کردن پودر پیگمنت

با آماده شدن پایه مایع کم کم پودر پیگمنت را اضافه کنید، مقدار پودر اضافه شده به سلیقه شما بستگی دارد. (می خواهید رنگ روشن باشد یا تیره)

۴-مخلوط کردن با همزن

برای اینکه جوهر به خوبی مخلوط شود آن را درون یک همزن بریزید و روی دور کند بگذارید. اگر جوهر بیش از حد غلیظ بود پایه مایع بیشتری به آن اضافه کنید و اگر رنگ آن رقیق بود مقداری پیگمنت به آن اضافه کنید. وقتی جوهر به استحکام خوبی دست یافت حدود یک ساعت آن را روی دور متوسط بگذارید.

۵-در یک ظرف استریل نگهداری شود

وقتی که رنگ تاتو آماده شد آن را در یک ظرف تمیز و استریل شده بریزید و در آن را محکم بسته و در یک جای تاریک و خنک قرار دهید. یکی از آسان ترین راه های اطلاع از شیوهای خانگی چنین محصول زیبا و پرکاربردی مراجه به سایت دکتر تاتو ایران است.