نماد چشم جهان در تتو جهان یک ویژگی پادشاهان بود که تتو آن را میان مردم اجباری کرده بود. او این خالکوبی را شاهد توانایی روحانی و دنبال کردن آن میدید.

مفهوم نماد چشم جهان در تتو

مفهوم نماد چشم جهان در تتو – دکتر تاتو ایران

تاتو بدن | آموزش تاتو | دکتر تاتو ایران : نماد چشم جهان در تتو خیلی پرکاربرد است و طرفداران زیادی را در دنیا دارد. اگر به خالکوبی هایی که با طرح های بزرگ انجام شده اند خوب دقت کنیم در یک گوشه آن معمولا این طرح پنهان شده و یا در قسمت های مختلف آن جای گرفته است.

چشم جهان در تتو، چشمی در وسط یک مثلث

در دنیای مجازی مفاهیم زیادی در مورد چشم جهان در تاتو وجود دارد که بیشتر آن ها ضد و نقیض هستند. برخی از این سایت ها معتقدند که این نماد متعلق به اسطوره های مصری است، برخی دیگر آن را نماد شیطان پرستی می دانند. بعضی نیز آن را به فراماسونری ربط می دهند.

نماد چشم جهان در تتو یا چشم هوس

نماد چشم جهان در این نوع از خالکوبی یا چشم سوم در میان مردم چین، هندوستان و جنوب آسیا دارای داستان های طولانی و پر مفهوم می باشد. این نماد در بین آنها از چنان ارزشی برخوردار است که آن را سنت های آیینی بودیسم، هندو و تائوئیسم به شکل یک آیین حفظ کرده اند.

چشم سوم یا چشم جهان بین، یک راه و رسم معنوی بسیار قدیمی است که فراتر از مذهب و آیین هاست. چشم سوم در تاریخ دارای نام های مختلفی بوده است؛ (چشم خداوند، چشم درون، چشم عقل، چشم ذهن) که همه را به هزاران سال پیش در تاریخ بشری می برد.

نماد چشم جهان در تتو و در مثلث ماسونی

نویسندگان و نقاشان بسیار معروف از چشم سوم به عنوان راز گم شده فراماسونری یاد کرده اند. براساس شواهد و مدارک موجود فقط تعداد کمی از ماسون ها معنای این نماد را می دانند ولی همچنان از نماد چشم جهان در تاتوهای خود استفاده می کنند.

در منطقه ی اقتصادی نیویورک طرح ماسونی خیلی بزرگی روی دیوار ساختمان وایت هال دو مار را نشان می دهد که طرح به گونه ای نقاشی شده که مارها به دور میله ای می چرخند که به یک میوه کاج ختم می شود و می توان گفت که این میله شباهت زیادی به عصای اوزیریس دارد.

تتو ماسونی چشم سوم

تاتوی ماسونی یا طرح چشم که در یک مثلث قرار داده شده در دنیا رایج است و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. این نماد را می توان بر روی ساختمان ها، حلقه ها و حتی موضع مراسم ها مشاهده کرد و این نشان دهنده ی ارزش و مفهوم طرح چشم سوم و مقدس بودن آن در فرهنگ ها و جریان های فلسفی مختلف می باشد.

تتو چشم جهان در مثلث ماسونری برای زنان

دختران علاقه زیادی در به تصویر کشیدن بدن خود دارند. دختران این چنین معتقدند که تاتو چشم سوم که روی بدن خود خالکوبی می کنند نشان دهنده ی عمیق شدن نگاه و احساسات آن ها به این جهان است و می توانند افکار مردم را بخوانند.

بعضی وقت ها دختران یک تاتو از یک علامت ماسونی شبیه جغد یا میله روی بدن خود خالکوبی می کنند که در وسط آن یک چشم ماسونی قرار دارد و معتقدند که این طرح به میزان هوشیاری، کنترل وضعیت و توانایی حرکت آن ها اشاره دارد.

نماد چشم جهان در تتو برای مردان

نماد چشم جهان برای مردان به معنی تمایل هر چه بیشتر آن ها به افزایش سطح بسیار زیادی از کامل شدن و نفوذ می باشد. مردان می خواهند از این نماد باستانی قدرت و حمایت را دریافت کنند. در آیین مسیحیت کسانی که این طرح را روی بدن خود خالکوبی می کنند معتقدند که این طرح چشم در داخل یک مثلث نشان دهنده ی سمبل خداست.

در آیین بودیسم این طرح، حقایق جدیدی را به دنیای مدرن امروزه اضافه کرده است. آنها اعتقاد دارند که این چشم داخل مثلث یک هشدار است که صاحب این خالکوبی همه چیز را می بیند و به معنی یک تاثیر بیرونی بسیار نیرومند خارجی می باشد.

همچنین معتقدند که این خالکوبی نشانه ای از ارتباط با جهان سحر و جادو و جهان دیگر می باشد. این طرح را که یک ترکیب انتزاعی و یک نماد عرفانی خیلی مبهم است. ولی یک طرح بسیار جذاب است و توجه همه را به خود جلب می کند. مردان این طرح را روی آرنج، پا یا زانو و کف دست خود خالکوبی می کنند.

نماد چشم سوم جهان از دیدگاه های مختلف

نماد چشم جهان یکی از ویژگی های پادشاهان بود که خالکوبی آن را در میان مردم اجباری کرده بود. او این خالکوبی را شاهد توانایی های روحانی و دنبال کردن روحیه های مثبت می دید. همچنین این طرح خالکوبی، ارزش و توانایی انسان را در ارتباط با نیروهای تاریک نشان می داد.

تصویر چشم سوم زندانی شده در یک مثلث، سمبل همه چیز بود. اگر در این طرح، چشم چپ خالکوبی می شد سمبل شخصیت گذشته و شب بود و نماد نگاه به زندگی آینده و نشان دهنده ی خورشید و روز بود. در مصر باستان نیز خالکوبی چشم سوم بزرگ مد روز بود. در میان مردم مصر باستان این نوع خالکوبی نشان دهنده ی چشم های خدای مصر خورشید بود و سمبل خوبی، حفاظت، گرما و نور بود.

معنی این خالکوبی در فرهنگ های مختلف

معنی این طرح از خالکوبی در داخل یک مثلث در فرهنگ ها و زمان های مختلف متفاوت است و عبارتند از:
معنی آن در بودیسم: داشتن خرد و نور، داشتن خلقت معنوی
معنی آن در مسیحیت: سمبل خداوند بینا، حضور داشتن نامرئی او در کنار شخصی دیگر
معنی آن در مصر باستان: سمبل بصیرت و روشنگری می باشد.
همچنین مهم است که در این خالکوبی از کدام چشم استفاده شده است.

نماد خالکوبی در فلسفه مصر

نماد چشم جهان در تاتو و داخل یک مثلث را میتوان به طور کلی به مصر باستان ربط داد؛ و می توان گفت که این نماد از مصر آمده است. در مصر باستان چشم صفت کوه بلند و بزرگ به حساب می آمد و سمبل خدایی بسیار قدرتمند بود و همچنین معتقد بودند که پنهان شدن او امکان ندارد و از همه چیز آگاه است و برای خشم خود نیاز به دلیل ندارد و گناهکاران را مجازات می کند.

مردم مصر باستان علاوه بر این ها این طرح را سمبل اشراق و روشنگری روح می دانستند. اگر در این خالکوبی به چشم ابرو را اضافه کنند معنی آن نیز تغییر می کند و نشان دهنده ی قدرت هوروس است. در کشور ما تعداد محدودی از جوانان برای خالکوبی کردن این طرح به مراکز معتبر و شناخته شده ای همچون کلینیک دکتر تاتو ایران مراجعه می کنند.