طرح تتو پروانه یکی از طرح ها است که افراد زیادی را به سمت خود کشانده،اولین نکته این است قبل از طرح تاتو پروانه مورد نظر خود را انتخاب کرده باشید.

طرح تتو پروانه

طرح تتو پروانه زیبا و طرح تاتو پروانه به چه معناست

طرح تتو پروانه

خدمات تاتو بدن | خدمات تاتو صورت | دکتر تاتو ایران : طرح تتو پروانه همیشه یکی از طرح هایی بوده است که جوانان زیادی را به سمت خود کشانده است. اولین نکته در انجام تاتو این است که به طور حتم قبل از آنکه اقدام به این کار کنید باید طرح مورد خود را انتخاب کرده و معنی و مفهوم آن را درک کرده و با آگاهی کامل آن را انجام دهیم.

اینکه ما چه طرحی را خالکوبی کنیم بستگی به مسائل زیادی دارد که مهمترین آنها خلقیات و علایق فردی است که بسیار موثر است. برخی از افراد ترجیح می دهند که نماد های مقدی و برخی دیگر اشکال گوناگون را انتخاب می کنند. یکی سری از افراد هم پروانه را برای این کار انتخاب می کنند.

مطمئنا این طرح از نظر محبوبیت در رده بالایی قرار دارد. قدمت این طرح را اگر بخواهیم بیان کنیم باید عنوان کرد که به گذشته های خیلی دور برمی گردد و در این بازه زمانی خیلی طولانی به عناوین مختلف توانسته است ارزش خود را از نظر معنایی و همچنین زیبایی حفظ کند. این طرح علاوه بر زیبایی ذاتی که دارد را می توان با رنگ های مختلف تلفیق کرد تا جزییات آن نمود بهتری داشته باشند و مخاطب را بیشتر به خود جذب کند.

در فرهنگ های مختلف طرح تتو پروانه نماد چیست؟

طرح تاتو پروانه در بین فرهنگ های مختلف دارای کاربرد های گوناگون و انواع متفاوتی است. اینکه برخی از افراد تصور می کنند که این طرح صرفا تزیینی است و هیچگونه معنی خاصی را در بر ندارد کاملا اشتباه است. علاوه بر این که برای تنوع و نشان دادن علاقه زیاد به تزیین و زیبایی، دربردارنده معانی نهفته ای است که به آن اعتقاد دارند.

از طرف دیگر در مواردی که افراد بر روی قسمت هایی از بدن خود نقص های مادرزادی داشته و یا اینکه جای زخم هایی که بر روی پوست جا مانده است را می خواهند پوشش دهند از این راه استفاده می کنند. استفاده کردن از طرح های زیاد می تواند باعث در هم ریختگی سیمای بصری بدن افراد شود برای همین است که اکثریت افراد به یک یا نهایتا دو نوع از این طرح ها بسنده می کنند.

طرحی که ما در مورد آن صحبت می کنیم بیشتر در حوزه زنان کاربرد دارد و معانی آن نیز به روحیات و خلقیات آنان بیشتر مرتبط است. طرح تاتو پروانه با توجه به مکانی که خالکوبی می شود دارای سایز های مختلفی است و رنگ های متفاوتی را می توان بر روی آن اجرا کرد.

مفهوم طرح تتو پروانه

طرح تاتو پروانه دارای مفهومی گسترده است و به طور کلی زیبایی درونی اشخاص را هدف قرار می دهد. اگر به واقع به این طرح نگاهی داشته باشیم باید از کرم کوچکی بگوییم که به مرور زمان پلیه را به دور خود تنیده است و زمانی که وقت خارج شدن آن فرا می رسد به یک چروانه بسیار زیبا تبدیل می شود.

مخاطبان این طرح در اغلب اوقات خانم هایی هستند که سعی دارند بالغ شدن خود را به جامعه نشان دهند و برای این کار از تاتو پروانه بهره می گیرند. با توجه به روند تکاملی که پروانه انجام می دهد و تلاشی که در این راه کرده است، موجب تبدیل شدن به نمادی شده که رشد و تعالی را در سایه کوشش و جدیت به یدک می کشد. بر همین اساس است افراد معتقد به رشد و تعالی بیشتر مایل به این طرح هستند.

طرح تاتو پروانه یکی از موجوداتی می باشد که دارای روحیه آزاد و با فراغ بال زیادی است که علاوه بر خود توانایی یاد دادن این موضوع را به دیگران نیز دارد و بیشتر اوقات خود را در این راه سپری می کند. یکی دیگر از معانی که شامل می شود مربوط به مرگ و تولد دوباره است.

کرم در داخل پیله می میرد و یک پروانه زیبا متولد می شود، این نماد برای انسان ها نشان از اتمام یک برهه زمانی و شروع دوره ای دیگر از زندگی است و موقعیت هایی که برای افراد به وجود می آید و زندگی آنها را دگرگون می کند را می توان با این طرح نشان داد.

معانی گوناگون طرح تتو پروانه در فرهنگ های شرقی و غربی

در فرهنگ ها و جوامع مختلف از طرح تاتو پروانه استفاده های گوناگونی می شود و معانی مختلفی را در بر می گیرد و این امر می تواند با یکدیگر در برخی جهات متفاوت نیز باشد. در فرهنگ کشور آلمان به یک نوع دگردیسی و فرآیند تغییر و تکامل از کرم به پروانه تاکید دارند و آن را نماد تولد می دانند و با این معنی از آن استفاده می کنند.

در فرهنگ غنی چین باستان این طرح را به عنوان تولدی دوباره قبول دارند و از آن به عنوان یکی از راز های نهفته طبیعت یاد می کنند. در این کشور یک نکته بسیار جالب وجود دارد و آن عدم اعتقاد به زنانه بودن طرح پروانه است. سامورایی ها در کشور ژاپن هر وقت می خواستند قدرت خود را به رخ حریفان و دشمنان خود بکشند از این طرح استفاده می کردند.

البته در سایر کشور ها معانی دیگری نیز دارد. برای مثال در کشور مکزیک و یا حتی امپراتوری های روم در باستان قدیم این طرح جنگ و آتش نیز تعبیر شده و مورد استفاده افراد قرار گرفته است.

محل قرارگیری این طرح بر روی بدن

طرح تاتو پروانه را می توان بر روی قسمت های مختلف بدن جانمایی کرد و از آن لذت برد. قسمت داخلی ران یکی از جاهایی است که برای این کار انخاب می شود. البته این قسمت به دلیل حساس بودن پوست دارای درد نسبتا زیادی است و باید حساسیت و مراقبت زیادی برای انجام آن به خرج داد. قسمت داخلی بازو از دیگر مکان هایی است که برای این کار انتخاب می شود.

با توجه به اینکه دو تا از عصب های اصلی بدن در این قسمت جا دارند می تواند برای فرد درد زیادی را به همراه داشته باشد. در برخی موارد و در ناحیه پا از این طرح استفاده می کنند که زیبایی خاص خود را نیز دارد.

البته کاربردی ترین ناحیه بدن برای تاتو انگشتان هستند که به دلیل استفاده افراد مشهور از این طرح، هواداران زیادی را به بهترین طرح تاتو در این قسمت جذب کرده است. همچنین می توان از قسمت های داخلی مچ دست نیز برای این کار استفاده نمود که در جای خود می تواند زیابیی ها خاص خود را داشته باشد.