امروزه دختران و پسران تمایل به تاتو روی دست دست خود دارند. تتو روی دست طرفداران زیادی دارد که دوست دارند اینگونه طرح ها را به دست خود بزنند

دانستنی هایی درباره طرح تتو روی دست

بهترین طرح تاتو روی دست و مدل های جدید تتو روی دست

خدمات تاتو بدن | خدمات تاتو صورت | دکتر تاتو ایران: امروزه بیشتر دختران و پسران تمایل زیادی به طرح تاتو بر روی دست خود دارند. هنر تاتو در طی سالیان گذشته تا به امروز از شهر و محبوبیت بی شماری برخوردار بوده است. طرح تاتو روی دست به دلیل آنکه به وضوح نمایش آن برای همه ی افراد آشکار است می تواند از جذابیت خاصی برخوردار باشد.

هنر تاتو دارای طرح ها و سبک های متنوعی است که به تناسب شرایط فرهنگی خاص هر جامعه از آنها بهره گرفته می شود. برای این طرح نیز این موارد شمولیت دارد که در زیر به آنها اشاره شده است.

مدل های به روز طرح تتو

قبل از اینکه اشاره ای به انواع طرح تاتو روی دست داشته باشیم، ذکر این نکته الزامی است که هنر تاتو به صورت دائمی می باشد و پاک کردن آن نیازمند صرف زمان و همچنین هزینه ی زیادی است.

بر همین اساس ضروری به نظر می رسد که قبل از انجام هرگونه عملی نسبت به انتخاب خود حساسیت و دقت لازم را داشته باشید. طراحی تاتو بر روی دست دارای انواع مختلفی هم از نظر سبک و هم از نظر سایز است.

حال اگر افراد بخواهند که تاتوی آنها تنها قسمت کمی از دست را پوشش دهد می توانند طرح هایی را انتخاب کنند که به اصطلاح کوچک مقیاس هستند و نیاز به بزرگ طراحی کردن نداشته باشند، اما اگر افراد تمایل داشته باشند که کل ساق دست را به صورت تاتو درآورند باید طرح‌هایی را انتخاب کنند که متناسب با بزرگی و طول دست آنها باشد، چراکه طراحی تاتو در درجه اول زیبایی آن است که مطرح است.

طرحی که روی دست اجرا می شود

یکی از طرح هایی که روی دست اجرا می شود و از جذابیت خاصی هم برخوردار است، طرح لنگر است. لنگر در ادبیات این هنر به معنای بازدارندگی و مقاومت در برابر سختی ها و تلاطم دریاهای خروشان است.

معمولاً افرادی که اقدام به این نوع تاتو ها می کنند در زندگی خود به نوعی این سختی ها را متحمل شده اند و با آنها مقابله نموده اند. اساساً فلسفه ی تاتو هم بر همین اصل استوار است که هر طرحی و یا نقشی نشان از گذشته ای می دهد که در آن اتفاقاتی افتاده است و افراد تمایل دارند با به تصویر کشیدن اتفاقات، آنها را همیشه به یاد داشته باشند.

یکی دیگر از این طرح ها نقش صلیب است. این نقش بیشتر بنا به اعتقادات مذهبی افراد است که باعث می شود آن را طرحی کنند. به یاد آوردن به صلیب کشیده شدن حضرت مسیح و یا اعتقاد به عدالت و نوع دوستی و امثال آن می تواند در انتخاب این نوع طرح تأثیر داشته باشد.

نقش قلب بر روی دست به عنوان یکی از متمایز ترین طرح هایی است که به جرات می توان گفت هیچ‌وقت قدیمی نمیشود. افراد بسیار زیادی به دلایل گوناگون تمایل به طراحی این نقش دارند.

برای انجام این کار غالباً از رنگ های مختلف نیز استفاده می کنند که بیشتر آن به دلیل زیبایی و ظرافت در کار است. طرح قلب که در بیشتر موارد به صورت توخالی و در قسمت پشت انگشتان خود از آن استفاده می کنند می تواند در نوع خود منحصر به فرد باشد.

معروف ترین طرح تتو

نقش پروانه یکی از پرطرفدارترین طرح تاتو روی دست است که امروزه در بین جوانان از محبوبیت خاصی برخوردار است. این طرح علاوه بر دختران در بین پسران نیز به واسطه ی مؤلفه هایی که دارد هواداران خاصی را دارد.

افرادی که اقدام به طراحی تاتو پروانه بر روی دست خود می کنند عموماً اعتقاد به بلند پروازی دارند. انتخاب نوع رنگ و سایز آن نیز بستگی به نظر خود فرد دارد که گاها بزرگ را انتخاب می کنند که کل دست را پوشش دهد و در برخی مواقع هم به صورت نازک و کوچک آن را طراحی می کنند.

گل نماد زیبایی و عشق است. کسانی که این فاکتور ها را در خود می بینند و برای رسیدن به آنها همواره در تلاش بوده اند و قصد دارند به صورت تاتو حس درونی خودشان را نشان دهند می توانند از این طرح استفاده کنند. این طرح نیز به مانند طرح های قبلی هم در ساق دست و هم در مچ و انگشتان و در سایز های مختلف قابل اجرا است.

ویژگی های طرح تتو روی دست

به طور حتم انتخاب محل قرار گیری تاتو یکی از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد. یکی سری از طرح ها نیاز به پوشش در برخی مواقع دارند و نمی توان آنها را در نقاطی که دائم در معرض دید هستند طراحی کرد.

یکی از ویژگی های طرح تاتو روی دست این است که منهای قسمت پشت انگشتان می توان به راحتی آن را پوشش داد. تاتو نمایانگر احساس درونی افراد در قالب یک نماد است. نمادی که گذشته ی افراد را در یک نقش به تصویر می کشد.

گاهی اوقات یک تصویر هزاران حرف و داستان را در پشت خود می تواند پنهان کند. ویژگی طرح تاتو روی دست نیز همین است.

دست ها چون عضوی از بدن هستند که همیشه با آنها سر و کار داریم و مورد توجه مخاطب هست، به همین دلیل جذب مخاطب تاتو در قسمت دست از سایر جاها بیشتر است. از طرفی دست ها بیشتر از سایر قسمت های بدن در نزد افراد تاتوکار برای طراحی انتخاب می شود.

خطرات و معایب طرح تتو روی دست

طرح تاتو روی دست علیرغم زیبایی که دارد شامل یک سری خطرات و معایبی نیز است که افرادی که تمایل به انجام آن بر روی دست خود دارند باید به آنها توجه کنند. یکی از بزرگترین خطراتی که در بعد از تاتو کردن متوجه افراد می شود عفونت در دستان و در محل تاتو است که یکی از راه های رهایی از آن مصرف آنتی بیوتیک است.

حساسیت و آلرژی به جوهر هایی که در تاتو به کار می روند از دیگر افراد است که باید به آن توجه نمود. اگر به هر دلیل به بیماریهای خونی مبتلا هستید، در هنگام تاتو بهترین کلینیک تاتو را انتخاب کرده و جانب احتیاط را رعایت کنید چراکه در برخی از افراد بعد از تاتو بدن آنها دچار خونریزی می شود و ایجاد مشکل می کند.

پوشاندن محل تاتو از دیگر معایب تاتو روی دستان است. مچ دست و پشت انگشتان به راحتی قابل پوشش نیستند و برای برخی از افراد که دوست ندارند تاتوی آنها در معرض دید باشد می تواند آزار دهنده باشد.