اگر انتخاب طرح و سایز مناسب تتو را از قبل تعیین کنید میتوانید در زمان و هزینه صرفه جویی و از یک تاتو آرتیست بخواهید آنرا برای شما انجام دهد

انتخاب طرح و سایز مناسب تتو

انتخاب طرح و سایز مناسب تتو – دکتر تاتو ایران

راحتی می توانید در زمان و هزینه صرفه جویی کنید و از یک تاتو آرتیست حرفه ای بخواهید که آن را در جای مناسب برای شما بزند.

بیشتر افرادی که می خواهند بر روی قسمتی از بدن خود تکنیک تاتو را پیاده کنند انتخاب طرح و سایز مناسب برای تاتو ندارند. با توجه به رایج شدن این عمل در بین جوانان، آکادمی های زیادی انواع طرح های مختلف را بر روی اعضای مختلف بدن انجام می دهند. شاید در درجه اول انتخاب طرح تاتو تا حدودی مشکل باشد.

بهترین طرح و سایز مناسب تتو

زمانی که شما بخواهید یک طرح و سایز مناسب تاتو برای قسمتی از بدن انتخاب کنید قطعا در نظر دارید که بهترین و منحصر به فرد ترین طرح را انتخاب کنید اما به احتمال زیاد به سایز طرح فکر نکرده باشید. قطعا سایز طرح ها برای هر قسمت از بدن متفاوت است. معمولا افرادی که برای اولین بار می خواهند یک طرح زیبا را بزنند هیچوقت به سایز آن توجه نکرده اند.

این تکنیک انعطاف پذیری بالایی دارد و شما هر طرحی را در هر سایزی که بخواهید می توانید بزنید اما به طور کلی بزرگنمایی بعضی از طرح ها کیفیت اولیه خود را از دست می دهند و یا اینکه بخواهید یک طرح با سایز بزرگ و استاندارد را بیش از حد کوچک کنید جلوه زیبایی نخواهد داشت.

معمولا افراد کم تجربه در این زمینه احساس می کنند که طرح هایی که از اینترنت دریافت می کنند سایز واقعی هستند و دقیقا باید در همان سایز بر روی بدن زده شوند اما باید بگوییم که تصمیم آخر را شما و تاتو آرتیست می گیرد که چه طرح و سایزی برای چه عضوی مناسب است.

سایز و طرح برخی از تاتوها ممکن است بعد از گذشت چند سال دلزدگی ایجاد کند و فرد دیگر همان طرح را با آن سایز زده شده نپسندند پس توصیه می شود حتما طرح های که به آن علاقمند هستید و در سایز استاندارد بزنید.

طرح های تتو با سایز کوچک

امروزه بیشتر کاربران به طرح های ظریف و ریز تاتو علاقه دارند. بخصوص اگر فرد اولین تجربه ی زدن تاتو داشته باشد معمولا طرح و سایز مناسب برای او اهمیت دو چندان دارد. از آنجا که بیشتر افراد دوست ندارند از طرح های خیلی بزرگ استفاده کنند و ترس اینکه در مواقع ضروری نتوانند آن را پوشش دهند در نتیجه به دنبال طرح های بزرگ و پیچیده نمی روند و ترجیح می دهند بیشتر طرح های ساده و مینیمال را خالکوبی کنند.

به طور کلی طرفداران طرح های ریز نقش و ظریف زیاد هستند و این طرح های با سایز کوچک تنوع بیش از حدی دارند که هر طرح معنا و مفهوم خاص خود را دارد البته این طرح های ریز نقش بیشتر برای افرادی مناسب اند که علاقه چندانی به در معرض دید قرار دادن طرح خود ندارد و فقط به دلیل زیبایی و علاقه ای که به این نقوش کوچک دارند آن را خالکوبی می کنند.

در زدن طرح های با سایز کوچک باید طرح از بین نمونه های با سایز کوچک انتخاب شود و سایز واقعی طرح در اصل کوچک باشد اینکه شما بخواهید یک طرح خیلی بزرگ را در سایز کوچکی خالکوبی کنید اصلا جلوه واقعی خود را نشان نمی دهد و ممکن است نتیجه باب میل مشتری نباشد.

زمان بهبود در طرح های کوچک و بزرگ

زمان بهبود در طرح های کوچک و بزرگ تفاوت چندانی ندارد و بستگی به نوع پوست فرد دارد. معمولا تا زمان بهبود کامل طرح اصلی خود را نشان نمی دهد. طرح های کوچک می توان از بین حروف الفبا، اسم اشخاص، طرح های گل، طرح چشم، نوشته، طرح های مینیمال ساده و … باشد.

به طور کلی طرح هایی که برگرفته شده از نقوش بسیار ریزی هستند برای تاتو مناسب نیستند چون تاتوهایی بسیار کوچک جلوه و نمای زیبایی ندارد و ممکن است فرد بعد از مدتی بخواهد که طرح را ریموو کند. زدن طرح های کوچک بیشتر بر روی مچ دست، بازو، ساق پا، پشت گردن، انگشتان دست، ساعد و … رایج است.

طرح تتو با اندازه بزرگ

برخی از طرح تاتو مناسب با سایز بزرگ زده می شوند و کلا طرح دارای ریزه کاری ها و نقوش متنوعی است که اندازه آن را بزرگ کرده است. سلیقه ی افراد در زدن طرح ها و سایزها متفاوت است یک سری افراد یک طرح بزرگ را می پسندند تا خودنمایی کنند و طرح جلوه بهتر و واضح تری داشته باشد.

معمولا برخی از فرهنگ ها طرح هایی را خالکوبی می کنند که معنای قومی و قبیله ای خاشی داشته باشند که این گونه طرح ها هر چه بزرگتر باشند بیشتر به چشم می آیند.

طرح های بزرگی چون طرح جغد، عقاب، طرح حیوانات وحشی، پرچم کشورها، طرح شعرهای فارسی و انگلیسی و …جزء نمونه هایی هستند که در سایز بزرگ ظرافت دارند و اگر کوچک و ساده زده شوند زیبایی چندانی در این موارد تاتو آرتیست می بایستی به مشتری
مشاوره لازم را بدهد و به انتخاب سایز تاتو مناسب کمک کند.

در برخی از موارد افراد عکس چهره ی شخصی خاص را می خواهند خالکوبی کنند. برای عکس چهره بهتر است طبق استاندارد خود عکس خالکوبی را زد چون بزرگنمایی از کیفیت طرح می کاهد و کوچک کردن هم جلوه زیبایی ندارد.

انتخاب اندازه تتو مناسب

زمانی که مشتری طرح مناسب تاتو را انتخاب می کند باید همزمان در مورد سایز هم تصمیم بگیرد. بعد از کپی کردن طرح در سایز دلخواه و انتقال آن بر روی بدن از طریق کاغذ استنسیل و ژل الکتروم زیبایی نهایی طرح معلوم نیست. اگر مشتری طرح اولیه را بپسندند با استفاده از دستگاه های مخصوص خالکوبی نهایی می شود.‌

به طور کلی مشتری باید ابتدا تصمیم خود را دقیقا در مورد سایز تاتو بگیرد آیا از سایز های ساده و کوچک می خواهد انتخاب کند یا سایزهای بزرگ و پیچیده. برای طرح های بزرگ بهتر است ابتدا مشخص شود ‌که آیا طرح واقعا بزرگ است یا فقط بزرگ دیده می شود.

در پایان بهتر است هم برای سایز خالکوبی و هم برای طرح آن زمان زیادی را صرف کنید چون این تکنیک دائمی است و شما هر روز نمی توانید آن را پاک یا عوض کنید. کلینیک دکتر تاتو ایران با تیم حرفه ای می تواند مشاوره لازم در این خصوص را به شما بدهد.