تتو یین و یانگ یک نوع دایره است که داخل آن به دو قسمت مساوی توسط یک خط دارای موج است رنگهای تاتو یین و یانگ معمولا بصورت مشکی و سفید است.

آنچه در مورد طرح تتو یین و یانگ باید بدانید

تتو یین و یانگ و معنا مفهوم طرح تاتو یین و یانگ چیست؟

خدمات تاتو بدن | خدمات تاتو صورت | دکتر تاتو ایران : طرح تتو یین و یانگ یک نوع دایره است که در داخل آن به دو قسمت مساوی توسط یک خطی که دارای موج است، دو نصف شده است. رنگ های این نوع طرح معمولا به صورت مشکی و سفید رنگ آمیزی می شوند.

البته در نیمه ی هرکدام از قسمت ها یک دایره کوچک نیز وجود دارد که به رنگ قسمت مخالف آن است. این نوع تنوع در شکل و طرح شاید به دلیل نظام هماهنگی که با وجود تضادهای موجود در طبیعت وجود دارد مصور شده باشد. کسانی که مبادرت به انجام تاتو طرح تاتو یین و یانگ می کنند، به طور معمول تفکرات فلسفی دارند که معتقدند جهان با وجود تضاد های بسیار می تواند صلح پذیر باشد. این نوع طرح ریشه در فرهنگ غنی چین دارد.

طرح تتو یین و یانگ نماد چه چیزی است

در چین قدیم معمولا برای نشان دادن تضاد بین دو اصل از نماد یین و یانگ استفاده می کرده اند. دو اصل که یکی از آنها مردان و نوع دیگر زنان هستند. زنان در این طرح که که با یین شناخته می شوند، نشانگر زمین و ماه و اعداد و حتی تاریکی هستند و مردان نیز که مشخصه ی آنها یانگ است، نمایانگر آسمان و خورشید و زندگی و نور و … است.

با توجه به اینکه دوگانگی بسیاری در این طرح وجود دارد، اما نمی توان آنها را از هم جدا کرد. وحدتی که در آن قابل مشاهده است نظم و وحدت جهان را به تصویر می کشد که هواداران این طرح معتقدند با وجود این همه تناقض و تعادل میتواند آرامش روحی و روانی را برای استفاده کنندگان این طرح به دنبال داشته باشد.

دایره ای که دور تا دور طرح تاتو قرار گرفته است، نمایانگر محدوده ای است که در آن تضاد ها با هم قاطی شده و در نهایت متحد می شوند.

تضاد های موجود در دایره به صورت مکمل یکدیگر هستند و به صورت جدا معنایی ندارند و برای هم تولید انرژی می کنند. تعاملات تعریف شده در طرح تاتو یین و یانگ

معنای طرح تتو یین و یانگ

طرح تاتو یین و یانگ بیانگر توانایی انسان برای پیشبرد هرچه بهتر زندگی خود است. معنای این طرح آرامش درونی با وجود تضاد های بسیار است.

یین و یانگ در عین اینکه دارای تفسیر جذابی است، جالب هم به نظر می رسد. این طرح یکی از بهترین و پرمحتواترین نماد های موجود در فرهنگ-علی الخصوص- شرقی است.

برای هر کسی که بخواهد طرح تاتو یین و یانگ را انجام دهد، معانی خاصی و متفاوتی را می توان برای آن تداعی کرد. دلیل آن هم بالا بودن میزان تطبیق پذیری طرح است. به همین منظور است که از استقبال بی شمار تاتو کاران مواجه شده است.

سبک های خالکوبی یین و یانگ

در حالت عادی طرح تاتو یین و یانگ به صورت دستی و سنتی انجام می پذیرد. در برخی از موارد نیز رنگ ها را با هم ترکیب می کنند و طرح های دیگری از نوع اصلی آن اقتباس می کنند.

البته باید به این نکته هم اشاره کرد که عمل به هیچ عنوان در اصل معنی طرح تفاوتی ایجاد نمی کند. معمولا سبک های رنگی این طرح تقابل ققنوس و دلفین و یا ببر و اژدها را به تصویر می کشد که البته هر دوی این طرح ها دارای هواداران بیشماری هستند.

سبک های دیگر طرح تاتو یین و یانگ شامل آب و زمین، ماه و خورشید و یا حتی آتش و آب هستند. مزیت این طرح در تصورات خیلی بزرگ و عظیم است که ذهن هر بیننده ای را به خود جلب می کند و البته آرامش خاصی را برای صاحب تاتو به دنبال می آورد.

تغییرات در سبک این طرح

طرح ها و تغییرات گوناگونی برای این طرح وجود دارد که بیشتر آنها حال و هوای فانتزی و و مذهبی و حتی فلسفی دارند. از جمله تغییراتی که در این طرح صورت گرفته است استفاده از نماد حیوان و به نوعی حیوان گرایی است که مقبولیت خاصی هم در بین جوانان پیدا کرده است.

گرگ سیاه و سفید نمایانگر قدرت است و کسانی هم که به دریا و جانداران دریایی علاقمند هستند، معمولا تاتو دو دلفین را انتخاب می کنند. طرح دو درخت نیز وجود دارد که تفاوت آنها در زمان رشد آنها است.

به این ترتیب که درخت سیاه در شب و درخت سفید در روز رشد می کند که نمادی از ترقی و همگونی در عین تضاد را نشان می دهد.

در این میان طرح های دیگری از طرح تاتو یین و یانگ به سبک آسیایی هستند. طرح ماهی که بیشتر در میان ژاپنی ها رواج دارد. این نماد بیشتر مردانه است و در برخی حالات از ماهی قرمز به عنوان مادر و از ماهی سیاه به عنوان پدر یاد می شود.

دیگر علامت رایج در این منطقه اژدها است. اژدها به معنای قدرت و هماهنگی است. در برخی از موارد که می خواهند ضدیت را به تصویر بکشند، ببر را در کنار اژدها قرار می دهند.

در آسیای میانه بیشتر علاقمندی ها و تغییرات اعمال شده در طرح تاتو یین و یانگ بر روی ماه و خورشید بوده است که نشان علاقه ی وافر مردمان آن سرزمین به این امر بوده است.

محل قرار گیری طرح تتو

محل قرار گیری هر نوع تاتو به اندازه و شکل آن می تواند بستگی داشته باشد. معمولا از نظر کسانی که این کار را انجام می دهند تاتو یین یانگ روی سینه آقایان جذابیت بیشتری دارد.

همچنین بر روی ساعد و یا حتی مچ دست نیز در اندازه کوچک آن را حک میکنند. کسانی که این طرح را بر روی گردن خود اجرا می کنند اعتقاد به هماهنگی میان افکار و کلمات و … دارند.

تاتو روی سینه آرامش عاطفی را برای صاحبان تاتو به دنبال دارد و بنا به اعتقاد هواداران آن تاثیرات مثبت فراوانی بر فرد میگذارد و روحیه آنها را تقویت می کند.

ارزش طرح خالکوبی یین و یانگ بری دختران و پسران

این طرح برای آقایان و خانم ها به طور معمول دارای معانی یکسانی است. بیشتر تفاوت تاتو میان این دو قشر در نحوه تاتو و رنگ های بین اجراها است.

خانم ها اساسا خدمات تاتو را روی مچ دستها اجرا می کنند و در حالی که آقایان تمایل به سرشان و سینه دارند. تاتو های دخترانه اغلب با تزیینات گل همراه است. در صورتی که در مردان این نوع اجرا طرفداران زیادی ندارد.